بازی Shredders به عنوان یک بازی شبیه‌ساز ورزش اسکی برای کنسول‌های اکس‌باکس سری اکس و اس به همراه پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شد و در این مقاله به نقد و بررسی آن می‌پردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Shredders - بازی Shredders
نقد و بررسی بازی Shredders - بازی Shredders

بازی Shredders از آن دست از عناوین انحصاری کنسول‌های نسل جدید اکس‌باکس است که در رویداد E3 2021 اکس‌باکس معرفی شد و شخص فیل اسپنسر به عنوان مدیر عامل اکس‌باکس نیز چندین مرتبه مستقیماً اعلام کرده بود که منتظر عرضه‌ی آن است. سرانجام، این بازی اکنون عرضه شده است و دارندگان سرویس گیم پس نیز می‌توانند آن را به صورت رایگان دانلود و تجربه کنند. اگرچه با یک بازی جاه‌طلبانه طرف هستیم، اما باید انتظارات خود را از این بازی در سطح منصفانه‌ای نگه دارید، چرا که با عنوان مستقل روبرو هستیم.

در حقیقت، این بازی مستقل و کم هزینه چند ویژگی کلیدی دارد که Shredders را نسبت به سایر عناوین مستقل متمایز می‌کند. در حقیقت، بیشتر تمرکز این بازی روی مکانیک‌های گیم‌پلی و جذابیت بصری و جهان آزاد آن قرار دارد. همانطور که در بازی Steep نیز مشاهده کرده بودیم، پیمایش شیب کوه‌های پوشیده از برف در این بازی نیز بسیار جذاب است و البته، مسلط شدن به تمامی مهارت‌ها نیز نیازمند آزمون خطاهای مداوم است.

گیم‌پلی، ترکیبی از سبک آرکید و شبیه‌ساز

اما هنگامی که به کنترل بازی مسلط شوید، مانند یک اسکی‌باز و یا اسنوبرد باز حرفه‌ای از تجربه‌ی این بازی لذت خواهید برد. در واقع، این Shredders ترکیبی از گیم‌پلی آرکید و سبک شبیه‌سازی را ارائه می‌کند و روان بودن مطلق گیم‌پلی آن به شما این اجازه را می‌دهد که تمامی ترفندها و حرکات را سیال اجرا کنید و ریتم خود را از دست ندهید تا در نهایت، سکانس‌های واقعا رضایت‌بخش و لحظات برجسته‌ای را خلق کنید.

بازی Shredders - نقد و بررسی بازی Shredders
بازی Shredders - نقد و بررسی بازی Shredders

جهانی به معنای واقعی کلمه آزاد

همان‌طور که اشاره شد، یکی از نقاط قوت اصلی بازی جهان آن است که سرگرمی‌های به ظاهر بی‌نهایتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین، ویژگی‌های جهان این بازی از جمله فست‌تراول‌های آنی و گزینه‌های این چنینی بازی Shredders را از بسیاری از عناوین مستقل متفاوت می‌کند. از طرفی دیگر، در اختیار قرار گرفتن ویژگی بازپخش ویدیو این امکان را می‌دهد که تصاویر بسیار زیبایی از حرکات خود ثبت کنید.

محتوای قابل قبول برای یک بازی مستقل

بازی Shredders متشکل از بیش از 40 ماموریت اصلی و انواع و اقسام ماموریت‌های جانبی است که هرکدام ماهیتی کوچک دارند. برخی از آن‌ها از شما می‌خواهند تا ترکیبی از ترفندهای خاص را اجرا کنید و برخی دیگر شما را دعوت به رقابت با سایر حرفه‌ای‌ها می‌کند. البته، بازی گاهاً کات‌سین‌هایی برای معرفی محتویات خود ارائه می‌کند و اگر راستش را بخواهید این کات‌سین‌ها جذابیت چندانی ندارند و پس از گذشت مدتی کوتاه به سراغ دکمه‌ی اسکیپ خواهید رفت.

همچنین، شخصیت‌های درنظر گرفته شده برای بازی نیز جذابیتی ندارند و نمی‌توان روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد. همچنین، داستان بازی نیز بسیار ساده و پیش‌پا افتاده است و نمی‌تواند از این نظر شما را جذب خود کند. در مجموع، این موارد تماماً مدتی را بین انجام دو ماموریت ظاهر می‌شوند و با شروع ماموریت‌ها به طور کلی آن‌ها را فراموش خواهید کرد.

بازی Shredders - نقد و بررسی بازی Shredders
بازی Shredders - نقد و بررسی بازی Shredders

لازم به ذکر است که اتمام کردن ماموریت‌های اصلی بازی حداکثر چند ساعت به طول می‌انجامند و از این نظر بازی با مشکل مواجه خواهد شد؛ مگر این که تیم توسعه‌ی آن تصمیم به ارائه‌ی محتوای پس از عرضه به صورت مرتب و تا مدتی طولانی برای آن بگیرد. البته، ناگفته نماند که فعالیت‌های دیگر موجود در بازی از جمله چالش‌هایی که محتوای تزئیناتی را آزاد می‌کنند و یا بخش چند نفره‌ی آنلاین با بهره‌گیری از لابی‌های خصوصی نیز می‌تواند در بخش End Game بازی به شما کمک کند تا لذت بیشتری از آن ببرید.

البته، در حال حاضر نمی‌توان جهان آنلاین بازی را مورد سنجش قرار داد، اما اگر این بازی بتواند همانند عناوینی نظیر Steep و یا Riders Republic کوهستان‌های خود را مملو از گیمرها ببیند، می‌توانیم آن را زنده و پویا خطاب کنیم.

گرافیک

گرافیک بصری بازی چیزی است که در همان مقاطع ابتدایی تجربه‌اش جذابیت خود را به رخ خواهد کشید. تمامی کوهستان‌های بازی به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند و اگر بخواهیم منصفانه به آن نگاه کنیم، این میزان از جذابیت برای یک بازی مستقل بسیار خوب قلمداد می‌شود. همچنین، با توجه به این موضوع که ما این عنوان را به وسیله‌ی پلتفرم رایانه‌های شخصی تجربه نموده‌ایم، ممکن است که تجربه‌ی ما از گرافیک فنی با سایرین متفاوت باشد، اما در مجموع از این نظر نیز بازی شرایط خوبی دارد.

بازی Shredders - نقد و بررسی بازی Shredders
بازی Shredders - نقد و بررسی بازی Shredders

در مجموع...

در مجموع، بازی Shredders یکی از عناوین مستقل سرگرم‌کننده‌ای قلمداد می‌شود که به وضوح برای قرارگیری در سرویس گیم پس طراحی و ساخته شده است. البته، اتمام ماموریت‌های بسیار جذاب این بازی حداکثر چند ساعت زمان طلب می‌کند و امیدواریم سازندگان آن به صورت مرتب محتوای پس از عرضه را برای آن منتشر کنند. در مجموع، اگر از علاقه‌مندان بازی‌های ورزشی آرکید و تا حدودی شبیه‌ساز هستید، به سادگی می‌توانید از تجربه‌ی بازی Shredders لذت ببرید. 

(نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی توسط ناشر آن در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است)

Shredders is a entertaining indie game that is clearly designed and built to be in the gamepass. Of course, completing the awesome missions of this game will take a few hours at most, and we hope that the FoamPunch will release the extra content for it later. All in all, if you are a fan of arcade sports games and somewhat simulators, you can simply enjoy the Shredders.

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • گیم‌پلی ترکیبی از سبک آرکید و شبیه‌ساز
  • جذابیت بصری
  • طراحی عالی جهان بازی
  • ماموریت‌های اصلی و فرعی جذاب
نقاط ضعف
  • داستان کلیشه‌ای و پیش پا افتاده
  • شخصیت‌های نه چندان جذاب
  • اتمام ماموریت‌ها حداکثر چند ساعت طول خواهد کشید

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه