به مناسبت انتشار بسته‌ی الحاقی بزرگ The Night of the Moth برای بازی فالوت 76 (Fallout 76) به سراغ تجربه‌ی مجدد این بازی رفتیم تا جدیدترین نسخه‌ی آن را در آخرین ماه از سال 2021 بررسی کرده و بسته‌ی الحاقی مذکور را معرفی کنیم. اگر بخواهیم منصفانه برخورد کنیم، اکنون با بازی ارزشمند و پر محتوایی روبرو هستیم.

نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند - بازی Fallout 76
نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند - بازی Fallout 76

بدون هیچ تردیدی، Fallout 76 یکی از بدترین بازی‌های تاریخ در زمان عرضه‌اش بود و البته این موضوع به سال‌های گذشته باز می‌گردد. در واقع، تمامی ما از وضعیت این بازی در زمان عرضه‌اش با خبر هستیم و امروز پس از انتشار ده‌ها به‌روزرسانی مختلف و به مناسبت انتشار به‌روزرسان The Night of the Moth برای این بازی، قصد داریم تا نگاهی به وضعیت فعلی بازی در سال 2021 بیندازیم. دیجی اُرَنج همراه باشید.

آیا بازی اکنون و در سال 2021 ارزش تجربه دارد؟

جواب این سوال از اکثر جهات "بله" است و البته در مواردی به پلتفرم شما بستگی دارد. در واقع، Fallout 76 امروزه تفاوت بسیار زیادی با این بازی در زمان عرضه‌اش دارد و به بازی ارزشمندی تبدیل شده است. در واقع، اگر از علاقه‌مندان مجموعه‌ی Fallout هستید و از تجربه‌ی Fallout 4 لذت برده‌اید، اکنون از تجربه‌ی این بازی نیز لذت خواهید برد. در واقع، فالوت 76 امروزه بیش از همیشه به نسخه‌ی کو-آپ  Fallout 4 مشابه است و در اکثر موارد مشابه یکدیگر عمل می‌کنند.

از طرف دیگر، دیگر خبری از شهر و جهان مرده در Fallout 76 نیست و اکنون محتوا و NPCهای فراوانی در دل نقشه‌ی بازی جای داده شده‌اند و هرکدام ماموریت‌های ویژه‌ای برای شما در نظر خواهند داشت. در واقع، من به همراه یکی از دوستان خود به مدت 50 ساعت به تجربه‌ی این بازی نشستیم و بازهم محتوای بسیار فراوان دیگری در اختیارمان قرار دارد. همچنین، انتشار به‌روزرسان‌هایی نظیر Wastlanders و اکنون  The Night of the Moth باعث شده‌اند تا شخصیت‌های دوست‌داشتنی و فراموش نشدنی‌ای به این بازی افزوده شود.

بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند
بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند

این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که یکی از مهم‌ترین و غیرقابل باورترین مشکلات بازی در زمان عرضه‌اش، نبود NPCها در جهان بازی قلمداد می‌شد و تنها با اجساد و فایل‌ها نوشتاری در ترمینال‌ها سر و کار داشتیم.

داستان(های) بازی Fallout 76 اکنون عالی هستند

اتمام ماموریت‌ها و تعامل با NPCهایی که هرکدام بنا به دلیلی به شما وظایف مختلفی محول می‌کنند، همواره لذت بخش است و این موضوع در عناوین بتسدا (Bethesda) از جمله The Elder Scrolls و Fallout عمق و لذت بیشتری داشته است. اکنون با بازگشت Fallout 76 از برزخی که در آن گرفتار شده بود، شاهد وجود داستان‌های حماسی، احساسی، هیجان‌انگیز و فوق‌العاده‌ای در Fallout 76 هستیم.

در واقع، دیگر انجام ماموریت‌ها در این بازی حس پوچی و بیهودگی را به شما القا نمی‌کنند. با این حال، فاصله‌ی فراوانی بین عمق و کیفیت روایت و داستان این بازی با عناوینی نظیر Fallout 3 و Fallout 4 وجود دارد، اما این موضوع دقیقاً در مورد عمق و کیفیت Fallout 76 در زمان عرضه و Fallout 76 در سال 2021 نیز صدق می‌کند.

بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند
بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند

وضعیت گیم‌پلی Fallout 76 در سال 2021

شاید گیم‌پلی این بازی در کنار موارد فنی از جمله بخش‌هایی باشند که کمترین تغییر را نسبت به سایر بخش‌های آن از زمان عرضه تاکنون تجربه کرده‌اند. در واقع، این تغییرات عمده و قابل توجه هستند اما نمی‌توان آن‌ها را با تغییراتی که در ماموریت‌ها و محتواهای داستانی ایجاد شده است مقایسه نمود.

از زمان عرضه‌ی این بازی بارها شاهد بیشتر شدن میزان ظرفیت Inventoryها در بازی بوده‌ایم و این موضوع اکنون به ثابت خوبی رسیده است و دیگر لازم نیست که بخاطر کمبود نامتعادل فضا دچار سردرگمی شویم. از طرفی دیگر، قابلیت انتخاب و تنظیم مجدد کارت‌های مهارت و توانایی‌ها نیز از جمله مزیت‌هایی است که در طول زمان به این بازی افزوده شده است و بسیار کاربردی قلمداد می‌شود. همچنین، قابلیت داشتن چند کمپ در کنار کاهش تاثیرات خاصل از گرسنگی و تشنگی نیز از جمله تغییرات مهم بازی هستند که به بهتر شدن تجربه‌ی Fallout 76 کمک شایانی کرده‌اند.

در واقع، به نظر می‌رسد که Fallout 76 از نظر گیم‌پلی نیز اکنون به ثبات خوبی رسیده باشد، ولی گاهاً حس می‌کنید که چالش‌های بازی قربانی کمبودهای دیگر آن شده‌اند. در واقع، این بازی اکنون برای تجربه توسط دوستان به صورت کو-آپ خوب و قابل قبول به نظر می‌رسد، اما برای تجربه به صورت تک نفره ممکن است که گاهاً با مشکلات جزئی‌ای روبرو شوید.

بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند
بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند

وضعیت Fallout 76 از نظر فنی در سال 2021

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردم، لذت بردن بیشتر از Fallout 76 مشروط به پلتفرمی است به وسیله‌ی آن این عنوان را تجربه می‌کنید. در واقع، ما با عنوانی اصولاً اول شخص روبرو هستیم که تیراندازی نیز جزئی جدایی ناپذیر از آن است. در نتیجه، نرخ فریم از اهمیت بسیار بالایی در این بازی برخوردار است و اگر از دارندگان پلتفرم‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 هستید، به احتمال فراوان بارها به دلیل افت فریم اذیت خواهید شد.

از طرفی دیگر، اگر از دارندگان پلتفرم‌هایی هستید که نرخ 60 فریم و حتی نرخ ثابت 30 فریم بر ثانیه را ارائه می‌کنند، مشکلی با این مقوله نخواهید داشت. علاوه بر نرخ فریم، باگ‌هایی که بسیار کم‌تر از نسخه‌ی زمان عرضه‌ی Fallout 76 هستند نیز گاهاً سر راه شما سبز خواهند شد. نکته‌ی فنی دیگر در مورد وضعیت فنی این بازی در سال 2021، بافت‌های بی کیفیت و منسوخ‌شده‌ی بازی است که به جرات به خلق شدن اتمسفری گیرا در بازی لطمه می‌زند و بعید است بتوان این مشکل را حتی تا سالیان سال توسط به‌روزرسان‌ها رفع و رجوع نمود.

در داخل پرانتز لازم به ذکر است که گرچه مشکلات فنی عضوی جدایی ناپذیر از عناوین بتسدا بوده‌اند، اما نورپردازی Fallout 76 به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است و شخصا آرزو می‌کردم که بهتر بود تا به جای چنین نورپردازی‌ای نرخ فریم بازی ثبات بیشتری داشت.

بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند
بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند

معرفی به‌روزرسانی بزرگ The Night of the Moth

به دنبال انتشار به‌روزرسان‌های مختلف برای بازی Fallout 76، هفته‌ی گذشته جدیدترین به‌روزرسانی این بازی با نام Night of the Moth منتشر شد که طیف وسیعی از محتویات جدید و بهبودها را به این بازی می‌افزاید.

طی این به‌روزرسان، فرقه‌ای جدید به نام The Wise Mothman’s Enlightened به جهان بازی افزوده شد که تعدادی از ماموریت‌های مختلف را در دسترس گیمرها قرار می‌دهد. ماموریت‌های این به‌روزرسان با سفر به نقطه‌ی مشخص شده و صحبت با Interpreter Clarence در موزه‌ی Mothman آغاز خواهند شد. 

البته، انجام ماموریت‌های بازی چالش‌برانگیز هستند و دشمنان مختلفی با مهارت‌های خاص را در مقابل شما قرار خواهند داد. به دنبال انجام ماموریت‌ها، جوایز ویژه‌ای نیز برای گیمرها درنظر گرفته شده‌اند و در مجموع، با به‌روزرسانی ارزشمند و پرمحتوا روبرو هستیم.

از جمله بهبودهایی که به وسیله‌ی این به‌روزرسان به بازی افزوده شده‌اند می‌توان به اعمال تغییراتی در نقشه‌ی بازی و کاهش زمان شروع چرخه‌ی رویدادها به 20 دقیقه اشاره نمود. دوره‌های شروع رویدادهای عمومی نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند و پاداش‌های درنظر گرفته شده برای انجام آن‌ها نیز تغییرات خاصی یافته‌اند. همچنین، اعمال شدن تغییراتی در گیم‌پلی بازی از جمله راحت‌تر شدن لوت کردن باعث شده‌اند تا کیفیت بازی افزایش یابد.

بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند
بازی Fallout 76 - نقد بازی Fallout 76 در 2021؛ متحول شده و ارزشمند

در مجموع، بازی Fallout 76 اکنون و پس از گذشت حدود سه سال از زمان عرضه‌اش کاملاً لذت‌بخش برای تجربه به صورت کو-آپ است. در واقع، تغییرات اعمال شده در محتوای داستانی، ماموریت‌ها، گیم‌پلی و حتی تا حدودی موارد فنی باعث شده‌اند تا با عنوانی ارزشمند روبرو شویم. از طرفی دیگر، انتشار به‌روزرسان‌های بزرگ فصلی از جمله The Night of the Moth نیز باعث شده‌اند تا ارزش خرید این بازی به شدت افزایش یابد.

Fallout 76 is now quite an enjoyable co-op experience, almost three years after its release. In fact, changes in story content, missions, gameplay, and even some technicalities have made it a valuable title. On the other hand, the release of big seasonal updates such as The Night of the Moth have also increased the value of this game dramatically.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه