مدیرعامل شرکت AMD اخیراً به تامین شدن تراشه‌های مورد نیاز برای پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی رایزن 7000 و RX 7000 و عرضه‌ی آن‌ها در سال جاری اشاره کرد.

شرکت AMD: پردازنده‌های رایزن سری 7000 با معماری Zen 4 امسال عرضه می‌شوند - شرکت AMD پردازنده
شرکت AMD: پردازنده‌های رایزن سری 7000 با معماری Zen 4 امسال عرضه می‌شوند - شرکت AMD پردازنده

در جریان جدیدترین کنفرانس مالی شرکت AMD، خانم لیزا سو به عنوان مدیر عامل این شرکت تأکید کرد که پردازنده‌های مرکزی رایزن سری 7000 مبتنی‌ بر معماری Zen 4 و کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 مبتنی‌ بر معماری RDNA 3 در سال 2022 عرضه خواهند شد.

همانطور که مطلع هستید، مدتی نسبتاً طولانی از بحران کمبود تراشه‌ها در بازار سخت‌افزار می‌گذرد و در این بین شرکت AMD نشان داده است که با جدیت به دنبال رفع مشکل کمبود قطعات است. این شرکت در کنفرانس مطبوعاتی CES 2022 برنامه‌های خود برای سال جاری میلادی را تا حدودی شرح داد.

با استناد به گفته‌های لیزا سو، تقاضا برای سخت‌افزارهای AMD بسیار بالا بوده و این شرکت قصد دارد تا در سال جاری میلادی رشد قابل‌توجه‌ای در زمینه تولید قطعات داشته باشد. با این حساب، چنین انتظار می‌رود که وضعیت فعلی تا پیش از شروع سال 2023 به پایان برسد و در این زمان شرکت AMD اقدام به عرضه‌ی کارت‌های گرافیکی سری AMD Radeon RX 7000 و پردازنده‌های مرکزی دسکتاپ سری AMD Ryzen 7000 کند.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه