استودیوی Vicarious Visions کار خارق‌العاده‌ای انجام داد و مجدداً بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 را به چرخه‌ی زندگی برگرداند. در این مقاله به نقد و بررسی نسخه‌ی PS5 این بازی خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2
نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

در سال 2020 استودیوی ویکاریوس ویژنز (Vicarious Visions) با پذیرفتن ماموریت بسیار پرریسکی به نام بازسازی یکی از بهترین مجموعه‌های تاریخ یعنی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 نشان داد که چقدر در این زمینه توانا است. این استودیو با انتشار نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این مجموعه برای پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان باعث شد تا بسیاری از منتقدان عملکرد این بازی را شگفت انگیز بخوانند و حال نوبت به نسخه‌ی نسل جدید (PS5 و Xbox Series) این بازی رسیده است تا با ویژگی‌های خود مجدداً عملکرد عالی‌ای را به نام خود ثبت کند.

تاریخچه‌ی بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 به عنوان یک بازی ویدئویی با محوریت ورزش اسکیت‌برد شناخته می‌شود که اخیراً توسط استودیوی ویکاریوس ویژنز (Vicarious Visions) بازسازی شد و نشر آن نیز بر عهده‌ی شرکت اکتویژن (Activision) قرار داشت. این نسخه‌ی بازسازی شده در ماه سپتامبر سال 2020 برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان و سپس در ماه ژوئن سال 2021 میلادی برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه شد.

در ماه مارس سال 2021، شاهد انتشار نسخه‌ی نسل جدید این بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و اکس‌باکس سری اکس و اس بودیم. در مجموع، Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 نسخه‌های بازسازی شده از بازی‌های اول و دوم این مجموعه با نام‌های Tony Hawk: Tony Hawk's Pro Skater عرضه شده در سال 1999 و Tony Hawk's Pro Skater 2 عرضه شده در سال 2000 است که در آن زمان توسط استودیوی نِوِرسافت (Neversoft) توسعه یافته بودند. آخرین بازی این مجموعه نیز در سال 2015 با نام Pro Skater 5 ساخته شد.

Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2
Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

بررسی فنی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

در مجموع عملکرد نسخه‌ی نسل جدید بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 بسیار چشمگیر و قابل توجه است و تنها نکته‌ی منفی‌ای که می‌توان در آن یافت، رایگان نبودن آن است. البته، این به‌روزرسان قیمت بالایی ندارد و قطعاً برای طرفدارانش ارزش پرداخت این هزینه را دارد. از طرف دیگر، بزرگترین تفاوتی که این نسخه با نسخه‌ی نسل هشتم رقم می‌زند، وجود دو حالت گرافیکی مختلف به نام Fidelity و Performance است که هر دو حالت مواردی مانند کیفت سایه‌ها و نورپردازی را بهبود می‌بخشند. همین موضوع باعث می‌شوند که محیط‌های بازی بسیار زیباتر، جلا خورده‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند.

در ابتدا باید به حالت Fidelity اشاره کنیم که با حفظ نرخ فریم در عدد 60، وضوح تصویر را به 4K افزایش می‌دهد. این عددها در حالت Performance به وضوح تصویر 1080p و نرخ 120 فریم بر ثانیه کاهش و افزایش می‌یابند. البته که اگر از دارندگان کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس هستید، به لطف ویژگی VRR می‌توانید تجربه‌ی بهتری از اجرای بازی داشته باشید، اما در مجموع نرخ فریم بازی با ثبات و ایده آل به نظر می‌رسد. همچنین، حالت فیدلیتی نیز حالت گرافیکی‌ای بسیار زیبا و چشم نواز را به شما هدیه می‌دهد تا در زیر نور آفتاب سوزان و محیط‌های خیره کننده به تجربه‌ی بازی بپردازید.

کنسول پلی‌استیشن 5 در ازای از دست دادن ویژگی VRR مزیتی به نام ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس را به دست می‌آورد. به لطف وجود ویژگی‌هایی نظیر هپتیک فیدبک و تریگرهای منطبق شونده، تجربه‌ی این بازی در کنسول پلی‌استیشن 5 فوق‌العاده است. در واقع، کافی است روی سطوح مختلف اسکیت سواری کنید تا به وضوح متوجه تفاوت‌ها شوید. همچنین، تریگرها نیز عملکرد بسیار خوبی در این بازی دارند و باعث می‌شوند تا کمی سنگینی اسکیت‌برد و حرکاتی که قصد پیاده کردن آن‌ها را دارید حس کنید.

Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2
Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

در نهایت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این بازی زمان بارگذاری بسیار سریع آن است که به لطف حافظه‌های SSD کنسول‌های جدید میسر شده است. به شخصه هیچ گاه تصور نمی‌کردم که زمان بارگذاری در نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 آنقدرها اهمیت داشته باشد، اما زمانی که به وسیله‌ی پلی استیشن 5 به تجربه‌ی این بازی می‌نشینید به وضوح محو تجربه‌ی سرعت بالای آن می‌شوید.

محتوای بیشتر

در نقطه‌ی مقابل، این نسخه‌ی نسل جدید از کمبود محتواهای جدیدی که بتوانند اندکی انگیزه‌ی بیشتر به گیمرها تزریق کنند را به وضوح در خود می‌بیند. البته، حالت خلق یک اسکیت سوار میزبان پوسته‌های جدیدی برای تونی هاوک، استیو کابالرو و رادنی مولن و ریپر هستند، اما تمامی محتوای جدید به چنین مواردی ختم می‌شوند. در مجموع، امیدواریم در آینده بسته‌های الحاقی جدید و بیشتری برای این بازی عرضه شوند.

لازم به ذکر است که از دارندگان این بازی در کنسول‌های نسل قبلی هستید، با نصب این نسخه در کنسول‌های نسل جدید خود می‌توانید فایل‌های ذخیره را نیز به همراه داشته باشید و ادامه‌ی تجربه‌ی خود را پی بگیرید. بدین‌ترتیب، تمامی دستاوردهای شما به همراه بازی به کنسول جدید قابل انتقال هستند. البته، تروفی‌های جدیدی برای این بازی در نظر نگرفته شده است و در اصل با همان بازی پایه به همراه برخی از بهبودهای بصری مواجه هستیم.

Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2
Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2

در مجموع...

نسخه‌ی نسل جدید (PS5 و Xbox Series) بازی Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 با ارائه‌ی همان تجربه‌ی فوق‌العاده سعی دارد تا سطح کیفی بصری و فنی بازی را بالاتر ببرد و این موضوع به لطف سخت‌افزارهای قدرتمندتر کنسول‌های نسل جدید کاملاً محقق می‌شود. با تجربه‌ی این بازی روی کنسول پلی‌استیشن 5 می‌توانید از نرخ 120 فریم و یا وضوح 4K به همراه جذابیت‌های بصری چشم نواز لذت فراوانی ببرید.

(نسخه‌ی پلی‌استیشن 5 این بازی توسط ناشر آن برای نقد و بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است)

The new gen version (PS5 and Xbox Series) of Tony Hawk's Pro Skater 1 + 2 game raises the visual and technical quality of the game by providing the same extraordinary experience, and this is fully achieved thanks to the more powerful hardware of the new generation consoles. With this game on the PlayStation 5 console (or XBSX either!), you can enjoy 120 frames or 4K resolution along with eye-catching visual charms.

امتیاز دیجی ارنج

9

نقاط قوت
  • به‌روزرسان ارزشمند برای طرفداران این مجموعه
  • وجود دو حالت گرافیکی مختلف به نام Fidelity و Performance
  • ارائه‌ی نرخ 60 فریم و 4K یا نرخ 120 فریم و 1080p
  • عملکرد فوق‌العاده‌ی کنترلر دوال‌سنس
  • بارگذاری بسیار سریع
  • زیبایی بصری فوق‌العاده چشم نواز
نقاط ضعف
  • رایگان نبودن به‌روزرسان نسل جدید
  • کمبود محتوای جانبی و جدید
  • عدم انتشار DLC یا بسته‌ی گسترش‌دهنده

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه