مارک سرنی پتنت جدیدی که باعث بهبود عملکرد کنسول پلی استیشن 5 با استفاده از قابلیت Ray Tracing می‌شود را معرفی کرد.

پتنت جدیدی برای بهبود عملکرد RayTracing در PS5 معرفی شد - ray tracing ps5
پتنت جدیدی برای بهبود عملکرد RayTracing در PS5 معرفی شد - ray tracing ps5

این پتنت که طی این هفته توسط مارک سرنی ثبت شد و باعث می‌شود که راندمان کلی کنسول پلی استیشن 5 در زمان فعال بودن قابلیت RayTracing افزایش یابد. این پتنت باعث می‌شود تا طول پرتوها و سایه‌های رندر شده کاهش یافته و در مجموع شاهد عملکرد بهتری از سخت افزار پلی استیشن 5 باشیم.

ویژگی RayTracing امکان شبیه‌سازی واقعی نور و بازتاب‌ها را فراهم می‌کند و آن‌ها را بیش از پیش به تریلرهای سینماتیک شبیه می‌کند. از این ویژگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های کنسول‌های نسل جدید PS5 و Xbox Series X و پردازنده‌های گرافیکی رایانه‌های شخصی مدرن یاد می‌شود.

در حال حاضر، بسیاری از بازی‌های پلی‌ استیشن 5 مانند Spider-Man: Miles Morales و Ratchet & Clank: Rift Apart از قابلیت RayTracing استفاده می‌کنند. با این حال، فعال‌سازی این ویژگی منجر به کاهش نرخ فریم و وضوح تصویر می‌شود.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه