با انتشار به‌روزرسان نسل نهمی بازی Crash Bandicoot™ 4: It's About Time، اکنون می‌توان این شخصیت دوست داشتنی را با نرخ فریم بالاتر و با وضوح بیشتر نظاره و کنترل کرد و انجام پلتفرم‌های مختلف لذت فراوانی برد.

نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time - Crash Bandicoot 4 It's About Time
نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time - Crash Bandicoot 4 It's About Time

در آخرین دهه از قرن پیش میلادی، شاهد رشد تصاعدی صنعت بازی‌های ویدیویی بودیم و انتقال بازی‌ها در فضای دو بعدی به سه بعدی باعث خلق شدن یک مجموعه‌ی بسیار محبوب، پرطرفدار، پرفروش و نمادین Crash توسط استودیوی صاحب‌نامی به نام ناتی داگ (Naughty Dog) شد و پس از مدت‌ها نیز همواره از این شخصیت دوست داشتنی به عنوان نماد پلی استیشن یاد شود.

اما چرخ روزگار چرخید و نهایتاً این اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) بود که امتیاز این مجموعه را تصاحب کرد و ادامه‌ی کار را در دست گرفت. در مجموع، Crash Bandicoot از آن دست عناوینی است که توسط همه مورد استقبال و تحسین قرار می‌گیرد. متاسفانه این مجموعه چندین بار در طول حیات خود مورد کم لطفی قرار گرفت و در نهایت همانند یک ققنوس در سال 2017 و با N. Sane Trilogy درخشید و اکنون نوبت به نسخه‌ی It's About Time رسیده است تا بار دیگر به خود لقب پادشاه بازی‌های پلتفرمینگ را اهدا کند.

به شخصه تمامی بازی‌های Crash Bandicoot را دوست دارم و ساعت‌های طولانی به پای تجربه‌ی آن‌ها نشسته‌ام و بدون هیچ تردیدی قرار بود که بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time برای من یک شاهکار در ژانر خود باشد. اما اگر از آن دست از گیمرهایی هستید که تاکنون هیچ کدام از بازی‌های این مجموعه را تجربه نکرده‌اید، Crash Bandicoot™ 4: It's About Time دیگر همان مسیر کلاسیک این مجموعه را پیش نمی‌گیرد و تغییر عظیمی در گیم‌پلی خود ایجاد کرده است.

در حقیقت، سطوح در این بازی دیگر مستقیم و ساده در دسترس قرار نمی‌گیرند و جهان بازی تمامی آن‌ها را در عین تمایز با یکدیگر ترکیب کرده است. در نتیجه، بازی تاحدودی خطی شده و داستان آن قوت گرفته است و زاویه‌ی دوربین بازی نیز به طرز شگفت‌آوری دائماً تغییر می‌کند.

ویژگی‌های اضافه‌شده‌ی جدید باعث می‌شوند تا فرمول Crash بیش از پیش تقویت شود و چندین شخصیت قابل بازی مستقل را در اختیار گیمرها قرار دهد. تمامی مراحل در این بازی منحصر به فرد به نظر می‌رسند، اما در کل حس و حال کلاسیک این مجموعه را القا می‌کنند. گذر از موانع و انجام پلتفرمینگ هدف اصلی گیمرها در این بازی است و باور کنید که با یکی از چالش‌برانگیزترین و لذت بخش‌ترین بازی‌های پلتفرمینگ تاریخ روبرو هستید.

بازی Crash Bandicoot™ 4: It's About Time حدود دو سال پیش برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد و پس از گذشت مدتی نسخه‌های پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری اکس و اس آن به صورت رایگان در دسترس قرار گرفت. در ادامه می‌خواهیم نگاهی به تفاوت‌ها در عملکرد بازی در کنسول پلی‌استیشن 5 و بررسی کم و کیف آن بپردازیم. با دیجی اٌرَنج همراه باشید.

بررسی نسخه‌ی نسل جدید Crash Bandicoot™ 4: It's About Time

Crash Bandicoot 4: It's About Time - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time
Crash Bandicoot 4: It's About Time - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time

نسخه پلی‌استیشن 5 بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time ارتقاهای جزئی اما ملموس نسبت به نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 را در خود می‌بیند. با خرید و تجربه‌ی این بازی روی کنسول پلی‌استیشن 5 و حتی اکس‌باکس سری اکس می‌توانید نرخ فریم ثابت 60 را در وضوح 4k بدست آورید و حتی زمان باگذاری بازی را حدود 10 برابر کاهش دهید. از طرفی دیگر، ویژگی‌های کنترلر دوال‌سنس از جمله تریگرهای تطبیق‌پذیر و هپتیک فیدبک به همراه قابلیت صدای سه‌بعدی پلی‌استیشن 5 در این به‌روزرسان نسل جدید وجود دارند و به تجربه‌ی بهتر آن در این کنسول کمک فراوانی می‌کنند.

از دیدگاه گرافیک بصری، بازی Crash Bandicoot™ 4: It's About Time عملکرد خیره‌کننده‌ای در کنسول‌های نسل جدید به خصوص پلی‌استیشن 5 دارد. علاوه بر ویژگی 60 فریم در وضوح 4K، می‌توان این بازی را با کاهش وضوح با نرخ 120 فریم تجربه نمود. البته، برای چنین بازی رنگارنگی نبود ویژگی HDR بسیار نابخشودنی است و از این بابت بسیار ناامید شدیم.

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، Crash Bandicoot 4 اساساً چالش‌برانگیز است، اما این میزان چالش در بازی کمتر از سه‌گانه‌ی بازسازی‌شده‌ی آن است و به سادگی می‌تواند گیمرهای جدید و قدیمی را سرگرم کند. ناگفته نماند که تاثیر عنصر شانس همچنان در این بازی به وضوح دیده می‌شود و گاهاً می‌تواند آزاردهنده باشد. از طرفی دیگر، طراحی شخصیت‌ها و دشمنان یکی از ویژگی‌های قدیمی این مجموعه است که در این بازی نیز به وضوح آن خلاقیت‌ها مشاهده می‌شوند.

Crash Bandicoot 4: It's About Time - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time
Crash Bandicoot 4: It's About Time - نقد و بررسی نسخه‌ی نسل جدید بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time

در نهایت، تجربه‌ی بازی Crash Bandicoot 4: It's About Time روی کنسول پلی‌استیشن 5 و یا اکس‌باکس سری اکس به مراتب جذاب‌تر، سریع‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود. تجربه‌ی پلتفرمینگ‌های چالش‌برانگیز این بازی با نرخ 120 و یا وضوح 4K می‌تواند هر مخاطبی را مجدداً به پای تجربه‌ی آن بنشاند.

(نسخه‌ی پلی‌استیشن 5 این بازی توسط ناشر آن برای نقد و بررسی در اختیار دیجی‌اُرَنج قرار گرفته است)

Crash Bandicoot 4: It's About Time on PlayStation 5 or Xbox X series console will be much more BEAUTIFUL, faster and more exciting. Experience the challenging platforming of this game with a 120 FPS or 4K resolution can bring any fan back to the the game again.

امتیاز دیجی ارنج

9.5

نقاط قوت
  • فوق‌العاده جذاب و تماشایی از نظر بصری
  • دو حالت گرافیکی مختلف با حداکثر وضوح 4K و نرخ فریم 120
  • پشتیبانی از مزیت‌های کنترلر دوال‌سنس
نقاط ضعف
  • تاثیر شانس در برخی موارد می‌تواند آزاردهنده باشد

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه