بازی Century: Age of Ashes به عنوان یک بازی رایگان چند نفره با محوریت نبرد اژدهایان است و اخیراً نسخه‌ی نسل جدید آن برای کنسول‌های اکس‌باکس منتشر شد. با نقد و بررسی این بازی با دیجی‌اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Century: Age of Ashes - Century: Age of Ashes
نقد و بررسی بازی Century: Age of Ashes - Century: Age of Ashes

ساخته‌ی جدید استودیوی پلی‌وینگ (Playwing) یعنی Century: Age of Ashes به  عنوان یک بازی رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد و به نوعی حس و حال عناوین قدیمی‌ای که از چنین سبکی بهره‌مند بودند را تداعی می‌کند. با این حال، با توجه به تعدد زیاد عناوین رایگان بی‌کیفیت آیا با عنوانی با ارزش روبرو هستیم؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جوابی برای این سوال بیابیم.

کلیت گیم‌پلی و حالت‌ها

بازی بدون نمایش‌دادن کات‌سین‌های طولانی و مقدمه‌های گاهاً حوصله سر بر شروع می‌شود و در اولین نگاه می‌توان محتوای کلی و گیم‌پلی آن را حدس زد.  در واقع، تمامی محتوای بازی Century: Age of Ashes به مبارزه‌های هوایی به وسیله‌ی اژدهایان خلاصه می‌شود. در این بازی می‌توان از بین سه کلاس مختلف از اژدها سواران یعنی Phantom، Marauder و Windguard یکی را انتخاب کنید و در سه حالت مختلف به مبارزه با سایر گیمرها بپردازید. البته، حالت‌های مختلف این بازی به ترتیب پس از دسترسی به سطح شش و ده آزاد خواهند شد.

البته، یکی از محبوب‌ترین حالت‌ها در این بازی برای من حالت "کارنیج" بود که نوعی Team Deathmatch است و هر چه بیشتر سایرین را در آن حذف کنید، امتیاز بیشتری خواهید گرفت. در واقع، این حالت از بازی دارای یک سیستم ریسک در مقابل پاداش هوشمندانه است که به این ژانر و این سبک از بازی عمق بیشتری می‌بخشد.

حالت دیگری که در این بازی می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند، حالت "اسپویل آف وار" است و طی آن باید برای کسب طلای بیشتر با دشمنانتان بجنگید. در این حالت، پاورآپ‌های منحصربه‌فردی وجود خواهند داشت که می‌توانند نتیجه‌ی نبرد را در یک چشم به هم زدن تغییر دهند. برای مثال، بمبی برای منفجر کردن خزانه‌ی دشمن یا حتی جواهری که بلافاصله میزان سیصد طلا به تعداد طلای شما اضافه می‌کند می‌تواند شرایط مبارزه را به صورت آنی تغییر دهد.  به غیر از این دو حالت، یک حالت "سه در مقابل سه کارنیج" نیز در بازی وجود دارد که از سیستم بانتی بهره می‌برد.

Century: Age of Ashes - نقد و بررسی بازی Century: Age of Ashes
Century: Age of Ashes - نقد و بررسی بازی Century: Age of Ashes

نقشه‌ها، چالش‌ها و کلاس‌ها

در زمان تجربه‌ی بازی با تعداد پنج نقشه‌ی مختلف روبرو شدم که از دیدگاه منصفانه تمامی آن‌ها جذاب و سرگرم کننده بودند. اما با توجه به ماهیت تکرارپذیر بازی و تعدد کم نقشه‌ها پس از مدت کوتاهی شاهد تکراری شدن بازی خواهید شد. البته، به منظور تشویق گیمرها برای تجربه‌ی بازی Century: Age of Ashes به صورت مداوم چالش‌های روزانه و هفتگی را ارائه می‌کند که با تکمیل آن‌ها می‌توان به آیتم‌ها و آپگریدهای جالب توجه‌ای دست یافت. البته، لازم به ذکر است که این موضوع به شدت نیازمند ارتقای سطح کمی محتوای بازی است و از این نظر شاهد ضعف‌هایی در بازی هستیم.

از طرف دیگر، همین موضوع در زمینه‌ی کلاس‌بندی بازی نیز صدق می‌کند. همانطور که اشاره شد، سه کلاس مختلف در بازی وجود دارند که از تئوری باید بسیار متفاوت از یکدیگر باشند. متاسفانه، تمامی تفاوت‌ها بین این کلاس‌ها به زدن یک یا دو دکمه خلاصه می‌شود و باقی موارد و ویژگی‌های بازی بسیار شبیه به یکدیگر هستند و این موضوع ضربه‌ی شدیدی به تجربه‌ی بازی می‌زند. البته، این بدان معنا نیست که تجربه‌ی بازی سرگرم کننده نیست، اما قطعاً وجود سه کلاس مشابه نیز امری قابل قبول تلقی نمی‌شود.

گرافیک

تجربه‌ی بازی Century: Age of Ashes در کنسول نسل جدید اکس‌باکس سری اکس از نظر بصری بسیار چشمگیرتر از چیزی بود که انتظار داشتیم و در مجموع از نظر بصری با عنوانی بسیار زیبا روبرو هستیم. در واقع، تاحدودی می‌توان این بازی را یکی از بهترین عناوین عرضه شده تا بدین جای نسل جدید از نظر بصری نامید. همچنین، این بازی از نظر عملکرد فنی نیز در کنسول اکس‌باکس سری اکس بسیار چشمگیر عمل می‌کند و مشکلات آن تنها به افت فریم در یکی از بخش‌های بسیار کوتاه محدود می‌شود.

خوشبختانه، یکی از بهترین مواردی که در این بازی مشاهده کردم، نبود هیچ خرید درون برنامه‌ای که باعث شود با عنوانی Pay to Win روبرو باشیم بود و تمامی آیتم‌های قابل خرید بازی اصولاً تزئینی هستند و این موضوع برای یک بازی مستقل و رایگان بسیار سخاوتمندانه و عالی است.

Century: Age of Ashes - نقد و بررسی بازی Century: Age of Ashes
Century: Age of Ashes - نقد و بررسی بازی Century: Age of Ashes

در مجموع، بازی Century: Age of Ashes به عنوان یک بازی رایگان بسیار سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد. از جمله ویژگی‌های این بازی می‌توانیم به گیم‌پلی سرگرم‌کننده، محدود بودن خریدهای درون برنامه‌ای آن به آیتم‌های تزئینی و گرافیک فوق‌العاده‌ی آن در کنسول اکس‌باکس سری اکس اشاره کرد. با این وجود نبود محتوای کافی و عدم تفکیک صحیح کلاس‌ها در بازی از جمله ضعف‌های آن است.

Century: Age of Ashes seems like a fun as a free game. Entertaining gameplay and stunning graphics on the Xbox Series X console are the advantages. However, the lack of content and the lack of proper separation of each classes in the game are count as weaknesses.

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • گیم‌پلی سرگرم کننده
  • گرافیک چشم‌نواز
  • محدود شدن خریدهای درون برنامه‌ای به آیتم‌های تزئینی
  • پاورآپ‌های هیجان‌انگیز
  • چالش‌های روزانه و هفتگی
نقاط ضعف
  • کمبود محتوا از جمله تعدد پایین نقشه‌ها
  • عدم تفکیک چشمگیر کلاس‌ها

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه