اخیراً گزارشی پیرامون شرکت اپل منتشر شده که نشان از احتمال جایگزینی پورت لایتنینگ در گوشی‌های سال 2023 آیفون با USB Type-C دارد.

گزارش: پورت لایتنینگ در آیفون 15 جای خود را به USB Type-C می‌دهد - اپل آیفون 15
گزارش: پورت لایتنینگ در آیفون 15 جای خود را به USB Type-C می‌دهد - اپل آیفون 15

اخیراً یکی از تحلیلگران شرکت اپل (Apple) به نام مینگ-چی کو (Ming-Chi Kuo)، ادعا کرد که این غول فناوری مستقر در ایالات متحده احتمالاً تغییر بزرگی در گوشی‌های آیفون 2023 اعمال خواهد کرد و شاهد حذف پورت لایتنینگ در محصولات مذکور خواهیم بود.

وی اشاره کرد که شرکت اپل می‌تواند پورت لایتنینگ را با پورت مرسوم USB Type-C در گوشی‌های آیفون 15 جایگزین کند و شاید این موضوع را بتوان بزرگترین تغییر گوشی‌های آیفون در سال‌های اخیر قلمداد کرد. مجموعه گوشی‌های آیفون هموراه دارای پورت لایتنینگ مخصوص به خود بوده‌اند که این موضوع باعث می‌شد تا کاربران آن‌ها همواره نیازمند یک کابل جداگانه برای شارژ گوشی باشند.

مینگ-چی کو طی توییتی نوشت:

چنین انتظار می‌رود که تامین‌کنندگان قطعات مرتبط با USB-C (مانند کنترل‌کننده آی‌سی، کانکتور) طی 1 تا 2 سال آتی توسط اکوسیستم اپل مورد توجه قرار بگیرد.

همچنین، آخرین اطلاعات به دست آمده حاکی از آن هستند که آیفون‌های 2023 به جای استفاده از پورت لایتنینگ از پورت USB-C بهره خواهند برد. پورت USB-C می‌تواند سرعت انتقال و شارژ گوشی‌های آیفون را در طراحی‌های سخت‌افزاری جدید بهبود بخشد، اما این موضوع همچنان نیازمند پشتیبانی و بهینه‌سازی با سیستم عامل iOS خواهد بود.

وی به سوالاتی در مورد این که "آیا این تغییر منحصر به مدل‌های iPhone 15 Pro یا همه‌ی گوشی‌های این سری خواهد بود یا خیر؟" پاسخی نداد. بنابراین، رسیدن به یک نتیجه‌ی جامع از طریق صحبت‌های وی بسیار دشوار خواهد بود و برای دریافت اطلاعات کامل‌تر باید تا انتشار اعلامیه‌های رسمی اپل صبر نمود.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه