بازی The Anacrusis به عنوان یک بازی کو-آپ شوتر، اخیراً در مراسم E3 اکس‌باکس معرفی شد و در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی The Anacrusis - بازی The Anacrusis
نقد و بررسی بازی The Anacrusis - بازی The Anacrusis

در یکی از مهم‌ترین مراسم‌های سالانه‌ی صنعت بازی یعنی E3 و در یکی از مهم‌ترین نمایش‌های این رویداد در سال 2021، شاهد معرفی تعداد زیادی از بازی‌های کوچک و بزرگ به میزبانی اکس‌باکس بودیم. در بین این عناوین، بازی‌ای به نام The Anacrusis معرفی شد که در نگاه اول با تم جذاب و طراحی هنری خود که بی‌شباهت به عنوان Deathloop نبود نظر ما را به خود جلب کرد.

البته، طولی نکشید که این نمایش جذاب به وسیله‌ی فیزیک و انیمیشن نسبتاً بد بازی تخریب شد، اما به هر ترتیب از قضاوت زودهنگام این بازی اجتناب کردیم و منتظر فرارسیدن زمان عرضه‌اش شدیم. بالاخره چند روز پیش بازی The Anacrusis عرضه شد و همانطور که انتظار داشتیم، طراحی زیبای محیط و رنگ‌بندی جذاب آن در نگاه اول بسیار جذاب به نظر می‌رسیدند. همچنین، با توجه به سبک کو-آپ بازی انتظار داشتیم که با عنوانی سرگرم کننده روبرو باشیم.

متاسفانه، انتظارات ما از همان لحظات ابتدایی تجربه‌ی بازی رنگ باختند و حتی حالت‌های محدود بازی نیز مملو از اشکالات فنی از جمله هوش مصنوعی ضعیف بودند و گان‌پلی بازی نیز جذاب و هیجان‌انگیز به نظر نمی‌رسید.

البته، نباید فراموش کنیم که با یک بازی سرویس‌محور روبرو هستیم و بخش عمده‌ای از ایرادات و کمبودهای بازی در آینده رفع خواهند شد و نسخه‌ی دسترسی زودهنگام نمی‌تواند معیاری برای خوب یا بد بودن قطعی بازی قلمداد شود، اما به هر ترتیب وضعیت این بازی در مقطع فعلی چنگی به دل نمی‌زد. 

The Anacrusis - نقد و بررسی بازی The Anacrusis
The Anacrusis - نقد و بررسی بازی The Anacrusis

گان‌پلی ضعیف، اتمسفر بی‌روح و گیم‌پلی کسل کننده

بازی The Anacrusis همانند بسیاری از عناوین آنلاین فاقد داستان قابل توجه است و شما در این بازی به همراه چند نفر از دوستان خود در یک ایستگاه فضایی که میزبان نبردهای شما با انبوهی از دشمنان بیگانه اما انسان‌نما است قرار خواهید گرفت. همانطور که اشاره شد، زیبایی طراحی بازی به سرعت با حس مرده بودن اتمسفر The Anacrusis رنگ می‌بازد و سراسر بازی را محیط‌های بی‌جان و خسته کننده فرا می‌گیرد. از طرفی دیگر، این ایستگاه فضایی نیز به هر چیزی جز یک ایستگاه فضایی شباهت دارد و متاسفانه بازی از نظر خلق اتمسفر گیرا به شدت ضعیف عمل می‌کند.

از طرف دیگر، اتمسفر بی‌روح بازی تنها نقطه‌ی ضعف اساسی این بازی نیست و با توجه به این که با یک بازی Shooter و یا تیراندازی روبرو هستیم، The Anacrusis در زمینه‌ی گان‌پلی نیز ضعف‌های متعددی دارد. در واقع، گان‌پلی به عنوان اصل اساسی عناوین شوتر اول شخص در نظر گرفته می‌شود که متاسفانه این بازی به شدت در این بخش ضعف دارد. در واقع، تیراندازی با اسحله‌های بازی به هیچ عنوان حس مشابه با تیراندازی در بازی‌های مطرح یا شناخته شده را ارائه نمی‌کند و حتی از دارا بودن حداقل استانداردها نیز عاجز است.

ناگفته نماند که مکانیزم ترکیب چند اسلحه‌ی مختلف و ساختن یک اسلحه‌ی جدید یکی از نقاط عطف این بازی قلمداد می‌شود که متاسفانه تحت شعاع گان‌پلی نه چندان دلچسب بازی قرار می‌گیرد. برای مثال، برخی از سلاح‌ها از جمله نارنجک‌ها در این بازی به خوبی توانایی استودیوی سازنده‌ی The Anacrusis در زمینه‌ی خلاقیت را به رخ می‌کشند، اما این ویژگی‌ها تحت تاثیر گان‌پلی ضعیف بازی قرار خواهند گرفت. در مجموع، گیم‌پلی بازی The Anacrusis کسل کننده به نظر می‌رسد و محتوای آن نیز در مقطع فعلی نیز از راضی نگاه داشتن علاقه‌مندان بازی‌های شوتر اول شخص کو-آپ که عمدتاً برای لذت بردن به حداقل‌ها نیز راضی هستند موفق نخواهد بود.

The Anacrusis - نقد و بررسی بازی The Anacrusis
The Anacrusis - نقد و بررسی بازی The Anacrusis

گرافیک فنی و بصری

متاسفانه یکی از بزرگترین ایرادات بازی که حین تجربه‌ی The Anacrusis با آن سر و کار خواهید داشت، لگ‌های متعدد و افت فریم‌های شدید به خصوص در مکان‌های شلوغ خواهد بود. این موضوع حتی با استفاده از کنسول قدرتمند اکس‌باکس سری اکس نیز به سهولت قابل مشاهده است و حین تجربه‌ی بازی در این کنسول نیز بارها با ایرادات آزاردهنده‌ی فنی مواجه خواهید شد.

البته، مجدداً باید این نکته را یادآور شویم که با عنوانی کاملاً آنلاین و سرویس محور روبرو هستیم که هم اکنون از طریق سرویس گیم‌پس به صورت رایگان در دسترس قرار دارد و مشکلات متعدد فنی نسخه‌ی دسترسی زودهنگام بازی نیز در آینده رفع خواهند شد، اما با توجه به شرایط فعلی بازی، اشکالات فنی به شدت به تجربه‌ی آن آسیب می‌زنند.

اما همانطور که اشاره شد، طراحی‌های بصری بازی چیزی هستند که حتی با وجود مرده بودن اتمسفر بازی با رنگ‌بندی‌های خود جذاب به نظر می‌رسند. خوشبختانه پتانسیل‌های این بازی به قدری هستند که بتوان به آینده‌ی آن و رفع شدن ایرادات آن امیدوار بود.

The Anacrusis - نقد و بررسی بازی The Anacrusis
The Anacrusis - نقد و بررسی بازی The Anacrusis

در مجموع، بازی The Anacrusis با وجود ایرادات پرتعداد خود، از پتانسیل خوبی برای ارائه‌ی تجربه‌ای سرگرم کننده از یک بازی کو-آپ آنلاین برخوردار است. متاسفانه، تجربه‌ی این بازی به دلیل محتوای اندک، ایرادات فنی بسیار زیاد، هوش مصنوعی ضعیف، گیم‌پلی خسته کننده و گان‌پلی نه چندان دلچسب پیشنهاد نمی‌شود، اما استودیوی سازنده‌ی آن می‌تواند این بازی را در آینده به یک بازی خوب و سرگرم کننده تبدیل کند.

(نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس این بازی توسط ناشر آن برای نقد و بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است)

The Anacrusis, despite its many issues, has the potential to provide a fun online co-op game. Unfortunately, playing this game is not recommended due to its lack of content, many technical problems, AI Issues, boring gameplay and gunplay, but Stray Bombay studio can turn this game into a good and fun game in the future.

امتیاز دیجی ارنج

5.5

نقاط قوت
  • مکانیزم ترکیب اسلحه‌ها
  • طراحی محیط‌ها و اسلحه‌ها
  • با عنوانی سرویس محور روبرو هستیم که در آینده بخش عمده‌ای از مشکلات آن به وسیله‌ی به‌روزرسانی‌ها رفع خواهند شد
نقاط ضعف
  • کمبود محتوا در مقطع فعلی
  • اتمسفر بی‌روح و کسل‌کننده
  • گان‌پلی ضعیف
  • هوش مصنوعی پر اشکال
  • تنوع پایین دشمنان
  • لگ، افت فریم و مشکلات متعدد فنی

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه