اگر به دنبال یک بازی شبیه‌ساز جنگ که از هر زاویه‌ای بتواند واقع‌گرایانه به نظر برسد هستید، می‌توانید به سراغ تجربه‌ی بازی Squad بروید. در این مقاله به نقد و بررسی این بازی خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی بازی Squad - بازی آنلاین شوتر Squad
نقد و بررسی بازی Squad - بازی آنلاین شوتر Squad

اگر از علاقه‌مندان بازی‌های شبیه‌ساز نظامی یا جنگ هستید و به دنبال یک بازی مدرن در این سبک می‌گردید، بازی Squad می‌تواند بازی شما باشد. در حقیقت، جملاتی را از رادیو خواهید شنید که می‌گویند "روی رودخانه در شرق دود مشاهده می‌شود و دیوار غلیظی از مه دید ما ره کور کرده است. در این لحظه بدون درنگ حمله‌ی دشمنان آغاز می‌شود. مسلسل Fireteam Bravo از پشت بام مجاور به داخل مه شلیک می کند.

در حالی که سربازان سعی می کنند دشمن را در بستر رودخانه ببینند، دستورات کوتاه و اعلان های مشاهده صادر می شود. تیرها و رفقا مدام بر زمین می‌افتند. سپس یک سوت تیز شنیده می شود و ناگهان گلوله های توپخانه دشمن منفجر می شود. دستور "پوشش دادن" خیلی دیر صادر می شود، زیرا رگبار پس از رگبار موقعیت های ما را در هم می زند و رهبر تیم چنین می‌گوید که اگر مرده اید، تسلیم شوید و به سمت غرب بروید.

بازی Squad به صورت دسترسی زودهنگام در دسترس علاقه‌مندان قرار داشت و بدون هیچ تردیدی یک بازی برای دوستداران بازی‌های شوتر آرکید نظیر کالاف دیوتی نخواهد بود. تیم های تیرانداز تاکتیکی که فقط به صورت چند نفره قابل بازی هستند، هر کدام شامل 50 سرباز هستند که به لطف ساختارهای پیچیده فرماندهی، از یک فرمانده به رهبر گروه دیگر تا رهبر تیم به صورت هماهنگ در میدان های جنگ غول پیکر حرکت می کنند. با پشتیبانی کامیون‌ها، خودروهای زرهی، حامل‌های نیرو، نفربرهای زرهی و تانک‌های جنگی اصلی، پیاده نظام در هفت حالت بازی، هم در فواصل دور و هم در نبرد خانه به خانه، روبرو می‌شود. هدف توسعه دهندگان از ساخت این بازی، اجرای یک تجربه نظامی شبیه سازی شده به سبک بازی آرما، بدون از دست دادن کامل قابلیت بازی تیرانداز چند نفره است.

بازی آنلاین شوتر Squad - نقد و بررسی بازی Squad
بازی آنلاین شوتر Squad - نقد و بررسی بازی Squad

Squad همچنین شباهت‌هایی به بتلفیلد دارد، در حالی که ارتش ها در نبرد برای امتیاز پرچم یکدیگر را میربایند، هر ورود جدید و هر وسیله نقلیه گم شده هزینه بلیط دارد. اگر اینها به صفر برسند، ضرر می کنید. علاوه بر نسخه‌های مختلف سلطه کلاسیک، که در آن نقاط پرچم معمولاً باید به ترتیب خاص یا تصادفی فتح و نگهداری شوند، انواع عجولانه‌ای مانند تهاجم یا شورش نیز وجود دارد که در آن یک نیروی زرهی سنگین غربی باید شورشیان محلی را بیرون کند. از شهرها یا شورشیان از پایگاه های اشغالگران حمله.

در این بازی یک بخش یک آموزش پایه محکم وجود دارد که اصول اولیه بازی و زمینه های تمرین را برای آشنایی با هفت جناح مشخص می کند. اما هیچ راهی خارج از ویکی رسمی برای یافتن حداقل توضیحات ویدیویی در مورد حالت های بازی وجود ندارد. علاوه بر این، کم بودن تعداد بازیکنان مانند 20 سال پیش، باید مکان مورد نظر را از یک مرورگر سرور با عملکرد متوسط ​​انتخاب کنید. این کاملا منطقی است، زیرا این تنها راهی است که گروه ها در سرور خود گرد هم می آیند و حتی به عنوان یک فرد تنها همیشه با نام های مستعار معروف روبرو خواهید شد. با این حال، به عنوان یک مبتدی، در ابتدا بسیار دلهره آور است که به جای یافتن نبرد از طریق حالت بازی، مجبور به انتخاب سرور برای اولین مسابقه شوید.

از دور، اصول اساسی به طرز فریبنده ای ساده به نظر می رسند. چندین حالت بازی وجود دارد، اما همه آنها اساساً برای حمله و دفاع خلاصه می شوند. محبوب‌ترین حالت‌ها (تا حد زیادی) مربوط به مفهوم آشنای راحتی دو تیم است که برای گرفتن و نگه داشتن نقاط کنترل روی نقشه می‌جنگند. موفقیت یا شکست کاملاً به توانایی تیم شما برای بازی به روشی که تیم در نظر دارد بستگی دارد.

بازی آنلاین شوتر Squad - نقد و بررسی بازی Squad
بازی آنلاین شوتر Squad - نقد و بررسی بازی Squad

کار تیمی ضروری است. ارتباط به طور کلی تقریباً به همان اندازه مهم است. معمولاً هنگام بازی آنلاین، هدستم را در فاصله ایمن از دهان و گوشم می گذارم، اما در حین بازی Squad مدام از آن استفاده می کنم. این به من و تیمم کمک می کند. وقتی به عنوان رهبر گروه بازی می کنم، به من این امکان را می دهد که با فرمانده و سایر رهبران گروه ارتباط برقرار کنم، نه اینکه به اعضای تیم خودم اشاره کنم. حتی زمانی که به عنوان یک غرغر حقیر بازی می کنید، می تواند به معنای واقعی کلمه نجات دهنده باشد و اگر هیچ چیز دیگری به فضا اضافه می کند.

مرگ به سرعت و به راحتی در این بازی اتفاق می افتد. انتظار داشته باشید که توسط بازیکنانی که حتی هرگز آنها را نمی بینید کشته شوید. این یکی از اولین چیزهایی است که یاد گرفتم و بنابراین، وقتی با دقت در میان درختان خزیدم، تعجب نکردم که شخصی از تیم دیگری کنارم آمد و پرسید که آیا خطری در نزدیکی من وجود دارد یا خیر. به او در مورد یک تک تیرانداز هشدار دادم، او از من تشکر کرد، سپس به راه خود ادامه داد. مسابقات پر از لحظات کوچک مشابهی است که به طور ارگانیک فضایی متشنج و غیرقابل پیش بینی را ایجاد می کند.

بعید است که بتوانید در یک مسابقه Squad تیراندازی زیادی انجام دهید، اما وقتی این کار را انجام می دهید، جای کمی برای خطا وجود دارد. بالستیک به شدت به سمت واقع‌گرایی متمایل است، و اگر از راه دور مورد حمله قرار می‌گیرید و فقط مناظر آهنی دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که پناه بگیرید و پهلو بگیرید (یا قهرمانانه فرار کنید). هک، موشک های ضد تانک حتی اگر خیلی به هدف نزدیک شوید، منفجر نمی شوند. دست زدن به سلاح خشن اما منصفانه است و هر قتل را بسیار رضایت بخش می کند.

بازی آنلاین شوتر Squad - نقد و بررسی بازی Squad
بازی آنلاین شوتر Squad - نقد و بررسی بازی Squad

بی رحمی گیم پلی بازی Squad مهم‌ترین خصیصه‌ی آن است. در واقع، زمانی که با ترس و هیجان به سراغ نجات دادن هم‌تیمی‌هایتان می‌روید، محیط را برای وجود یک دشمن می‌گردید و سایر موارد این چنینی، به وضوح شاهد چالش برانگیز بودن بازی خواهید شد. در مجموع، بازی Squad از جمله بازی‌هایی است که طرفداران خاص خودش را خواهد داشت، اما همین طرفداران به خوبی از ارزش‌های آن آگاه خواهند شد و از تجربه‌ی آن به همراه دوستان خود لذت خواهند برد.

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • گیم‌پلی فوق‌العاده جذاب و واقع گرایانه
  • حالت‌های مختلف
  • تجربه‌ی جذاب چند نفره
  • پیاده‌سازی صحیح ژانر تاکتیکال
نقاط ضعف
  • برخی از مکانیزم‌های بازی عملکرد خوبی ندارند
  • گاهی اوقات بازی تعادل خود را از دست می‌دهد

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه