بازی Jurassic World Evolution 2 به عنوان جدیدترین ساخته‌ی استودیوی فرانتیِر و جدیدترین عضو مجموعه‌ی Jurassic Park اخیراً عرضه شد و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2 - Jurassic World Evolution 2
نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2 - Jurassic World Evolution 2

بازی Jurassic World Evolution 2 در عین حال که حس فوق‌العاده‌ی عناوین پیشین مجموعه‌ی خود را القا می‌کند، حاوی محتواهای منحصر به فردی است که طرفداران این مجموعه می‌توانند از آن‌ها لذت ببرند. این بازی که در سبک شبیه‌ساز و مدیریت ساخته شده است، به عنوان دنباله‌ای برای Jurassic World Evolution و Jurassic World: Fallen Kingdom شناخته می‌شود.

حالت‌ها و بخش‌های مختلف بازی

گیمرها در این بازی به چند حالت مختلف دسترسی خواهند داشت و بیش از همه بخش کمپین است که نظر مثبت مرا به خود جلب نمود. البته، این بخش از بازی اندکی کوتاه‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد اما به خوبی می‌تواند گیمرها را با تمامی مکانیک‌ها و کلیت بازی آشنا کند.

هر نقشه و هر حالت در بازی Jurassic Park Evolution 2 چیز جدیدی برای عرضه خواهد داشت و با آزادکردن هر سازه‌ی جدید، با محتواهای متعدد جدیدی روبرو خواهید شد. علاوه بر حالت کمپین، حالت‌های Chaos Theory و Sandbox نیز بیش از پیش واقع‌گرایانه‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شده‌اند. فارغ از فعالیت‌های مرسوم این مجموعه، در این بازی نیز می‌توان امکانات رفاهی از جمله هتل‌ها و جاذبه‌های گردشگری را برای پارک خود باز کرد و سود بیشتری کسب نمود. علاوه بر این، هر کدام یک از آیتم‌های قابل استفاده نیز تا حدود زیادی قابل شخصی‌سازی هستند و این موضوع خلاقیت گیمرها را محک میزند.

Jurassic World Evolution 2 - نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2
Jurassic World Evolution 2 - نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2

از طرفی دیگر، بخش‌های جدید بازی از جمله Chaos Theory محتوای بسیار جالب توجه‌ای را در اختیار گیمرها می‌گذارند. از طریق این بخش می‌توان فیلم‌های این مجموعه را به دلخواه انتخاب کرد و آن‌ها را در قالب یک بازی تجربه نمود.

در واقع، حتی اگر هیچ کدام یک از عناوین Jurassic World Evolution را تجربه نکرده باشید اما فیلم‌های آن را دیده باشید، این بازی به راحتی می‌تواند شما را نیز جذب کند و ساعت‌ها سرگرمی را پیش روی شما قرار دهد. از طرفی دیگر، فعالیت‌های مختلف از جمله استخراج DNA دایناسورها از فسیل‌ها و ترکیب آن‌ها با حیوانات امروزی می‌تواند به تولید شدن موجودات سرسخت‌تر و قوی‌تر منجر شده و به شما در کسب درآمد بیشتر کمک فراوانی کند.

به جز بخش کمپین و Chaos Theory، بخش دیگری در این بازی به نام Sandbox وجود دارد که متاسفانه بخشی از قابلیت‌های بازی به سادگی در آن در دسترس قرار نمی‌گیرند. برای مثال، برخی از سازه‌ها و دایناسورها تنها از طریق بخش Chaos Theory قابل آزادسازی هستند و این موضوع با ماهیت حالت Sandbox در تضاد است؛ چرا که این حالت باید بدون هیچ محدودیتی امکان لذت بردن از بازی را برای گیمرها محیا کند و به احتمال فراوان به بیش از 70 ساعت زمان برای آزادکردن تمامی دایناسورهای بازی نیاز خواهید داشت.

Jurassic World Evolution 2 - نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2
Jurassic World Evolution 2 - نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2

جزئیات در این بازی فوق‌العاده هستند

اگر تاکنون عناوین Zoo Tycoon یا بازی‌های مشابه را تجربه کرده باشید، متوجه خواهید شد که قدم زدن در پارک در حین انجام فعالیت‌های مختلف و تماشای چیزهایی که در پارک قرار داده‌اید چقدر لذت بخش است. خوشبختانه این بازی نیز حسی مشابه را به شما القا می‌کند و با توجه به جزئیات فراوان خود، می‌تواند ساعت‌ها میزبان گیمرها باشد و حس خسته کننده بودن را به آن القا نکند.

از طرفی دیگر، با اینکه در مقاطعی هوش مصنوعی بازی کمی آزاردهنده می‌شود، اما حرکاتی که برای دیناسورها تعریف شده‌اند حس زنده بودن آن‌ها را به شما القا می‌کنند و به خوبی می‌توان از تماشای استراحت کردن، غذا خوردن و مالیدن صورتشان به خاک لذت برد. از طرفی دیگر، جزئیات بسیار زیادی در بازی وجود دارند که ممکن است حین تجربه‌ی بازی با آن‌ها روبرو شوید و از میزان دقت در ساخت این بازی تعجب کنید.

همانطور که اشاره شد، از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی توانایی قدم زدن در محیط پارکی که ساخته‌اید است و استودیوی سازنده‌ی این عنوان نیز با قراردادن حالت توقف در بازی، به شما کمک می‌کنند که بدون دغدغه فضای پارک را همانند مهمانان لمس کنید. البته، ناگفته نماند که گاهی اوقات کنترل برخی از دایناسورها که در مواجهه با مهمانان حرکات غیرعادی از خود بروز می‌دهند نیز به شکل نامتعادلی چالش‌برانگیز خواهد بود.

Jurassic World Evolution 2 - نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2
Jurassic World Evolution 2 - نقد و بررسی بازی Jurassic World Evolution 2

گرافیک و صداگذاری

بازی Jurassic Park Evolution 2 از نظر گرافیکی و زیبایی بصری در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد. همانطور که اشاره شد، جذابیت بصری باعث می‌شود تا شما دائماً بازی را متوقف کرده و همانند مهمانان به قدم زدن در پارکی که ساخته‌اید بپردازید. جذابیت این موضوع به لطف گرافیک بصری و البته صداگذاری خوب Jurassic Park Evolution 2 صورت می‌گیرد.

در پایان...

در مجموع، بازی Jurassic Park Evolution 2 نیز حس آشنای این مجموعه و حتی عناوین گذشته‌ی استودیوی فرانتیِر (Frontier Developments) را القا می‌کند و می‌توان ساعت‌ها غرق تجربه‌ی آن شد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی را می‌توان محتوای فراوان و جزئیات آن دانست که لذت تجربه‌ی بازی را دو چندان می‌کند.

(نسخه‌ی پلی استیشن 4 این بازی توسط ناشر آن در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است.)

Jurassic Park Evolution 2 also evokes the familiar feeling of this series and even the previous titles of Frontier Developments and can be immersed in the experience for hours. One of the most important features of this game can be considered its abundant content and details, which doubles the enjoyment of the game.

امتیاز دیجی ارنج

9

نقاط قوت
  • گیم پلی جذاب و نوستالژی
  • محتوای فراوان
  • ویژگی‌های مختلف و آشنای این مجموعه
  • حالت Chaos Theory
نقاط ضعف
  • بسیاری از دایناسورها در گروی آزادسازی آن‌ها از طریق بخش کمپین و Chaos Theory قرار دارند که این امر می‌تواند ده‌ها ساعت به طول انجامد
  • هوش مصنوعی گاهی آزار دهنده می‌شود

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه