حاصل تلفیق چند بازی از سبک‌های مختلف از جمله Pokemon و World of Warcraft بازی با نام Cardaclysm است که به همراه دوربینی جدید و به سبک بازی‌های کارتی و مبارزات نوبتی، می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای سرگرم‌کردن علاقه‌مندانش باشد. با نقد و بررسی این بازی مستقل با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Cardaclysm - Cardaclysm
نقد و بررسی بازی Cardaclysm - Cardaclysm

استودیوی مستقل الدر گیمز مدتی پیش جدیدترین بازی خود با نام Cardaclysm را عرضه کرد و این بازی به صورت اختصاصی در دسترس کاربران فروشگاه استیم قرار گرفت. بازی مذکور با ترکیب سبک مبارزات و برخی از محتوای چند بازی محبوب و پرطرفدار، قصد دارد تا علاقه‌مندان این سبک را به سمت خود جذب کند.

در واقع، بازی Cardaclysm گیمرها را به دانجن‌های مختلفی می‌فرستد تا در عین گشت و گذار، با دشمنان مختلف روبرو شده و به صورت نوبتی و در قالب بازی‌های کارتی به مبارزه با آن‌ها بپردازند. از طرفی دیگر، بازی Cardaclysm از جهاتی جالب و سرگرم‌کننده است برخی نواقص خاص خود را نیز دارد. در واقع، گشت و گذار در دانجن‌های مختلف بازی و مواجه با دشمنان و باس‌ها بخش اول فعالیت‌های بازیکنان این بازی را تشکیل می‌دهد و دیگر بخش بازی اصل مبارزات و انجام آن‌ها است. البته، این بازی از نظر محتوا نسبتاً سطحی و بدون پیچیدگی خاصی است و گیم‌پلی تکیه‌گاه اصلی آن قلمداد می‌شود. علاوه بر این، این موضوع بدان معنا نیست که این بازی فاقد داستان است و در واقع، در Cardaclysm پس از گذراندن بخش‌های داستانی سطحی و نه چندان پیچیده باید به سراغ Death رفته و در نهایت مرگ را به کام مرگ (!) بکشانید.

Cardaclysm - نقد و بررسی بازی Cardaclysm
Cardaclysm - نقد و بررسی بازی Cardaclysm

از طرفی دیگر، بخش مبارزات نوبتی بازی مهم‌ترین مکانیزم گیم‌پلی آن است که کلیت آن را نیز تشکیل می‌دهد. همچنین، این بخش عملکرد بسیار خوبی دارد و به راحتی ساعت‌ها گیمرهایش را سرگرم خواهد کرد. این مکانیزم گیمرها را در صورت روبرو شدن با دشمنان مختلف در محیط‌های متنوع بازی، به سراغ مبارزات نوبتی و کارتی می‌فرستند. البته، انجام این مبارزات در ابتدای شروع روند بازی بسیار ساده و سطحی بوده و بیشتر حالتی آموزشی را دارد و سپس، شاهد چالش‌برانگیز شدن این مبارزه‌ها خواهیم بود. همچنین، این بازی بیش از 240 کارت را در خود می‌بیند و در اواخر بازی روند مبارزات به قدری چالش برانگیز خواهد شد که موفقیت شما تنها در صورت انتخاب صحیح از بین تعداد فراوانی از کارت‌ها تضمین می‌شود. لازم به ذکر است که فرآیند انتخاب و گزینش کارت‌ها نیز پیش از شروع مبارزه آغاز خواهد شد و در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت.

Cardaclysm - نقد و بررسی بازی Cardaclysm
Cardaclysm - نقد و بررسی بازی Cardaclysm

علاوه بر این، در طی انجام بازی بارها کارت‌های مشابه‌ای را خواهید یافت که با تلفیق آن‌ها با یکدیگر می‌توانید سطح آن‌ها را افزایش دهید. همچنین، گیمرها از طریق همین بخش قادر خواهند بود تا به ارتقا و اعمال تغییرات در کارت‌های خود بپردازند. به هر ترتیب، با گذر زمان و تسلط به مبارزات و ابزاری که برای انجام این مکانیزم در اختیار شما قرار می‌گیرد، روی سرگرم‌کننده بودن بازی به مرور آشکار خواهد شد که البته، کوتاه بودن بازی این امر را تاحدودی کم اثر می‌کند. همچنین، پس از طی مدت زمانی نسبتاً کوتاه که مدام به دنبال یافتن لوت‌ها و آزمون و خطای استراتژی‌های مختلف می‌پردازید، گاهاً ممکن است که روند انجام بازی برای شما کسل‌کننده شود.

Cardaclysm - نقد و بررسی بازی Cardaclysm
Cardaclysm - نقد و بررسی بازی Cardaclysm

گرافیک بازی Cardaclysm، صحنه‌هایی آشنا را برای مخاطبانش تداعی می‌کند و با به همراه داشتن آرت‌های چشم‌نواز و شخصیت‌های جالب توجه از نظر طراحی، می‌تواند نظر گیمرها را جلب کند. از نظر موسیقی و گرافیک فنی نیز بازی در سطح متوسط و یا حتی تاحدودی ضعیف قرار دارد و ممکن است که با مشکلات فنی متعددی در طول انجام بازی روبرو شوید.

در پایان، بازی Cardaclysm را می‌توان یک بازی مستقل تاحدودی لذت‌بخش اما کوتاه برای علاقه‌مندان عناوینی با سبک مبارزه‌ای نوبتی تلقی کرد. همچنین، این بازی با تلفیق نقاط قوت بازی‌های مشابه و مکانیزم‌های جالبی نظیر ترکیب چند کارت و ارتقای آن‌ها می‌تواند برای مدتی محدود سرگرم‌کننده باشد.

Cardaclysm can be considered a somewhat enjoyable but short game for fans of turn-based card style titles. Also, this game can be fun for a limited time by interesting mechanisms such as combining multiple cards and upgrading them.

امتیاز دیجی ارنج

6

نقاط قوت
  • گیم‌پلی ترکیبی از چند بازی موفق و نام‌آشنا
  • برخی از مکانیزم‌های جالب توجه
نقاط ضعف
  • محتوای نه‌چندان جالب توجه
  • داستان سطحی
  • تکراری و کسل کننده‌شدن بازی پس از مدتی کوتاه
  • کوتاه بودن روند بازی و بلااثر شدن دستیابی به سطوح بالا
  • برخی از مشکلات فنی

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه