شرکت مک‌آفی (McAfee) که یکی از مطرح‌ترین فعالان حوزه‌ی امنیت سایبری قلمداد می‌شود، در ازای دریافت مبلغی بیش از 14 میلیارد دلار به یک گروه سرمایه‌گذاری واگذار شد.

یک گروه سرمایه‌گذار McAfee را با پرداخت بیش از 14 میلیارد دلار تصاحب نمود - شرکت امنیت سایبری mcafee
یک گروه سرمایه‌گذار McAfee را با پرداخت بیش از 14 میلیارد دلار تصاحب نمود - شرکت امنیت سایبری mcafee

این گروه سرمایه‌گذار توسط شرکت‌های Advent International Corporation و Permira Advisers، Crosspoint Capital Partners، Canada Pension Plan Investment Board، GIC Private Limited و یک شرکت تابعه‌ی متعلق به سازمان سرمایه‌گذاری ابوظبی اداره می‌شود. به عنوان بخشی از این قرارداد، این گروه تمامی  سهام مک‌آفی را به قیمت 26.00 دلار به ازای هر سهم طی یک معامله تمام نقدی به ارزش تقریبی 12 میلیارد دلار خریداری کرد. این مبلغ با برآوردهای ثانویه به بیش از 14 میلیارد دلار می‌رسد.

با استناد به این قرارداد، سهام‌داران مک‌آفی به ازای هر سهم عادی خود رقمی معادل ۲۶ دلار به‌صورت نقد دریافت خواهند کرد و این معامله در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۲ نیز به صورت قطعی بسته خواهد شد.

پس از تکمیل این معامله، سرمایه گذاران جدید به عنوان یک شرکت خصوصی مالکیت مک‌آفی را برعهده خواهند داشت. در مجموع، به نظر می‌رسد که این گروه سرمایه‌گذار، منابع مالی و عملیاتی مک‌آفی را برای ارتقای بیشتر در زمینه‌ی فراهم‌سازی امنیت ارزهای دیجیتال به کار خواهد گرفت.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه