اینتل جزئیات جدیدی از لیتوگرافی 18A (1.8 نانومتری) خود منتشر کرده است. اینتل می‌گوید اولین PDK خود را برای تراشه‌های رده بالای خود منتشر کرده است. به این ترتیب، مشتریان اینتل می‌توانند توسعه تراشه ها را بر اساس فرآیند تولید جدید شروع یا حتی به پایان برسانند.

پردازنده‌های Core Ultra 300 اینتل در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود - Core Ultra 300
پردازنده‌های Core Ultra 300 اینتل در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود - Core Ultra 300


کوین اوباکلی، معاون ارشد اینتل و مدیر کل Foundry Services، گفت که اینتل گفت که تولید پردازنده‌های Core Ultra 300 (سری Panther Lake) طبق برنامه در سال 2025 آغاز خواهد شد

پردازنده‌های اصلی Panther Lake و Clearwater Forest بر روی لیتوگرافی 18A اینتل ساخته شده‌اند و سیستم‌عامل‌های را اجرا می‌کنند و قرار است سال آینده وارد فاز تولید شوند. علاوه بر این، فرآیند تولید Intel 18A شامل دو نوآوری مهم است که مشتریان اینتل را از نظر اندازه و بهره‌وری انرژی به طور قابل توجهی ارتقا می‌بخشد: RibbonFET، ترانزیستورهای اثر گیت Avistan و PowerVia، منبع تغذیه، فناوری پشت این تراشه که دومین در صنعت تولید تراشه است.

مشتریان شرکت اینتل اعتقاد دارند که فناوری لیتوگرافی 1.8 نانومتری، قابلیت رقابت با محصولات 3 نانومتری و 2 نانومتری شرکت TSMC را دارد که در دوره زمانی 2024-2025 عرضه خواهند شد. به همین دلیل، برای اینتل و همکاران اکوسیستم آن از قبیل Ansys و Cadence و Synopsys و Siemens EDA بسیار حیاتی است که ابزارهای خود را برای PDK 1.0 بهینه‌سازی کنند تا مشتریان اصلی اینتل بتوانند طرح‌های خود را بر اساس فناوری لیتوگرافی 18A که در حال حاضر در حال توسعه است، آماده کنند.
 

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه