شرکت گوگل طی رویداد I/O اخیر از سیستم عامل اندروید 13 به صورت رسمی رونمایی کرد و اطلاعات مختلفی از آن را در دسترس قرار داد.

در جریان رویداد I/O شرکت گوگل از اندروید 13 رونمایی کرد - اندروید 13 گوگل
در جریان رویداد I/O شرکت گوگل از اندروید 13 رونمایی کرد - اندروید 13 گوگل

رویداد سالانه‌ی I/O همواره میزبان دستاوردهای گوگل از جمله سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای نسل بعدی هستند و در سال جاری نیز در این رویداد از سیستم عامل اندروید 13 رونمایی شد. همچنین، در این رویداد محصولات دیگری از جمله Pixel 6a و Pixel Watch شرکت گوگل (Google) نیز معرفی شدند. از طرف دیگر، طبق اعلام شرکت گوگل نسخه‌ی آزمایشی عمومی این سیستم عامل جدید پس از دو هفته یعنی در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۲۲ در دسترس گوشی‌های سازگار از مجموعه‌ی Pixel قرار خواهد گرفت.

از جمله مزیت‌های اندروید 13، می‌توان به افزایش سطح امنیتی حریم خصوصی کاربران، گوگل والت، قابلیت Tap to Transfer برای انتقال آنی صوت به دستگاه‌های جانبی، پشتیبانی از بلوتوث LE Audio، انتخاب زبان‌ها به صورت مجزا برای هر اپلیکیشن و بهبود عملکرد کلی سیستم عامل و سخت‌افزارها اشاره نمود.

از طرف دیگر، یکی از مهم‌ترین تغییرات در اندروید 13 به رابط کابری آن مربوط می‌شود. در حقیقت، این سیستم عامل طیف گسترده‌تری از گزینه‌های شخصی‌سازی را نسبت به گذشته در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که از گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ بهره می‌برند. همچنین، تغییراتی در آیکون‌ها، تم‌ها و رنگ‌بندی محیطی این سیستم عامل اعمال خواهد شد.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه