امروزه بیش از سه سال از انتشار بازی Call of Duty: Mobile می‌گذرد و روز به روز نیز به تعداد گیمرها و کیفیت این بازی افزوده می‌شود. در این مقاله قصد داریم نگاهی به شرایط فعلی این بازی در سال 2022 بیندازیم و آن را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022 - Call of Duty: Mobile
بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022 - Call of Duty: Mobile

ما مخاطبین و کاربران عمدتاً بازی Call of Duty: Mobile را به دلیل گیم‌پلی فوق‌العاده، گرافیک پرجزئیات و محتوای عالی آن مورد ستایش قرار می‌دهیم. از طرف دیگر، شرکت اکتیویژن (Activision) که حالا باید آن را عضوی از ابرشرکت مایکروسافت قلمداد کنیم، به چشم یک ماشین پول‌ساز به این بازی موبایلی نگاه می‌کند. 

البته، اگر بنا باشد این پول‌سازی به لطف عملکرد فوق‌العاده‌ی یک بازی ویدیویی یا موبایلی حاصل شود، هیچ کس گلایه‌ای ندارد. در واقع، بازی Call of Duty: Mobile امروزه به قدری محبوب، با کیفیت، پرمحتوا و سرگرم کننده است که نمی‌توان تاثیرات آن در جذب مخاطبین علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی به سمت پلتفرم گوشی‌های هوشمند را نادیده گرفت.

پشتیبانی فوق‌العاده، کلید موفقیت Call of Duty: Mobile

زمانی که یک تیم توسعه‌ی خبره و یک ناشر ثروتمند را پشت نام محصول خود داشته باشید، بدون تردید می‌توانید از پشتیبانی عالی نیز بهره‌مند شوید. این کلیدی است که اکتیویژن در قبال بازی  Call of Duty: Mobile استفاده می‌کند و روز به روز تجربه‌ی این بازی موبایلی را غنی‌تر می‌سازد. در واقع، این بازی در ماه‌های ابتدایی عرضه‌ی خود نیز شرایط فوق‌العاده‌ای داشت، اما امروزه پس از گذشت حدود سه سال از زمان عرضه‌اش به بلوغ کامل رسیده و شاهد یکی از بهترین بازی‌های موبایلی از جانب آن هستیم.

Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022
Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022

امروزه Call of Duty: Mobile میزبان چندین چند حالت مختلف از جمله زامبی، بتل‌رویال و بخش مولتی‌پلیر است که هرکدام از آن‌ها به لطف گیم‌پلی، گان‌پلی، فیزیک فوق‌العاده‌ی اسلحه‌ها، انیمیشن‌های عالی و مواردی از این قبیل بسیار سرگرم‌کننده هستند. زمانی که شما برای اولین بار وارد این بازی می‌شوید، گرافیک و جذابیت بصری آن را یک پله بالاتر از بازی‌های موبایلی خواهید دید و پس از گذشت چند ساعت از تجربه‌اش نمی‌توانید از آن دل بکنید.

حالت‌های پرتعدادی که دائماً به‌روزرسانی می‌شوند

اگر بخواهید تمامی حالت‌های بازی Call of Duty: Mobile و تمامی نقشه‌های آن را نصب کنید، باید فضای خالی زیادی را در اختیار داشته باشید. در واقع، فایل نصبی این بازی تنها هسته‌ی اصلی آن و تعداد محدودی از نقشه‌ها و محتواهای آن را به همراه دارد. خوشبختانه این امر سبب می‌شود تا با محدودیت فضا روبرو نشده و تنها محتوای دلخواه خود را از داخل بازی گلچین کرده و آن‌ها را بارگیری کنید.

بخش زامبی در این بازی عملکردی مشابه به حالت زامبی در عناوین کنسولی و رایانه‌های شخصی Call of Duty دارد. بخش بتل‌رویال این بازی نیز تعداد مشخصی از گیمرها را در داخل یک محیط و نقشه‌ی نه چندان بزرگ و جالب و در قالب تیم‌های تک نفره تا چهار نفره رها می‌کند تا یک نفر یا یک تیم از این نقشه زنده بماند. البته، تنها مشکل بخش بتل رویال به نقشه‌ی آن خلاصه نمی‌شود و گان‌پلی این بخش با سایر بخش‌های بازی تفاوت‌هایی دارد و ضعف‌هایی در خود می‌بیند. بخش مولتی‌پلیر نیز گیمرها را در قالب چندین و چند حالت مختلف از جمله Team Deathmatch و Hardpoint در قالب تیم‌های تک نفره و چند نفره در نقشه‌هایی با ابعاد کوچک و بزرگ برای رقابت با یکدیگر فرا می‌خواند.

Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022
Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022

گیم‌پلی، در یک کلام عالی

مهم‌ترین خصیصه‌ی عناوین Call of Duty که خوشبختانه در بازی Call of Duty: Mobile نیز شاهد حضور آن هستیم، گیم‌پلی و گان‌پلی فوق‌العاده مهیج آن است. این دست از عناوین اکشن به خصوص این بازی در کشور ما طرفداران بی‌شماری دارد که حس رقابت طلبی آن‌ها را تحریک می‌کند. همچنین، اختصاص فیزیک منحصر به فرد برای هر اسلحه و در نظر گرفتن آیتم‌های تزئینی فوق‌العاده مختلف و قابلیت شخصی‌سازی اسلحه‌ها نیز به ارتقای سطح کیفی بازی کمک شایانی می‌کنند.

از طرفی دیگر، در اختیار قرار گرفتن بتل‌پس‌ها نیز این امر را میسر می‌کند که علاقه‌مندان بتوانند با انجام خرید درون برنامه‌ای به دسته‌ای عظیم از آیتم‌های تزئینی و اسلحه‌ها دسترسی پیدا کنند. 

Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022
Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022

در مجموع، گان‌پلی و گیم‌پلی بازی Call of Duty: Mobile را بدون هیچ تردیدی می‌توان از جمله بهترین‌ها در پلتفرم گوشی‌های هوشمند قلمداد کرد که می‌توان ساعت‌ها به تجربه و لذت بردن از آن پرداخت.

گرافیک و صداگذاری

صحبت‌ها در زمینه‌ی گرافیک بصری، فنی و صداگذاری بازی Call of Duty: Mobile همانند بخش‌های دیگر بازی همواره با تحسین و تشویق مواجه خواهند بود. در حقیقت، گرافیک بصری بازی بدون هیچ تردیدی جزو بهترین‌ها در پلتفرم گوشی‌های هوشمند است و شکی در آن نیست. از نظر گرافیک فنی نیز با بهینه‌سازی فوق‌العاده عالی روبرو هستیم که با در اختیار قراردادن تعداد فراوانی از حالت‌های مختلف گرافیکی و تنظیمات مختلف، راه تجربه‌ی بازی برای کسانی که گوشی‌های هوشمندشان از سخت‌افزارهای قابل توجه‌ای بهره‌مند نیستند را هموارتر می‌کند. البته، صداگذاری بازی در کنار دو بخش دیگر فنی و بصری بازی عملکرد درخشانی ندارد و به بهترین شکل ممکن مسئولیت خود را ایفا نمی‌کند و گاهاً ایراداتی در آن به چشم می‌خورد.

Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022
Call of Duty: Mobile - بررسی بازی موبایلی Call of Duty: Mobile در سال 2022

در مجموع...

بازی Call of Duty: Mobile به مرور زمان به پختگی کامل رسیده است و اگر از جمله افرادی هستید که پیش‌تر این بازی را نصب و تجربه نموده‌اید، با ورود مجدد به آن شاهد ارتقاهای چشم‌گیری خواهید بود. حالت‌ها، گان‌پلی و به طور کلی گیم‌پلی، گرافیک، صداگذاری، پشتیبانی و محتوای ارزشمند این بازی سبب شده‌اند تا Call of Duty: Mobile به این درجه از محبوبیت برسد و از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های موبایلی یاد کنیم.

Call of Duty: Mobile has reached full maturity over time, and if you are one of the people who have already installed and experienced this game, you will see significant upgrades by re-entering it. Modes, gunplay and gameplay in general, graphics, support and content of this game have caused Call of Duty: Mobile to reach this level of popularity and we consider it as one of the best mobile games.

امتیاز دیجی ارنج

9.5

نقاط قوت
  • گان‌پلی فوق‌العاده در بخش مولتی‌پلیر
  • گرافیک چشم نواز
  • بهینه‌سازی عالی
  • فیزیک فوق‌العاده‌ی اسحله‌ها
  • محتوا و پشتیبانی قابل توجه و قابل تحسین
نقاط ضعف
  • صداگذاری نه چندان خوب به نسبت سایر بخش‌ها
  • نقشه و گان‌پلی نه چندان جذاب بخش بتل رویال

امتیاز کاربران

2
3
0
0
0
9

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه

دیدگاه

  • dou_411
    dou_411
    17 دی 1402 ساعت 21:40

    خیلی عالی هست

  • dou_406
    dou_406
    03 دی 1402 ساعت 05:16

    Bnbg

  • dou_342
    dou_342
    31 تیر 1402 ساعت 15:03

    خیلیخوب

  • dou_342
    dou_342
    30 تیر 1402 ساعت 16:08

    خیلی‌خوب

  • dou_342
    dou_342
    30 تیر 1402 ساعت 16:01

    خیلی‌خوب

  • dou_342
    dou_342
    30 تیر 1402 ساعت 15:41

    خیلی خوب

  • dou_299
    dou_299
    13 فروردین 1402 ساعت 00:51

    خیلی بازی خوبیه ولی ادم‌هایی جالبی بهم‌نمیده

  • dou_273
    dou_273
    28 بهمن 1401 ساعت 00:33

    سلام بازیم بعد اپدیت دیگه وارد بازی نمیشه چند شبانه روزه نمیاره لطفا راهنمایم کنید مرسی

  • dou_260
    dou_260
    12 بهمن 1401 ساعت 12:07

    بازی بسیار خوبی هست.از سازنده بازی بسیار ممنون هستم

  • dou_249
    dou_249
    24 دی 1401 ساعت 11:48

    از نظر من کالاف دیوتی توانس یکی از بازی های شوتر اول باشد و در سینزن11 خیلی خیلی خیلی بهتر از سینزن1شدهداست