شرکت اپل روز گذشته پس از مدت‌ها رویداد حضوری برگذار کرد و از گوشی‌های آیفون 14 و چندین و چند محصول جدید خود رونمایی کرد.

هر آنچه که در رویداد معرفی اپل 14 گذشت - apple iphone 14
هر آنچه که در رویداد معرفی اپل 14 گذشت - apple iphone 14

شرکت اپل اعلام کرد که مدل‌های معمولی آیفون‌های جدید یعنی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس به تراشه‌ی A15 با GPU پنج هسته‌‌ای مجهز خواهند بود. همچنین، در این نسل آیفون‌ها میزبان یک مدل کوچک یا مینی نیستند و مدل جدیدی با پسوند پلاس به این خانواده پیوسته است. لازم به ذکر است که تنها تفاوت بین آیفون ۱۴ با ۱۴ پلاس، ابعاد نمایشگر آن است که به ترتیب معادل ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچ خواهد بود.

این گوشی‌های جدید میزبان ویژگی‌های امنیتی جدید نظیر قابلیت ارسال پیام‌های اضطراری ماهواره‌ای در شرایط نبود سیگنال هستند و همچنین قابلیت Crash Detection برای برقراری تماس با اورژانس درصورت رخ دادن تصادف در آن‌ها وجود دارد. لازم به ذکر است که آیفون‌های عرضه شده در امریکا درگاه سیم کارت نخواهند داشت و به جای آن از سیم کارت الکترونیکی استفاده خواهد شد.

این گوشی‌ها نمایشگری مجهز به حفره دارند و اولین آیفون‌ها با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی لقب می‌گیرند. همچنین، سیستم پشتیبانی ارتباط ماهواره‌ای با نمایشگر همیشه روشن هم در آن‌ها وجود دارد. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس همچنین به پردازنده‌ی جدید A16 Bionic مجهز شده‌اند که به ادعای اپل، پرقدرت‌ترین تراشه‌ در تاریخ تراشه‌های دنیای موبایل است.

در کنار گوشی‌های اپل، از اپل واچ‌های سری ۸ رونمایی کرد که تغییری در اندازه و طراحی نداشته است و تنها حاشیه‌های نازک‌تری دارد. از لحاظ سخت‌افزاری هم شاهد تغییر خاصی نیستیم و تفاوت‌ها در بهینه سازی خواهند بود. همچنین، امسال خانواده‌ی ساعت‌های هوشمند اپل شاهد تولد عضو جدیدی به‌نام اپل واچ اولترا است که از نمایشگر بزرگ و باتری قدرتمندی بهره می‌برد و برای فعالیت‌های سنگین بدنی طراحی شده است.

apple watch s8 - هر آنچه که در رویداد معرفی اپل 14 گذشت
apple watch s8 - هر آنچه که در رویداد معرفی اپل 14 گذشت

نسل دوم ایرپادز پرو که سه سال طول کشید تا معرفی شود، اما تغییری در ظاهر آن ایجاد نشده است. ایرپادز پرو ۲ به تراشه‌ی جدید H2 مجهز شده تا به‌گفته‌ی اپل، کیفیت صدای بهبودیافته و حذف نویز دوبرابری را به ارمغان آورد. ایرپادز پرو ۲ همچنین از یک کیس شارژ جدید با پشتیبانی از Find My و اسپیکر داخلی برای ردیابی بهتر بهره می‌برد. عمر باتری هدفون نیز ۳۳ درصد افزایش یافته و به ۶ ساعت رسیده است.

نظر شما درباره‌ی این رویداد و محصولات معرفی شده در آن چیست؟

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه