بازی !Tools Up یک بازی چند نفره‌ی سرگرم کننده است که اخیراً به همراه یک بسته‌ی الحاقی با نام Garden Party Episode 2: Tunnel Vision و در قالب باندل Renovation Spree عرضه شده و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle - Tools Up!: The Renovation Spree Bundle
نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle - Tools Up!: The Renovation Spree Bundle

بازی !Tools Up را می‌توان یکی از وارثان خلف عنوان Overcooked نامید که در کنار وام‌گیری از ماهیت آن، حاوی چاشنی خلاقیت و نوآوری است و به خوبی می‌تواند تا از پس سرگرم کردن مخاطبانش برآید. این بازی گیمرها را در قالب تیمی از 1 تا 4 نفر به ساختمان‌هایی می‌برد که در هر یک از آن‌ها چالش‌های عمدتاً دشواری انتظارشان را می‌کشد. به عبارتی دیگر، در بازی !Tools Up گیمرها مشغول اعمال تغییرات مختلف در ظاهر اتاق‌های ساختمان‌های مختلف خواهند شد و بسته به هر طبقه و سطح، ممکن است تا کارهایی نظیر تغییر کفپوش، نصب کاغذ دیواری، نقاشی یا حتی خراب کردن دیوارها نیز انتظار آن‌ها را بکشد.
 
اما یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های بازی !Tools Up را می‌توان چالش‌برانگیز بودن آن قلمداد کرد. در واقع، دلیل این چالش‌ها را می‌توان به ماهیت گیم‌پلی بازی و آیتم‌هایی که ممکن است در طول روند انجام آن به کار آیند یا حتی موجب دردسر شوند مربوط دانست. در واقع، مراحل مختلف این بازی سراسر با آیتم‌های مورد نیاز برای انجام آن‌ها پر شده است اما بسیاری از آن‌ها پس از ترکیب و اعمال تغییرات قابل استفاده هستند. برای مثال، برای انجام کاری نظیر نصب کاغذ دیواری چندین فعالیت مختلف همانند ساخت چسب، تمیز کردن دیوار و موارد دیگر باید صورت بگیرد و حتی در این شرایط محدودیت زمانی برای گیمرها نیز درنظر گرفته شده است. البته، همین موارد را می‌توان دلیل محکمی برای عدم تعادل درجه‌ی سختی بازی در حالت تک نفره قلمداد کرد.

Tools Up!: The Renovation Spree Bundle - نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle
Tools Up!: The Renovation Spree Bundle - نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle

از دیگر آیتم‌های مهم در بازی می‌توان به بلوپرینت‌هایی اشاره کرد که در واقع باید مهم‌ترین و اولین موردی باشد که در ابتدای مرحله گیمرها به سراغشان می‌روند تا نقشه‌ای از آنچه‌ که قرار است تا انجام دهند را ببینند. معمولاً این بلوپرینت‌ها در اتاق‌هایی مختلف قرار گرفته‌اند و با دیدن آن‌ها می‌توان برای لحظاتی نمایی از ظاهر جدید اتاق را دید و همچنین دوربین بازی را چرخاند. با این که این ایده بسیار خلاقانه به نظر می‌رسد اما بی‌اشکال هم نیست، چرا که این بلوپرینت‌ها گهگاه به جای راهنمایی ممکن است تا بازیکنان را به وسیله شباهت بعضی رنگ‌ها در حالت تیره‌ای که دارد به خطا بیندازند که با در نظر گرفتن محدودیت زمانی هر مرحله هر اشتباه ممکن است تا به کل بازیکن را مجبور به شروع مجدد بازی کند.

به علاوه بهتر بود تا قابلیت چرخش دوربین بازی نیز بدون استفاده از بلوپرینت‌ها نیز میسر می‌شد، چرا که به دفعات ممکن است تا به دلیل نبود وقت کافی و زاویه دید بازیکنان نتوانند تا کار خود را کامل انجام دهند و همانطور که اشاره شد در این بازی حتی یک اشتباه ممکن است تا به شروع مجدد مرحله ختم شود. 
شاید آخرین نکاتی که بتوان در مورد گیم‌پلی بازی !Tools Up گفت، وجود مانع‌های موثر برای کند کردن روند اتمام مراحل است که به خوبی در دل بازی گنجانده شده‌اند. وجود یخ‌ و برف در کف بعضی از اتاق‌ها، وجود حیوانات مزاحم، ریخته شدن رنگ یا زباله‌، جمع شدن آب باران، نبودن یا حتی وجود دو بلوپرینت در بعضی از مراحل و در آخر آیتم‌هایی که در زمانی خاص به لوکیشن هر مرحله و توسط افرادی که کافیست تا اندکی دیر به سراغشان بروید تا قهر کنند(!) همه و همه امضای !Tools Up را به این بازی می‌زنند تا در نتیجه نتوان آن را یک کپی از عنوانی دیگر بنامیم.

Tools Up!: The Renovation Spree Bundle - نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle
Tools Up!: The Renovation Spree Bundle - نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle

بسته‌ی الحاقی Garden Party Episode 2: Tunnel Vision 

شش هفته پس از عرضه‌ی بسته‌ی الحاقی Garden Party برای این بازی، اپیزود دوم آن نیز در دسترس علاقه‌مندان آن قرار گرفت تا بیش از پیش محتوا برای تجربه در بازی داشته باشند. این بسته‌ی الحاقی با افزودن مراحل، مکانیزم‌ها و لوکیشن‌های جدید می‌تواند چند ساعتی تجربه‌ی بازی را گسترش دهد و علاقه‌مندان به این بازی چند نفره‌ی سرگرم کننده می‌توانند مدت زمان بیشتری را صرف آن کنند. 

اما گرافیک بازی بخشی است که نمی‌توان از آن به همین سادگی گذر نمود. !Tools Up از نظر فنی عملکرد قابل قبولی دارد اما این بخش هنری آن است که آن را از دیگر بازی‌های مستقل کوچک و ساده متمایز می‌کند. در !Tools Up از طبقه‌های مختلف گرفته که نقش منوی انتخاب مراحل را دارند تا اتاق‌هایی که هر کدام ویژگی‌های بصری خاصی دارند همه و همه چشم نواز هستند. به طوریکه در بعضی طبقات و اتاق‌های آن مهمان خانه‌هایی هستید که انگار داخل جنگل ساخته شده و در برخی دیگر زمستان حاکم محیط است.

  

Tools Up! garden party - نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle
Tools Up! garden party - نقد و بررسی بازی Tools Up!: The Renovation Spree Bundle


در مجموع، !Tools Up را می‌توان یکی از عناوین مستقل موفق قلمداد کرد که تجربه‌ی آن به همراه دوستان و خانواده بسیار لذت‌بخش‌تر از تجربه‌ی آن در حالت تک نفره خواهد بود. همچنین، این بازی به واسطه‌ی گیم‌پلی و مکانیزم‌های خود، می‌توانند گزینه‌ی ایده آلی برای سرگرم شدن باشد و در صورت علاقه‌، می‌توانید بسته‌های الحاقی آن از جمله Garden Party را خریداری و تجربه کنید.

Tools Up! can be considered one of the most successful indi titles that will be much more enjoyable to experience with friends or family than it is to experience it alone. Also, this game can be an ideal option for entertainment due to its gameplay and mechanisms, and if you are interested, you can buy and experience its add-on packages, including Garden Party.

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • حالت چند نفره‌ی لذت بخش
  • استفاده‌ی خلاقانه از آیتم‌های مختلف از جمله بلوپرینت‌ها
  • کیفیت فنی و بصری قابل قبول
نقاط ضعف
  • چالش بیش از اندازه در حالت تک نفره
  • گاهی اوقات بلوپرینت‌ها باعث سردرگمی می‌شوند
  • عدم توانایی در چرخش زاویه‌ی دوربین در گیم‌پلی

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه