طبق دستورات مقامات مربوطه، ممنوع شدن واردات مسافری و پستی گوشی آیفون ۱۴ و مدل‌های آتی این محصول شرکت اپل تایید شد و این موضوع باعث شد تا قیمت تمامی محصولات اپل به صورت ناگهانی افزایش پیدا کند.

ورود آیفون ۱۴ به کشور ممنوع شد؛ افزایش قیمت ناگهانی محصولات اپل - Apple iPhone 14
ورود آیفون ۱۴ به کشور ممنوع شد؛ افزایش قیمت ناگهانی محصولات اپل - Apple iPhone 14

پس از اعلام ممنوعیت واردات گوشی‌های اپل 14 و مدل‌های آتی، قیمت گوشی‌های اپل از جمله آیفون 13 پرو مکس، آیفون 13 پرو، آیفون 13 و آیفون 13 مینی با افزایش روبرو شده‌اند که البته این موضوع به افزایش قیمت دلار هم بی ارتباط نیست. همچنین سایر مدل‌های آیفون از جمله آیفون 12 و SE هم شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند. به دنبال این موضوع، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، در گفت‌وگو با ایسنا این موضوع را تنها به کاهش تولید گوشی‌های مذکور مرتبط دانست و اعلام کرد که این افزایش قیمت گوشی‌های آیفون به انتشار ابلاغیه ممنوعیت واردات مسافری و پستی آیفون ربطی ندارد. وی گفت:

«این موضوع تاثیری بر قیمت موبایل نداشته است. اگر اخیرا قیمت سایر مدل‌های برند آیفون افزایش یافته به این دلیل است که با توجه به تولید آیفون ۱۴، تولید مدل‌های قبلی کاهش یافته، بازرگانان سخت‌تر مدل‌های قبلی را پیدا می‌کنند و منجر به افزایش قیمت شده است.»

به هر ترتیب، به نظر می‌رسد که بسیاری از افراد با ممنوعیت قطعی ورود آیفون 14 و حتی مدل‌های آتی به سراغ خرید گوشی‌های آیفون تولید سال 2020 یعنی آیفون 12 رفته‌اند که این موضوع باعث افزایش قیمت ناگهانی این محصولات شده است.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه