فایرفاکس را می‌توان یکی از پرطرفدارترین مرورگرهای اینترنتی قلمداد کرد که هم اکنون به فروشگاه ویندوز و مایکروسافت افزوده شده است و کاربران این فروشگاه می‌توانند به صورت مستقیم آن را بارگیری و نصب کنند.

مرورگر فایرفاکس از طریق فروشگاه ویندوز در دسترس قرار گرفت - مرورگر فایرفاکس
مرورگر فایرفاکس از طریق فروشگاه ویندوز در دسترس قرار گرفت - مرورگر فایرفاکس

با توجه به این موضوع که شرکت مایکروسافت اخیراً بازنگری‌ای در قبال سیاست‌های خود در زمینه‌ی اضافه شدن مرورگرهای ترد-پارتی به فروشگاه ویندوز داشته است، اکنون شرکت‌های صاحب امتیاز مرورگرهای مختلف می‌توانند نسبت به اضافه‌شدن مرورگر خود به فروشگاه مذکور اقدام کنند. در این بین، یکی از اولین مرورگرهای مطرحی که پای خود را به این فروشگاه باز شده می‌بیند، مرورگر فایرفاکس است. البته، همچنان مرورگر گوگل کروم جایی در این فروشگاه ندارد.

شرکت موزیلا به عنوان صاحب امتیاز مرورگر فایرفاکس اخیراً اقدام به افزودن مرورگر پرطرفدار خود به فروشگاه ویندوز مایکروسافت کرد. این مرورگر به عنوان یکی دیگر از مرورگرهای ترد-پارتی از طریق فروشگاه مذکور در دسترس قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که مرورگر فایرفاکس از موتور Gecko استفاده می‌کند.

فایرفاکس نیز اخیراً پیرامون این اتفاق چنین اذعان داشت که:

پیش از این باید مرورگر فایرفاکس را به صورت جداگانه بارگیری، نصب و اجرا می‌کردید. اکنون با توجه به تغییر سیاست‌های مایکروسافت، مرورگر فایرفاکس به صورت یکپارچه با ویندوز شما در دسترس قرار دارد و از ویژگی‌های جدیدی نیز بهره خواهد برد.

چند ماه است که مرورگرهای دیگر به دلیل سیاست‌های سخت گیرانه‌ی مایکروسافت در قبال تنظیم مرورگر پیش فرض در ویندوز 10 و به خصوص 11 سعی در یافتن راهی برای تعامل بیشتر با این شرکت دارند. در واقع، با ورود به فروشگاه مایکروسافت فرآیند انتخاب یک مرورگر به صورت پیش فرض تنها با یک کلیک ساده صورت خواهد گرفت و از این به بعد مرورگر فایرفاکس نیز از این موضوع بهره خواهد برد.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه