بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King به تازگی برای بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin منتشر شد و در این مقاله به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King - Trials of the Dragon King
نقد و بررسی بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King - Trials of the Dragon King

بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King یکی از سه بسته‌ی الحاقی برنامه‌ریزی شده برای بازی Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin است که به عنوان یک بازی اکشن-نقش‌آفرینی سال گذشته توسط استودیوی تیم نینجا توسعه یافته و توسط شرکت اسکوئر اینکس منتشر شد. متاسفانه بخش زیادی از محتویات Trials of the Dragon King تکرار مکررات است که در پشت یک حالت سختی جدید  قرار دارد.

بازی پایه خود بازنویسی بازی اصلی مجموعه است که در آن گیمرها نقش جک گارلند را بازی می‌کنند که اولین شخصیت شرور فاینال فانتزی بود. پایان Stranger of Paradise با آغاز FF1 پیوند می‌خورد، با جک که بر تخت پادشاهی خود نشسته و منتظر جنگجویان نور است. در این نسخه از داستان، جک از Warriors of Light می‌خواهد تا جهان را از چرخه‌ای که توسط نژاد پیشرفته لوفنین ایجاد شده بود رها کنند، بنابراین او قدرت آشوب را در آغوش گرفته است تا به ایجاد جنگجویان کمک کند. سبک. داستان با شکست جک تکراری از جنگجوی نور آغاز می‌شود، که باهاموت را از خواب بیدار می‌کند و به جک و دوستانش پیشنهاد می‌دهد تا در ازای قیمتی به او کمک کند.

این بسته‌‌ی الحاقی درجه‌ی سختی جدیدی را به بازی اضافه می کند که حاوی تمام محتوای جدید بازی است. بازیکن برای پیشرفت در داستان باید گنج های اژدها را به دست آورد و این ها از طریق آزمایش های باهاموت به دست می آیند. آزمایش‌های باهاموت جریمه‌هایی هستند که بازیکن می‌تواند به یک ماموریت اضافه کند، مانند کاهش حداکثر امتیاز ضربه یا حداکثر مقدار معجون، که احتمال رها شدن گنج‌های اژدها و موارد نادر را افزایش می‌دهد. متأسفانه، این به معنای پخش نسخه سخت‌تر مراحل Stranger of Paradise است که بازیکن قبلاً آن را به پایان رسانده است، که 95 درصد محتوای Trials of the Dragon King است.

Trials of the Dragon King - نقد و بررسی بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King
Trials of the Dragon King - نقد و بررسی بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King

یکی از بهترین جنبه های Stranger of Paradise حالت های سختی آن بود، زیرا به این معنی بود که بازیکنان در تمام سطوح مهارت می توانند از بازی لذت ببرند. Trials of the Dragon King تمام محتوای خود را پشت سختی Bahamut قفل می کند، به این معنی که فقط بازیکنان بسیار ماهر می توانند با DLC درگیر شوند. یک چیز جدید وجود دارد که کار را آسان‌تر می‌کند، زیرا اکنون یک حالت Extra وجود دارد که می‌توان در حالت سختی Chaos و بالاتر به آن دسترسی داشت، که جک را برای همیشه تحت تأثیر chaosbringer قرار می‌دهد. حالت Extra دشمنان معمولی را بسیار آسان‌تر می‌کند، اما به دلیل سرعت و قدرت آنها در برابر باس‌ها کمک چندانی نمی‌کند.

آنچه بیش از همه به Trials of the Dragon King صدمه می زند، کمبود محتوای جدید است. اگر به مراحل و دشمنان کاملاً جدید گره می خورد، ممکن بود یک حالت سختی جدید قدردانی شود، اما تنها موارد جدید اضافه شده به بازی، باس فایت ها علیه باهاموت و جنگجوی نور است. باس‌های بازی Stranger of Paradise (که باید در پایان ماموریت‌ها دوباره با آن‌ها مبارزه کرد) نیز با حرکات و استراتژی‌های جدید آپدیت شده‌اند. مشکل این است که بسیاری از باس ها به شیوه ای ناامیدکننده مشکلشان افزایش یافته است، زیرا آنها اکنون بسیار سریعتر هستند، می توانند اقدامات را سریعتر انجام دهند، و بسته های فاصله دارند که می توانند بازیکنان را یک یا دو شلیک کنند. این واقعیت که باس‌ها نوارهای سلامتی عظیمی دارند به این معنی است که باس‌فایت‌ها در حال حاضر امور سختی هستند، جایی که بازیکن به آرامی از آنها دور می‌شود، فقط برای اینکه پیشرفت آنها در یک لحظه خنثی شود.

برای اینکه در مقابل دشمنان و باس‌های جدید شانسی داشته باشید، بازیکن باید برای تجهیزات سطح بالا دست و پا بزند و از Master Points برای افزایش آمار استفاده کند. این به این معنی است که مشکل در Trials of the Dragon King به جای آزمایش ساخت‌های کلاسی مختلف در برابر باس‌فیت‌های چالش‌برانگیز، که در Stranger of Paradise وجود داشت، فقط در مورد سنگ‌زنی خسته‌کننده است. تنها نکات برجسته Trials of the Dragon King سه کلاس جدید (Pilgrim، Evoker و Summoner) است که همگی سرگرم کننده هستند و مبارزه با خود Bahamut که یکی از برجسته ترین باس های بازی است.

Trials of the Dragon King - نقد و بررسی بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King
Trials of the Dragon King - نقد و بررسی بسته‌ی الحاقی Trials of the Dragon King

یکی دیگر نقاط ضعف بازی این است که تمام بسته‌های الحاقی Stranger of Paradise را فقط می توان در قالب یک سیزن پس کامل خریداری کرد، نه اینکه به صورت جداگانه فروخته شود. این مایه شرمساری است، زیرا Trials of the Dragon King برای هاردکورترین طرفداران RPG اکشن جذاب است، اما چیز زیادی برای ارائه به بقیه طرفداران ندارد. اگر Trials of the Dragon King به عنوان یک چالش جدید وحشیانه سخت برای بازیکنان اختصاصی تبلیغ می شد و به تنهایی فروخته می شد، خوب بود، اما بخشی از یک بسته است و محتوای آن برای مردم آزاردهنده خواهد بود.

سختی وحشیانه، فقدان محتوای جدید، و مجبور کردن بازیکنان به پخش مجدد مراحل از بازی پایه برای دیدن تکه های محتوای جدید به این معنی است که Season Pass Stranger of Paradise در حال حاضر ارزش خرید ندارد.

(نسخه‌ی PC این بازی برای نقد و بررسی توسط ناشر آن در اختیار دیجی‌اُرَنج قرار گرفته است)

The lack of content is the most important reason that I can call this DLC not worth it. Also, the difficulty of it, along with the repetition of the same missions we have experienced before, will make us not suggest buying it. But, with all that said, it's unaffordable. In fact, to buy it, you have to buy the season pass and this one cannot be accepted.

امتیاز دیجی ارنج

4

نقاط قوت
  • کلاس‌های جدید
  • درجه سختی جدید
نقاط ضعف
  • سختی غیر منطقی
  • محتوای تکراری
  • پیمودن مراحل از پیش طی شده
  • عدم فروش بسته‌ی الحاقی به صورت جداگانه

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه