چند سالی است که اپلیکیشن آنتن، به عنوان یک بستر برای تماشای برنامه‌های ورزشی بر روی گوشی‌های هوشمند فعالیت دارد و به وسیله‌ی محتواهای قابل توجه خود، خیل عظیمی از علاقه‌مندان به برنامه‌های ورزشی را به سمت خود جذب کرده است. با نقد و بررسی این اپلیکیشن با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی اپلیکیشن آنتن - اپلیکیشن آنتن
نقد و بررسی اپلیکیشن آنتن - اپلیکیشن آنتن

چند سال گذشته و پیش از توسعه یافتن سرویس‌های پخش آنلاین و زنده‌ی مسابقات ورزشی، قشر عظیمی از افراد در کشور ما که علاقه‌ی فراوانی به تماشای این برنامه‌ها داشتند، همواره به دلایل مختلفی از قبیل عدم دسترسی به تلویزیون و عدم پخش برنامه‌ی مدنظر از سوی صدا سیما باعث می‌شد تا محتوای مدنظر خود را از دست داده و به تماشای خلاصه‌ی آن‌ها در اخبارهای روزانه اکتفا کنند.

البته، خوشبختانه مدتی است که این موضوع به کلی و با ورود سرویس‌های مختلفی از جمله آنتن به دست فراموشی سپرده شده است و کاربران در هر کجای ایران، تنها کافیست تا به یک گوشی هوشمند و اتصال اینترنت دسترسی داشته باشند و پای تماشای غالب برنامه‌های ورزشی به صورت زنده و دلخواه خود بنشینند. همان‌طور که اشاره شد، اکنون به لطف سرویس تحت وب و اپلیکیشن آنتن، به سهولت می‌توان به مسابقات ورزشی مورد نظر دسترسی پیدا کرد و از تماشای آن‌ها در هر مکان و زمانی لذت برد.

اپلیکیشن آنتن - نقد و بررسی اپلیکیشن آنتن
اپلیکیشن آنتن - نقد و بررسی اپلیکیشن آنتن

رابط کاربری

قطعاً رابط کاربری اپلیکیشن آنتن، یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود که در عین سادگی، کاملاً کاربرپسند بوده و به سادگی این امکان را برای مخاطبان خود فراهم می‌کند که به سهولت به تمامی بخش‌های آن دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، نحوه‌ی ورود و ساخت حساب کاربری بسیار ساده‌ی این اپلیکیشن، مزید بر علت شده که افراد مختلف بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند از مزایای آنتن بهره ببرند. البته، گاهی اوقات این سادگی بیش از حد باعث می‌شوند تا ضعف‌هایی در این اپلیکیشن الاخصوص در بخش پروفایل آن احساس شود. برای مثال، توسعه‌دهنده‌ی آنتن به راحتی می‌تواند همانند نمونه‌های مشابه بین المللی، سازوکاری برای پیشرفت آن و اختصاص یک بخش خصوصی که شامل تاریخچه‌ی شخصی کاربران است درنظر بگیرد.

در واقع، تمامی محتوا و بخش‌های مختلف اپلیکیشن آنتن، از طریق چهار گزینه که در قسمت پایینی صفحه‌ی اصلی واقع شده‌اند، در دسترس است. برنامه‌ی زنده که شامل تمامی مسابقه‌ها و برنامه‌های ورزشی در حال پخش زنده است، تلویزیون که شامل برنامه‌های ورزشی در حال پخش از شبکه‌های سراسری هستند، آرشیو که شامل تمامی برنامه‌های ورزشی ضبط شده هستند و همچنین بخش پروفایل و گزینه‌های داخل آن، تنها کلیدهایی هستند که در استفاده از اپلیکیشن آنتن در دسترس شما قرار دارند. اما در این بین، یکی از ایراداتی که می‌توان به این اپلیکیشن و به کل به سرویس آنتن گرفت، عدم تلاش توسعه‌دهندگان برای پیشرفت چشمگیر آن و حتی عدم توجه به ارتقای سطح بخش آرشیو آنتن است.

اپلیکیشن آنتن - نقد و بررسی اپلیکیشن آنتن
اپلیکیشن آنتن - نقد و بررسی اپلیکیشن آنتن

در آخر، لازم به ذکر است که برنامه‌ی آنتن تمامی برنامه‌های ورزشی پرمخاطب در سراسر جهان از هر رشته‌ای را پوشش می‌دهد. اما برای تماشای مسابقات به صورت زنده در کیفیت‌های بالاتر از 270p، مجبور به خرید اشتراک طلایی خواهید بود. البته، علیرغم انتقادهای برخی از کاربران نسبت به قرارگیری این وضوح تصویر برای کاربرانی که قصد خرید اشتراک طلایی را ندارند، تاحدودی صحیح نیست؛ چرا که در بسیاری از بسترهای این مشابه بین‌المللی، حتی دسترسی به چنین محتواهایی لازمه‌ی پرداخت هزینه است و این سرویس، چنین خدماتی را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در مجموع، اپلیکیشن آنتن را می‌توان یک برنامه‌ی کاربردی و پرمخاطب جامع و کامل برای سرویس آنتن قلمداد کرد که امکان تماشای مسابقات ورزشی مختلف را در هر مکان و زمان برای کاربران گوشی‌های هوشمند ساده‌تر کرده است.

امتیاز دیجی ارنج

9.5

نقاط قوت
  • رابط کاربری ساده و کاربر پسند
  • پوشش حداکثری مسابقه‌ها و برنامه‌های ورزشی
  • آرشیو غنی برای یک اپلیکشن رایگان
  • سهولت در استفاده و بهره‌مندی از مزیت‌های آن
نقاط ضعف
  • عدم پیشرفت چشمگیر اپلیکیشن از زمان انتشار
  • عدم وجود بخش خصوصی برای بایگانی اطلاعات کاربران

امتیاز کاربران

4
0
1
0
0
0

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه