فیل اسپنسر به عنوان مدیر کل اکس‌باکس اخیراً با صحبت‌های خود مُهر تایید بر شایعه‌ی انحصاری بودن بازی مورد انتظار Elder Scrolls 6 و احتمالاً تمامی عناوین بتسدا برای اکس‌باکس زد.

بازی Elder Scrolls 6 برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد - Elder Scrolls 6
بازی Elder Scrolls 6 برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد - Elder Scrolls 6

فیل اسپنسر (Phil Spencer) در پاسخ به سوالی که درباره‌ی انحصاری بودن یا نبودن یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نسل نهم یعنی Elder Scrolls 6 برای اکس‌باکس پرسیده شد چنین پاسخ داد که:

این کار [انحصاری شدن Elder Scrolls 6] به معنای مجازات سایر پلتفرم‌ها نیست. همانطور که می‌دانید، من اساساً معتقدم که همه‌ی پلتفرم‌ها می‌توانند به رشد خود ادامه دهند.

اما برای اینکه بتوانیم اکس‌باکس را به جایگاه خود برسانیم، باید پکیجی کامل را در اختیار کاربرانمان قرار دهیم که Elder Scrolls 6 نیز بخشی از این موضوع است. البته، هر یک از مجموعه‌های حال حاضر اکس‌باکس در همین شرایط قرار دارند.

شرکت مادر بتسدا (Bethesda) یعنی زنی‌مکس مدیا (ZeniMax Media) سال گذشته توسط شرکت مایکروسافت با پرداخت مبلغ سرسام‌آوری معادل 7.5 میلیارد دلار خریداری شد.

به دنبال این موضوع، تمامی دارایی‌های مادی و معنوی این شرکت از جمله استودیوهای بتسدا، آرکین، ماشین‌گیمز، تانگو و اید سافتور به همراه حق امتیاز مجموعه‌های خود نظیر Elder Scrolls ,Fallout ,Starfield ,DOOM ,Wolfnstein ,Rage ,The Evil Within ,Quake به همراه عناوین آتی و سایر عناوین گذشته‌ی این شرکت به مایکروسافت تعلق خواهند داشت.

از همین رو، ردموندی‌های اکنون صاحب اختیار تمامی عناوین فوق هستند و می‌توانند در مورد پلتفرم‌های آینده‌ی بازی‌های بتسدا تصمیم گیری کنند. طبق اعلام فیل اسپنسر و با توجه به رویه‌ای که مایکروسافت در قبال بازی Starfield پیش گرفته است، به نظر می‌رسد که تمامی عناوین اکس‌باکس تنها برای این کنسول و پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه خواهند شد.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه