ساعاتی پیش شرکت مایکروسافت به صورت رسمی از ویندوز 11 رونمایی کرد. پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، تحول و دگرگونی ساختار ویندوز و مواردی دیگر، از جمله جزئیاتی بودند که در مورد این سیستم عامل جدید منتشر شدند.

ویندوز 11 به صورت رسمی معرفی شد |  تریلر رسمی - ویندوز 11 مایکروسافت
ویندوز 11 به صورت رسمی معرفی شد | تریلر رسمی - ویندوز 11 مایکروسافت

بالاخره پس از شنیدن شایعه و اخبارهای ضد و نقیض پیرامون شرکت مایکروسافت، بالاخره این شرکت از ویندوز 11 به صورت رسمی رونمایی کرد. همچنین، طبق اعلام مایکروسافت این ویندوز دگرگونی‌های عظیمی نسبت به سابق در خود می‌بیند و از هر نظر عملکرد بهینه‌تری خواهد داشت. همچنین، ویژگی‌های فراوانی در دسترس کاربران این ویندوز قرار خواهد گرفت که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، رابط کاربری جدید، فروشگاه متحول شد، قابلیت Snap Layouts و یک پیام‌رسان جدید اشاره نمود.

در ادامه می‌توانید تریلر رسمی معرفی ویندوز 11 را مشاهده نمایید:

قابلیت Snap Layouts، ویژگی جدیدی است که نوع چینش برنامه‌های درحال اجرا را طبق تمایل کاربران مدیریت می‌کند و پیام رسان Teams، احتمالاً قصد دارد تا جایگزینی برای اپلیکشن Skype باشد. در ویندوز 11 کاشی‌های زنده‌ جای خود را به آیکون‌هایی داده‌اند که پیش‌تر در سیستم‌عامل macOS دیده بودیم و منوی استارت نیز جای خود را در میان صفحه یافته‌اند. همچنین، ویجت‌ها در این ویندوز شکل و شمایل بسیار بهتری به خود گرفته‌اند و مدیریت آن‌ها و بسیاری از موارد دیگر برای صفحه‌های لمسی بهینه‌تر شده است. 

ویندوز 11 مایکروسافت - ویندوز 11 به صورت رسمی معرفی شد |  تریلر رسمی
ویندوز 11 مایکروسافت - ویندوز 11 به صورت رسمی معرفی شد | تریلر رسمی

همچنین، پشتیبانی از اپلیکشن‌های اندرویدی و انتقال یافتن ویژگی‌های کنسول بازی اکس‌باکس سری اکس\اس به ویندوز 11 را می‌توان از جمله ویژگی‌های مهم این سیستم عامل جدید قلمداد کرد. از طرفی دیگر، از این پس سازندگان برنامه‌ها در ازای فروش اپلیکیشن خود در فروشگاه ویندوز، تمامی مبلغ را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به مایکروسافت دریافت خواهند کرد و این اقدام را می‌توان قدم اول دگرگونی فروشگاه مایکروسافت قلمداد کرد.

به هر ترتیب، طبق اعلام مایکروسافت این ویندوز در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد و دارندگان ویندوز 10 می‌توانند آن را به صورت رایگان دریافت کنند.

 

پرسش‌های متداول

نسخه اصلی ویندوز 11 در چه تاریخی عرضه می‌شود؟
طبق اعلام مایکروسافت این ویندوز در پاییز سال جاری عرضه خواهد شد و دارندگان ویندوز 10 می توانند آن را به صورت رایگان دریافت کنند.
امکانات و ويژگی های جدید ویندوز ۱۱ چیست؟
به جز تغییرات عمده در ظاهر و رابط کاربری ویندوز، از بزرگ ترین ویژگی های ویندوز ۱۱ می توان به فروشگاه جدید با پشتیبانی از اپلیکیشن های اندرویدی، قابلیت های پیشرفته گیمینگ و معرفی دوباره ویجت ها به ویندوز اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه