!Shing نام عنوان جدیدی از استودیوی مستقل مَس کریِشِن (Mass Creation) است که اخیراً عرضه شده و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی !Shing - کاور بازی !Shing
نقد و بررسی بازی !Shing - کاور بازی !Shing

عنوان Shing، یک بازی دو بعدی در سبک اکشن-ماجراجویی است که هم‌اکنون در دسترس تمامی پلتفرم‌ها قرار دارد و می‌خواهد تا بازیکنانش را در قالب چندین نینجا به مبارزه با شیاطینی بفرستد که در حال غصب سرزمینشان هستند. این بازی با بهره گیری از مکانیزم‌ها و ایده‌های بازی‌های قدیمی این سبک، گیم‌پلی سراسر هیجان و البته چالش برانگیزی را در اختیار بازی‌کنانش قرار می‌دهد که می‌توانند ساعت‌ها حتی به صورت چند نفره به تجربه‌ی آن پرداخته و از آن لذت ببرند.

داستانی کلیشه‌ای اما جزئیاتی فراتر از یک بازی مستقل

اما این بازی و از همان ابتدا با حجم خود نشان می‌دهد که با یک عنوان مستقل کوچک طرف نیستید و قصد دارد تا در زمینه‌ی جزئیات و مواردی دیگر یک رده بالاتر از عناوین ایندی دیگر عمل کند. از طرفی دیگر، مکان جریان بازی نیز به نوبه‌ی خود غیر قابل حدس است ولی عمده طراحی‌های بصری و اصل نینجا بودن فضایی شبیه به ژاپن کلاسیک را پیش روی شما قرار می‌دهد. از طرفی دیگر، کات سین‌های بازی نیز پای خود را فراتر از حد انتظار گذاشته و به وسیله‌ی انیمه‌های بسیار جذاب، مخاطبانشان را در جریان وقایع بازی قرار می‌دهند. داستان بازی نیز به نفوذ اهریمن‌ها به دنیای نینجاها باز می‌گردد و شما باید در قالب تیم‌های نینجای 4 نفره به مبارزه و بیرون راندن‌ها بپردازید.

گیم‌پلی کلاسیک در باطنی مدرن

به هر ترتیب، از اولین لحظه‌ای که وارد بازی شدید، متوجه سبک آشنای آن خواهید شد. این بازی با پیمودن محیط‌های آن به یک باره متوقف شده و دسته‌ای از دشمنان به سمت شما سرازیر خواهند شد و شما باید به وسیله‌ی انتخاب یکی از نینجاها (تمامی 4 نینجا در دسترس شما در هر لحظه قرار دارند)، به از بین بردن آن‌ها بپردازید. در همین حین یکی از نقاط قوت اساسی بازی نمایان می‌شود و آن هم گیم‌پلی سریع و آمیخته با مهارت‌ها و توانایی‌های هر کدام از شخصیت‌ها است. در واقع، هر کدام یک از کاراکترهای بازی قدرت ها و فنون خاص خود را دارند و مبارزه به وسیله‌ی آن‌ها بسیار لذت بخش است. از طرفی دیگر، کمبوهای بازی و سیستم پری کردن آن نیز بسیار لذت بخش و سریع هستند که ناخوداگاه آن‌ها را خواهید آموخت.

بازی مستقل !Shing - نقد و بررسی بازی !Shing
بازی مستقل !Shing - نقد و بررسی بازی !Shing

لازم به ذکر است که نرخ فریم و سیستم کنترل منحصر به فرد بازی بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 به خودی خود نقطه‌ی قوتی برای آن محسوب شده و علاوه بر اینکه کمتر عنوان مستقلی تا این حد به موارد این چنینی دقت می‌کند، می‌توانید یک بازی جدید با سیستمی کمتر دیده شده تجربه کنید و از مبارزات آن لذت ببرید. اما اگر از تمامی موارد مثبت فوق گذر کنیم، برخی از مراحل و حتی باس‌های بازی را دشوار و برخی دیگر را بسیار ساده می‌بینیم.

در واقع، برخی از مراحل بازی تعداد بسیار بیشتری از دشمنان را پیش روی شما قرار می‌دهند که رویارویی و شکست آن‌ها چالش برانگیز خواهد شد و ممکن است تا پس از گذر از چندین مرحله، به مرحله‌ای برسید که علاوه بر تعداد دشمنان کمتر، باس آسانی را به رویارویی شما بفرستد. از طرفی دیگر، با توجه به تعداد قابل قبول دشمنان منحصر به فرد و قابلیت‌های خاص آن‌ها، ممکن است تا در یکجا قرار گرفتن برخی از آن‌ها به شدت بازی را چالش برانگیز کرده و نینجاهای خود را یکی پس از دیگری از دست بدهید.

 - نقد و بررسی بازی !Shing
- نقد و بررسی بازی !Shing

اما در نهایت، بازی !Shing از نظر گیم‌پلی خود با توجه به اینکه نمی‌توانید مدام یک دکمه را فشار دهید و عوامل بسیار مختلفی در آن دخیل هستند، می‌تواند به یکی از عناوین مستقل مثال زدنی در سبک خود تبدیل شده و آن را کاملاً برتر از سایرین جلوه دهد.

گرافیک فنی و بصری شاخص در بین عناوین مستقل

در زمینه‌ی گرافیک هنری، !Shing نمود واقعی یکی از عناوینی است که پای خود را فراتر از عناوین ساده‌ی مستقل گذاشته و با طراحی آرت‌های بسیار جذاب محیطی و متفاوت، کات‌سین‌های انیمه‌ای جذاب و موارد این‌چنینی قابل تحسین است. در زمینه‌ی گرافیک فنی نیز این بازی بدون اشکال چندانی بر روی کنسول‌های پایه‌ی نسل هشتمی اجرا می‌شود و ایرادی در آن دیده نشده است. از نظر موسیقی و صداگذاری نیز این بازی همانند بخش بصری خود دارای صداگذاری و دیالوگ برای تمامی کاراکترها هست که درون مایه‌ی طنز روایت داستانی آن نیز به شدت جذاب و جالب قلمداد می‌شود.

در نهایت، کافیست تا یکی از طرفداران سبک اکشن-ماجراجویی دو بعدی باشید تا بازی !Shing به یکی از بهترین عناوینی که تجربه کرده‌اید تبدیل شود. این بازی را بخش هنری چشم‌نواز، کات‌سین‌های انیمه‌ای جالب، شیوه‌ی روایت داستان طنز آمیز، دیالوگ‌گذاری روی تک تک کاراکترها و همچنین گیم‌پلی سراسر هیجان و پخته به یکی از بهترین عناوین مستقل عرضه شده در سال اخیر تبدیل می‌کند.

Just be a fan of the 2D action-adventure style to make Shing one of the best titles you've ever experienced. The game is made one of the best independent titles released in recent years by the eye-catching art design and interesting anime cutscenes, storytelling style, funny dialogue on each of the characters, as well as exciting gameplay.

 

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
نقاط ضعف

امتیاز کاربران

3
0
0
1
0
0

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه