هفته‌ی گذشته شاهد انتشار اپلیکیشن‌های تقلبی هشت بانک بزرگ ایرانی در فروشگاه گوگل‌پلی بودیم و اکنون با اعلام پلیس فتا، این اپلیکیشن‌ها از فروشگاه مذکور حذف شدند.

اپلیکیشن‌های تقلبی بانک‌ها از گوگل‌پلی حذف شدند - پلیس فتا گوگل
اپلیکیشن‌های تقلبی بانک‌ها از گوگل‌پلی حذف شدند - پلیس فتا گوگل

حدود یک هفته‌ی پیش، گزارش‌های کاربران ایرانی حاکی از قرارگیری اپلیکیشن‌های تقلبی بانک‌های رسمی کشور از جمله رفاه، کشاورزی، قرض الحسنه، سپه، رسالت و صادرات در فروشگاه گوگل‌پلی بودند و دست بر قضا نیز تعداد کثیری از کابران آن‌ها را دانلود و نصب کرده بودند.

همچنین، طولی نکشید که برخی از بانک‌ها از جمله رفاه طی پیامک‌هایی به مشتریان خود هشدار دادند که این اپلیکیشن‌های تقلبی را بارگیری و استفاده نکنند. از طرفی دیگر، پلیس فتا نیز طی اعلامیه‌ای از مردم و بانک‌ها خواسته بود که در زمینه‌ی مذکور هوشیاری کامل داشته باشند تا در دام سودجویان نیفتند و این مرجع قانونی نیز تمام تلاش خود را برای حذف نمودن این اپلیکیشن‌ها انجام خواهد داد.

اما اکنون و پس از گذشت چند روز، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا اعلام کرد که اپلیکیشن‌های جعلی بانک‌های رسمی کشور از فروشگاه گوگل‌پلی حذف شدند. سرهنگ رامین پاشایی طی مصاحبه‌ای با خبرگذاری ایسنا اعلام کرد که این مرجع قانونی با مکاتبات و پیگیری‌های خود اپلیکیشن‌های مذکور را از فروشگاه گوگل‌پلی حذف نموده است. همچنین، پلیس فتای ناجا نیز در صدد شناسایی و دستگیری مجرمان و سودجویان خواهد بود.

از طریق این لینک می‌توانید مصاحبه‌ی سرهنگ پاشایی با خبرگذاری ایسنا را مطالعه نمایید.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه