شرکت AMD ساعاتی پیش اطلاعاتی از دو پردازنده‌ی جدید خود یعنی Genoa با ۹۶ هسته و معماری Zen4 و Bergamo با ۱۲۸ هسته و معماری Zen4c را منتشر نمود.

اطلاعات پردازنده‌های جدید شرکت AMD با نام‌های Genoa و Bergamo منتشر شد - شرکت سخت افزار AMD
اطلاعات پردازنده‌های جدید شرکت AMD با نام‌های Genoa و Bergamo منتشر شد - شرکت سخت افزار AMD

طی رویداد Accelerated Data Center، شرکت AMD پیرامون برنامه‌های خود در زمینه‌ی تولید پردازنده‌های Zen4 صحبت کرد. این شرکت قصد دارد تا پردازنده‌های سری EPYC خود که مبتنی بر ریز معماری Zen4 هستند را وارد خط تولید کند. این پردازنده‌ها از جدیدترین استانداردهای حافظه‌ی DDR5 و PCI-Express 5.0 پشتیبانی خواهد کرد. با استناد به گزارش‌ها، گمان می‌رود که اولین پلتفرم شرکت AMD با پشتیبانی از رابط CXL، در سال آینده عرضه شود.

پردازنده‌ی Genoa با حداکثر ۹۶ هسته با ریزمعماری Zen 4، بر اساس فناوری ۵ نانومتری ساخته می‌شود و همانطور که اشاره شد، از DDR5 و PCIe® 5 پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین، پردازنده‌ی دیگر سری EPYC یعنی Bergamo نیز بر اساس ریزمعماری Zen4c ساخته می‌شود و البته با هدف کلاود طراحی خواهد شد. این پردازنده با تعداد ۱۲۸ هسته بالاترین تعداد هسته را در بین تمامی پردازنده‌های x86 خواهد داشت.

با استناد به گزارش‌های شرکت AMD، پردازنده‌های Zen4 این شرکت ۵ نانومتری هستند و احتمالاً در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 شاهد عرضه‌ی آن‌ها خواهیم بود.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه