بازی Kena: Bridge of Spirits که در رویداد معرفی کنسول پلی‌استیشن 5 معرفی شده بود، اخیراً برای فروشگاه Steam هم عرضه شد و در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits - Kena: Bridge of Spirits
نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits - Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits یکی از موردانتظارترین بازی‌هایی بود که در رویداد معرفی کنسول پلی‌استیشن 5 رونمایی شد. این بازی عنوانی تک‌نفره و اکشن ماجراجویی است و یک داستان جذاب را با کاوش، حل پازل، پلتفرمینگ و مبارزه‌های سریع ترکیب می‌کند. این بازی همه‌ی این ویژگی‌ها را در حالی در خود جای داده است که دنیایی سرسبز و پر جنب و جوش بسیار زیبایی دارد و به وضوح نمایی سینمایی را به خود گرفته است.

این بازی توسط استودیوی امبر لب توسعه و منتشر شده و Kena: Bridge of Spirits یک ماجراجویی باشکوه است که بازیکنان را به سفری برای کشف رازهای خود می‌برد. گیمرها در این بازی نقش Kena را بر عهده می‌گیرند و باید آرامش را به روستای باستانی و جایی که روزی پر از شادی بود باز گردانند و زمین را از شر یک نفرین پاک کنند. او یک راهنمای ارواح است و در واقع فردی است که وظیفه دارد اطمینان حاصل کند که ارواح مردگان به آرامش می‌رسند. کنا داستان اسرارآمیزی مربوط به مرگ دهکده، ارواح از دست رفته و جایی که او در چرخه‌ی زندگی قرار می گیرد را کشف می‌کند. بازیکنان با استفاده از دوستان و همراهان کوچک خود به نام Rot، می‌توانند دشمنان را خلع سلاح کنند، مهارت‌های جدیدی را به دست آورند، اسرار جدیدی را کشف کنند و زیبایی را به زمین بازگردانند.

پیش از هرچیزی می‌توان به نفس گیر بودن انیمیشن‌های این بازی صحبت کرد. این موضوع راه را برای دستیابی به یک گیم‌پلی سینمایی باز می‌کند و فوق‌العاده‌ی جلوه‌ی زیبایی به بازی می‌بخشد. همچنین، انتقال تقریباً یکپارچه‌ی از کات سین‌ها به گیم‌پلی بسیار زیبا هستند و از موجودات جذاب، دشمنان و روت‌های بازی گرفته تا طراحی بصری همگی تجربه‌ی فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

البته Kena: Bridge of Spirits تنها به زیبایی شناسی خلاصه نمی‌شود و نمی‌توان از مکانیک‌های سرگرم کننده‌اش غافل شد. مبارزه‌ها در این بازی سرگرم کننده و سریع هستند و روش‌های پیمایشی بازی شگفتی و هیجان را به همراه دارند. دویدن، سر خوردن و شنا کردن و حتی زیپلاین بین دو درخت مستقیماً جذابیت بصری بازی را به رخ می‌کشند. طراحی‌های مراحل نه تنها از نظر بصری عالی هستند، بلکه از هر نظر می‌توانند جذاب باشند. تجربه اکتشاف در این بازی منحصر به فرد و سرگرم کننده است و به‌علاوه، پازل‌ها به طرز ماهرانه‌ای در محیط با درجه‌های سختی مختلف قرار گرفته‌اند. 

Kena: Bridge of Spirits - نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits
Kena: Bridge of Spirits - نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits

هیولاهایی که کنا در این بازی با آن‌ها روبرو می‌شود، چوب‌های پوسیده و موجوداتی برگرفته شده از طبیعت هستند و به طرز عجیبی می‌توانند ترسناک باشند. زمانی که گیمرها از یک منظره‌ی سرسبز به منظره‌ای که نیاز به پاکسازی دارد، می‌رسند، این امر به وضوح نمایان می‌شود. بخش عمده‌ای از این رخداد به دلیل انتقال از یک محیطی با رنگ قالب سبز به محیطی با رنگ غالب قرمز و سیاه صورت می‌گیرد و تاحدود زیادی بار روانی دارد.

البته، موجودات جذاب و کوچک این بازی که روت نام دارند، چندان اثر مثبتی در مبارزه‌ها نمی‌گذارند و از نظر مکانیکی استفاده‌ی مؤثر از آن‌ها در مبارزات بسیار دشوار است. در حقیقت، بیش از اینکه بخواهید روی آن‌ها مانور دهید، بهتر است به سراغ تیر و کمان خود بروید.

در هر صورت، Kena: Bridge of Spirits یک بازی با مکانیک‌های عالی است. نگاه کردن به محیط‌های آن هیجان انگیز است و داستان آن فوق‌العاده شنیدنی می‌تواند باشد. در حقیقت، شخصیت پردازی و درون مایه‌ی بسیار تلخ این بازی می‌توانند به خوبی گیمرها را با خود همراه کنند. بخشی در سبک روایی بازی وجود دارد که کنا را به شخصیتی محبوب تبدیل می‌کند. سیستم کارما در این بازی هم یکی دیگر از نقاط قوت آن است و اجازه می‌دهد تا با دنیای اطراف خود بیشتر ارتباط بگیرید. بازی Kena: Bridge of Spirits مملو از شخصیت‌های قوی با طراحی‌های منحصر به فرد است و هر کدام پیش زمینه‌ی داستانی خود را دارند و به شکلی عمیق می‌توان با آن‌ها تعامل کرد.

در مجموع، می‌توان ادعا کرد که Kena: Bridge of Spirits در هر بخشی موفق عمل می‌کند. البته، بهینه‌سازی بازی می‌توانست بهتر باشد و در طول این مدت به شکل بسیار بهتری مورد پولیش شدن قرار بگیرد. انیمیشن‌های بازی نفس گیر هستند و نوع انتقال دوربین یکپارچه از کات سین به گیم پلی به زیبایی آن می‌افزاید. پازل‌ها در این بازی سرگرم کننده هستند و در نهایت می‌توان ادعا کرد که صداگذاری بازی یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت آن قلمداد کرد. 

Kena: Bridge of Spirits - نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits
Kena: Bridge of Spirits - نقد و بررسی بازی Kena: Bridge of Spirits

بازی Kena: Bridge of Spirits می‌تواند جذابیتی وصف ناپذیر از یک بازی اکشن ماجراجویی مستقل و فوق‌العاده زیبا را به تصویر بکشد. لحظه لحظه‌ی این بازی همانند یک انیمیشن فوق‌العاده است و از داستان گرفته تا شخصیت پردازی در این بازی به خوبی پیاده سازی شده‌اند. ناگفته نماند که پازل‌ها و مکانیک‌های بازی هم از دیگر نقاط قوت آن قلمداد می‌شوند. 

(نسخه‌ی PC این بازی برای نقد و بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است)

Kena: Bridge of Spirits can show the indescribable charm of an incredibly beautiful action-adventure game. Every moment of this game is like a wonderful Pixar animation, and from the story to the characterization in this game, they are well implemented. It goes without saying that puzzles and game mechanics are also considered as one of its strengths.

امتیاز دیجی ارنج

9

نقاط قوت
  • طراحی بصری فوق‌العاده
  • طراحی مراحل و پازل‌ها
  • استفاده از فرمول برنده‌ی پیمایش
نقاط ضعف
  • مشکلات فنی
  • یک الی دو مکانیک بازی به خوبی پیاده‌سازی نشده‌اند

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه