نسخه‌ی ریمستر شده‌ی بازی This War of Mine اخیراً با نام کامل This War of Mine: Final Cut برای کنسول‌های نسل جدید از جمله پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس عرضه شد و در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی This War of Mine: Final Cut - بازی This War of Mine: Final Cut
نقد و بررسی بازی This War of Mine: Final Cut - بازی This War of Mine: Final Cut

بازی This War of Mine، ساخته‌ی استودیوی لهستانی 11 بیت استودیو از آن دست عناوین خاص و منحصر به فرد بود که در زمان انتشارش با استقبال کثیر منتقدین مواجه شد. این بازی مستقل و کوچک به خوبی توانست تصویر واقعی جنگ و اثرات آن روی افراد عادی را به تصویر بکشد و از آن به عنوان یکی از بازی‌های ارزشمند یاد می‌شود. این بازی اخیراً پس از گذشت حدود 8 سال از انتشار نسخه‌ی ابتدایی خود برای کنسول‌های نسل جدید از جمله پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و اس ریمستر شد.

این بازی از معدود عناوین برگرفته شده از جنگ است که هیچ شباهتی به سایر بازی‌هایی با محوریت جنگ ندارد. در واقع، در این بازی هیچ شخصیتی قرار نیست در نقش ابرقهرمانان هالیوودی شکست‌ناپذیر و نامیرا قرار بگیرد و دسته‌ی عظیمی از دشمنان را سلاخی کند. در این بازی دو بعدی شما کنترل دسته‌ای از افراد عادی را در دست خواهید گرفت که به دلیل وقوع جنگ در پناه‌گاه‌ها حبس شده‌اند و نیاز به مدیریت بحران دارند.

ریشه‌ی داستان این بازی نیز با الهام از محاصره‌ی سارایوو در طول جنگ بوسنی طراحی شده است و به خوبی وحشت واقعی یک جنگ را به تصویر می‌کشد. همچنین، نسخه‌ی اصلی این بازی نیز در سال 2014 عرضه شد و از آن زمان تاکنون در دسترس پلتفرم‌های متعددی از جمله گوشی‌های هوشمند نیز قرار گرفت.

بازی This War of Mine: Final Cut - نقد و بررسی بازی This War of Mine: Final Cut
بازی This War of Mine: Final Cut - نقد و بررسی بازی This War of Mine: Final Cut

همانطور که اشاره شد، در این بازی شما گروه نسبتاً کوچکی از بازماندگان جنگ را رهبری می‌کنید و در این بین وظیفه دارید تا آذوقه‌ی آن‌ها را تامین کرده و پایگاه خود را ارتقا و گسترش دهید. در این پایگاه و یا پناهگاه، کارگاه‌های موقت نقش مهمی دارند و باید با ساخت آن‌ها تلاش کنید تا مایحتاج اولیه‌ی افراد ساکن در این محل را فراهم کنید. هر یک از بازمانده‌ها در این بازی استعدادهای خاص خود را دارند و این موضوع باعث می‌شود تا بتوانید از هر کدام در زمینه‌های خاصی استفاده کنید. از طرفی دیگر، پیشینه‌های داستانی هر یک از این افراد نیز بسیار جالب توجه است و هر کدام از این نظر منحصر به فرد هستند.

شاید بیشترین شباهت به این بازی را بتوان در عنوان Fallout Shelter یافت. در این بازی همانند بازی مذکور باید هر شب یکی از بازماندگان را برای جستجوی وسایل مورد نیاز خود به بیرون از پناهگاه بفرستید. البته، این موضوع همیشه نتیجه‌ی خوشایندی ندارد و ممکن است که کاوشگر شما در حین جست‌وجو برای اقلام مورد نیاز مورد هجوم قرار بگیرد، کشته شود و برای همیشه او را از دست بدهید. از طرف دیگر، بازی به مراتب شما را در دو راهی سختی قرار خواهد داد. در حقیقت، گاهاً مجبور خواهید بود تا برای به دست آوردن آیتمی خاص دست به اقدامات غیراخلاقی از جمله سرقت از یک خانواده‌ی درمانده بزنید و یا ریسک از دست دادن یک بازمانده‌ی دیگر را به جان بخرید. در مجموع، همین تصمیمات است که باعث دمیده‌شدن روح به کالبد This War of Mine می‌شود و تنشی جذاب در آن ایجاد می‌کند.

مزیت‌های نسخه‌ی Final Cut

نسخه‌ی Final Cut این بازی که تحت نقد و بررسی ما قرار دارد، شامل رویدادها، شخصیت‌های جدید  و ماموریت‌های داستانی مختلفی که از طریق بسته‌های الحاقی به بازی افزوده شده‌اند می‌شود. همچنین، جلوه‌های بصری در این نسخه از بازی This War of Mine به‌طور قابل‌توجه‌ای ارتقا پیدا کرده‌اند. همچنین، این نسخه میزبان وضوح تصویر UHD نیز است.

بازی This War of Mine: Final Cut - نقد و بررسی بازی This War of Mine: Final Cut
بازی This War of Mine: Final Cut - نقد و بررسی بازی This War of Mine: Final Cut

در مجموع...

بازی War of Mine را می‌توان یکی از برترین بازی‌های مستقل تاریخ قلمداد کرد که از دیدگاه دیگری به واقعه‌ی تلخ جنگ نگاه می‌کند. خوشبختانه نسخه‌ی This War of Mine: Final Cut این بازی نیز توسعه یافت تا دارندگان کنسول‌های نسل جدید نیز بتوانند از این گوهر گرانبها بهره ببرند و با واقعیت‌هایی هرچند تلخ اما واقعی از جنگ روبرو شوند. این نسخه‌ی جدید شامل هر آنچه که یک نسخه‌ی Final Cut نیاز دارد می‌شود. محتویات جدید و ارتقای کیفیت بصری و فنی از جمله ویژگی‌های این نسخه هستند.

(نسخه‌ی پلی‌استیشن 5 این بازی برای نقد و بررسی در اختیار دیجی‌اُرَنج قرار گرفته است)

This War of Mine is one of the best indi games of all time, which looks at war from a different perspective. Fortunately, This War of Mine: Final Cut is developed for the owners of the new generation consoles and it can also take advantage of this precious gem and face the bitter but real realities of war. This new version includes everything a Final Cut version needs. More contents and visual and technical quality enhancements are among the features of this game.

امتیاز دیجی ارنج

10

نقاط قوت
  • شخصیت‌ها و ماموریت‌های جدید
  • محتویات اضافی ارزشمند
  • ارتقای کیفیت بصری و فنی
  • گیم‌پلی به شدت درگیر کننده
  • داستان و روایت فراموش نشدنی
  • به تصویر کشیدن چهره‌ی واقعی و تلخ جنگ
نقاط ضعف
  • این بازی هیچ نکته‌ی منفی تاثیرگذاری ندارد

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه