طبق گزارش‌ها، نسخه‌ی دسکتاپ مقرون به صرفه‌ترین عضو خانواده‌ی کارت‌های گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD با نام Radeon RX 6300 احتمالاً در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

گزارش: نسخه‌ی دسکتاپ کارت گرافیکی RX 6300 به‌زودی معرفی خواهد شد - AMD Radeon RX 6300
گزارش: نسخه‌ی دسکتاپ کارت گرافیکی RX 6300 به‌زودی معرفی خواهد شد - AMD Radeon RX 6300

اخیراً گزارش‌هایی پیرامون شرکت AMD مبنی بر معرفی احتمالی سومین کارت گرافیکی کلاس دسکتاپ سری AMD Navi 24 شنیده می‌شود. بر این اساس، احتمال دارد که شرکت AMD و تیم قرمز پس از معرفی کارت‌های RX 6500XT و RX 6400، کارت گرافیکی RX 6400 را به عنوان ضعیف‌ترین و با بیان بهتر مقرون‌به‌صرفه‌ترین کارت گرافیکی RDNA 2 خود معرفی عرضه کند. لازم به ذکر است که کارت گرافیک RX 6400 در ماه ژانویه‌‌ی سال جاری میلادی در دسترس شرکت‌های تولیدکننده‌ی سیستم‌های اسمبل‌شده قرار داده شده بود.

در مورد منبع اصلی این گزارش لازم به ذکر است که GPU Performance API در نسخه‌ی ۳٫۱۰ خود از کارت گرافیک جدیدی به نام RX 6300 پشتیبانی خواهد کرد که این موضوع اشاره‌ای مستقیم به تولید کارت گرافیکی با این نام است. همچنین، توضیحات ارائه‌ شده در نرم‌افزار جدید AMD نیز به صورت مستقیم به کارت گرافیک RX 6300 و نه RX 6300M اشاره دارند.

با توجه به مدل این کارت، چنین حدس زده می‌شود که دو گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی برای آن اختصاص داده شود و مدل لپ‌تاپی این کارت نیز از همین مقدار حافظه استفاده می‌کند.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه