پلی استیشن 5 اسلیم به عنوان نمونه کوچک و سبک‌تر نسخه استاندارد یا حتی دیجیتال این ابرکمپانی مدتی پیش معرفی شد. این کنسول از نظر سخت افزاری شرایط مشابه‌ای با نسخه‌های اولیه دارد، اما قیمت‌گذاری آن‌ها ممکن است کمی تعجب برانگیز باشد.

پلی استیشن 5 اسلیم با ابعادی کوچکتر و وزن سبک‌تر معرفی شد - پلی استیشن 5 اسلیم
پلی استیشن 5 اسلیم با ابعادی کوچکتر و وزن سبک‌تر معرفی شد - پلی استیشن 5 اسلیم

به رسم نسول گذشته، برند سونی پس از گذشت چند سال از شروع نسل جدید اقدام به معرفی مدل جدیدی از کنسول پلی استیشن 5 کرده که مطابق گذشته از آن به عنوان نسخه اسلیم (Slim) یا باریک‌تر و سبک‌تر یاد می‌شود. نکته جالب این است که برای هر دو نسخه دیجیتال و دیسک خور پلی استیشن 5 یک نسخه اسلیم در نظر گرفته شده و از آن جالب‌تر، امکان تبدیل نسخه اسلیم دیجیتال به دیسک خور هم با خرید دیسک درایو بلوری امکان پذیر است.

در واقع، به همراه این کنسول‌ها یک درایو بلوری با قابلیت جداسازی هم معرفی شد که می‌توان آن را به‌صورت جداگانه به قیمت ۷۹٫۹۹ دلار آمریکا خریداری کرد و به راحتی به نسخه دیجیتال کنسول اضافه کرد.

پلی استیشن 5 اسلیم - پلی استیشن 5 اسلیم با ابعادی کوچکتر و وزن سبک‌تر معرفی شد
پلی استیشن 5 اسلیم - پلی استیشن 5 اسلیم با ابعادی کوچکتر و وزن سبک‌تر معرفی شد

طبق ادعای شرکت سونی، ابعاد کلی دستگاه نسبت به مدل قبلی تا ۳۰ درصد و وزن آن‌ هم ۱۸ درصد و ۲۴ درصد نسبت به نسخه استاندارد و دیجیتال پیشین کمتر شده است. کاورهای بدنه این کنسول‌ها به صورت دو تکه هستند و بخش بالایی براق و بخش پایینی مات است. علاوه بر این، استند عمودی کنسول هم از جعبه حذف شده و به صورت جداگانه با قیمت 29,99 دلار فروخته خواهد شد و خریداران این کنسول‌ها باید به استند کوچک افقی کالا بسنده کنند. علاوه بر تغییرات ظاهری، هر دو مدل دیجیتال و استاندارد جدید پلی استیشن 5 دارای حافظه داخلی یک ترابایتی خواهند بود به صورت رسمی در ماه آبان و آذر سال 1402 عرضه خواهند شد.

طبیعتاً مدل‌های اولیه پلی استیشن پس از عرضه نسخه اسلیم دیگر تولید نخواهند شد دستگاه خواهند بود. در پایان، لازم به ذکر است که قیمت تعیین شده برای این نسخه استاندارد و دیجیتال به ترتیب معادل ۴۹۹٫۹۹ دلار آمریکا و ۴۴۹٫۹۹ دلار آمریکا تعیین شده است.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه