دومین بسته‌ی الحاقی بزرگ بازی World of Warcraft با نام Wrath of the Lich King اخیراً منتشر شد و در این مقاله به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت.

نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King - World of Warcraft: Wrath of the Lich King
نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King - World of Warcraft: Wrath of the Lich King

بلیزارد  چهار سال پیش World of Warcraft را عرضه کرد، یک بازی RPG آنلاین چند نفره که به طور ناگهانی توجه قشر عظیمی از گیمرها را به خود جلب کرد و تا حدی به موفقیتی رسید که کمتر کسی می‌توانست پیش‌بینی کند. این بازی با 11 میلیون گیمر در سراسر جهان به یک بازی کلیدی برای بلیزارد تبدیل شده است. این بازی فرهنگ خاص خود را خلق کرده است و بسیاری از جوامع آنلاین بازی‌های ویدیویی در مورد آن صحبت می‌کنند. بازی‌هایی مانند این بازی خطی یا تمرین‌هایی در ترکیب گیم‌پلی با مضامین هنری انتزاعی نیستند. این بازی سرویس محور است و برای دسترسی به آن باید یک اشتراک تهیه کرد. 

این بازی یک تجربه‌ی بسیار متفاوت از سایر بازی‌ها یا حتی سرگرمی‌هایی مانند فیلم‌ها یا کتاب‌ها است، به‌ویژه زمانی که سعی در ارزیابی ارزش آن دارید. شما فیلمی را به خاطر خراب شدن مقصر نمی‌دانید، مثلاً پروژکتور را مقصر می‌دانید. یک پاراگراف در یک رمان هرگز خراب نمی‌شود و از شما می‌خواهد که صفحات را ببندید و دوباره باز کنید تا آن را بازنشانی کنید. یک بازی آنلاین انبوه چند نفره دارای قطعات متحرک و پیچیدگی های بالقوه بسیار بیشتری است که وجود شرکتی مانند بلیزارد که در پشت صحنه کار می کند باید اعتماد به نفس را القا کند. از کارکنان تضمین کیفیت و پشتیبانی برخوردار است تا اطمینان حاصل کند که محصولاتش به طور قابل توجهی صیقلی هستند، عملکرد خوبی دارند و در واقع در طیف وسیعی از رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها با پیکربندی‌های سخت‌افزاری بسیار متفاوت کار می‌کنند. همچنین، این واقعیت که چنین پایگاه بازیکن بزرگی وجود دارد به این معنی است که این دنیای مجازی به این زودی ها تعطیل نمی شود، خطری در این نوع بازی ها که اخیراً با NCsoft و Tabula Rasa نشان داده شد.

Wrath of the Lich King دومین بسط بازی بلیزارد است، چیزی که پایه بازیکنان قبلاً به مقدار زیاد آن را ربوده است. این نوع زمان‌بندی انتشار، با گسترش تقریباً هر دو سال، با کاری که سونی آنلاین با EverQuest انجام داد، متفاوت است، بازی‌ای که به تازگی پانزدهمین گسترش خود را در حدود 10 سال دریافت کرده است. چیزی که با بسط بلیزارد به دست می‌آورید حجم باورنکردنی محتوا است، برخی از ویژگی‌های برجسته‌تر عبارتند از یک سطح جدید، یک قاره جدید، اولین کلاس بازیکن اضافه شده از زمان عرضه بازی، و اطمینان کلی که همه به درستی کار خواهند کرد. .

صرفا داشتن محتوا و ثبات فراوان برای اینکه بازی ارزش دلار شما را داشته باشد کافی نیست. به عنوان مثال، می‌توانید اشتراک مجله‌ای داشته باشید که در آن محصول همیشه به موقع، در شرایط خوب، و پر از عکس و متن باشد، اما در نهایت این فقط یک شماره دیگر از فصلنامه خاک اره است. همانطور که بیشتر گیمرهای موجود در آنجا از قبل می دانند، World of Warcraft یک محصول قابل توجه است. از کلاس‌های سرگرم‌کننده و کاملاً تعریف‌شده با عملکردهای بسیار متنوع و به طور کلی احساس قوی و زمان‌بندی مهارت‌های فعال، تا دنیای باز غول‌آسا و زیبا و روش‌های بی‌شماری برای گذراندن وقت خود برای ارتقای حرفه‌ها، هماهنگ کردن حملات در مقیاس بزرگ علیه رئیس‌های قدرتمند سیاه‌چال یا درگیر شدن در نبردهای بازیکن در مقابل بازیکن تضمین می کند که چیزی را پیدا خواهید کرد که دوست داشته باشید.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King
World of Warcraft: Wrath of the Lich King - نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King

در حالی که بسط قبلی، The Burning Crusade، در ژانویه 2007 با دو مسابقه جدید قابل بازی و همراه با مناطق شروع سطح 1 تا 20، مقدار زیادی را برای بازیکنان جدید WoW ارائه کرد، Wrath of the Lich King بیشتر برای بازیکنان سطح بالا طراحی شده است. سقف سطح به 80 افزایش یافته است، و قاره جدید نورترند تا زمانی که شخصیت سطح بالاتری نداشته باشید، قابل دسترسی نیست، بنابراین اگر تازه کار هستید، باید از طریق محتوای نسخه اصلی و همچنین استفاده کنید. قلمرو از اولین گسترش، که هر دو مورد نیاز برای بازی Lich King هستند. همان‌طور که گفته شد، بلیزارد از طریق وصله‌هایی که قبل از ورود Lich King منتشر شده بودند، فرآیند تسطیح را تا 70 سریع‌تر کرد، بنابراین کسانی که اکنون فعال می‌شوند، تقریباً به اندازه آن‌ها در منطقه انتشار اصلی یا Outland از The Burning Crusade زمان نمی‌گذرانند. زمانی که محتوا هنوز جدید بود، وارد عمل شد.

با توجه به اینکه اکثر بازیکنان در این مرحله به سطح 80 رسیده اند یا در راه رسیدن به سطح 80 هستند، هیچ بازیکن سبز واقعاً تا بعداً سطح کامل جامعه و نقاط قوت اجتماعی بازی را تجربه نخواهد کرد. حتی بازیکنان قدیمی نیز باید برخی از محتوای قدیمی را بازخوانی کنند زیرا کلاس جدید، Death Knight، از سطح 55 شروع می شود.

به شرطی که شخصیت سطح به اندازه کافی بالا داشته باشید، می توانید یکی از این مبارزان اهریمنی غوغا را به عنوان Horde یا Alliance بچرخانید و بلافاصله یکی از نقاط قوت توسعه را تجربه کنید. انسجام روایی قوی تر برخلاف کلاس‌های دیگر، Death Knights خطوط جستجوی مقدماتی خود را دریافت می‌کند که شما را مجبور می‌کند به طور موقت برای Arthas، که به عنوان Lich King نیز شناخته می‌شود، کار کنید. در مجموع حدود 49 ماموریت است که با نبرد شخصیت شما با نیروهای نور، کشتن شهروندان، نفوذ در عملیات، حمله به سنگرها، و پرواز در یخبندان بر فراز میدان‌های نبرد شروع می‌شود تا مرگ را بر کسانی که در پایین‌تر قرار دارند، حاکم کند. از طریق چند تعامل شخصیت‌های صدادار درون بازی، شاهد برخی رویدادهای دراماتیک خواهید بود که زمینه روایت خوبی را برای کلاس در دنیای تخیلی متناوب و جدی بلیزارد فراهم می‌کنند.

پس از سکانس مقدماتی، کمی از Outland منحرف می‌شوید، زیرا باید قبل از پیوستن مجدد به داستان Arthas، سطح مورد نیاز برای ورود به Northrend را بالا ببرید. حداقل بلیزارد باعث نشد بازیکنان در سطح 1 مجدداً شروع به کار کنند. اگرچه در این مرحله دشوار است که بگوییم شوالیه‌های مرگ چه نقشی در گروه‌های حمله خواهند داشت و چه نوع استراتژی‌های PvP توسعه خواهند یافت، آنها مطمئناً کلاس سرگرم‌کننده‌ای هستند. بازی کردن در مقایسه با 9 جایگزین دیگر در World of Warcraft، Death Knights دارای ریتم متمایز در سبک بازی خود است که نتیجه دو سیستم منبع منحصر به فرد مورد استفاده برای انجام حرکات است. شوالیه‌های مرگ با مصرف انواع مختلف ران‌ها برای فعال کردن مهارت‌ها، مبارزه‌ها را شروع می‌کنند، که همگی دارای یک توالی خنک‌کردن هستند. استفاده از این مهارت‌ها همچنین قدرت رونیکی ایجاد می‌کند که مهارت‌های دیگر را در دسترس قرار می‌دهد، به این معنی که جریان مبارزات با Death Knights بین مدیریت سرد کردن ران برای ایجاد توانایی‌ها و متعادل کردن آن با آنهایی که قدرت رانیک مصرف می‌کنند، جایگزین می‌شود.

درختان استعداد البته جنبه های مختلف کلاس را تقویت می کنند. بسته به نحوه تخصیص امتیازات خود، می توانید در تولید و حفظ قدرت رونیک موثرتر باشید، خود را در نبرد انعطاف پذیرتر کنید، خروجی آسیب خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید و تعدادی از مهارت های جالب را باز کنید. برای مثال، شوالیه مرگ می‌تواند پس از کشته شدن برای مدت کوتاهی به‌عنوان یک غول به زندگی بازگردد، یک منطقه ضد جادوی ثابت بسازد تا آسیب‌های جادویی وارده را کم کند، یک غارگویل را برای آسیب رساندن به دشمنان، منفجر کردن اجساد مانند Necromancer Diablo II منفجر کند. ، و حتی یک همراه غول را احضار کنید. با توجه به اینکه این کلاس از زره‌های صفحه‌ای استفاده می‌کند، مطمئناً نیرویی است که می‌توان با آن در نظر گرفت، و به‌ویژه در PvP به دلیل توانایی گرفتن مرگ، که اهداف را از فاصله دور به سمت شوالیه مرگ می‌برد، قابل توجه است. انتظار طولانی برای یک کلاس جدید برای بازی کردن با آن‌ها بوده است، و آنچه بلیزارد ارائه کرده است، مجموعه جدیدی از مهارت‌های سرگرم‌کننده و متمایز را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا در حین بازی انفرادی و گروهی از آنها استفاده کنند.

یکی از انتقاداتی که به MMOهایی مانند WoW وارد می شود این است که هیچ روایت مرکزی قوی وجود ندارد. چیزی شبیه به BioWare's Mass Effect دارای داستان و شخصیت‌های قدرتمند است، ماهیت بی‌پایان MMO و نیاز به توسعه‌دهنده برای درگیر نگه داشتن بازیکنان برای فعال نگه داشتن اشتراک به این معنی است که واقعاً نمی‌توان فسخ واقعی داشت، حتی اگر وجود داشته باشد. رویدادهای اوج هستند، اگرچه بازی هایی مانند Turbine's Lord of the Rings Online سعی می کنند به آن بپردازند. همانطور که گفته شد، بلیزارد روایت بسیار بیشتری را در مناطق نورترند ایجاد کرده است که با حضور مکرر آرتاس تثبیت شده است، که باعث می شود روند تراز کردن به تلاش جالب تری تبدیل شود.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King
World of Warcraft: Wrath of the Lich King - نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King

مانند سکانس‌های ابتدایی Death Knight، بازیکنان فرصت زیادی برای تعامل با رهبر بسیار زره‌دار Scourge خواهند داشت. او تمایل دارد در همه جا ظاهر شود، پس از تلاش های به ظاهر پیش پا افتاده در آبدره زوزه کش تا پایان یک سیاه چال که از Drak'Tharon Keep در مرزهای Grizzly Hills و Zul'Drak می گذرد. او خطوط شومی را با آهنگی شبیه دکتر پنجه بیان می کند و چه او را جدی بگیرید یا به بدخواهی بیش از حد او پوزخند بزنید، نمی توانید توجه کنید وقتی او شمشیر خود، فراست مورن را بالا می برد تا یک قربانی را مشخص کند یا تأکید کند. یک نقطه. یکی از چالش‌های درگیرتر در منطقه‌ای به نام Dragonblight بیانگر تاریخ آرتاس است، تبدیل شدن او از شاهزاده نجیب به مظهر شر، و در یک صحنه طولانی در اطراف دروازه خشم (دروازه سیاه؟) که به بازیکنان می‌دهد به اوج می‌رسد. درک بهتر از آنچه در جهان به طور کلی در حال انجام است، و با یک جستجوی بعدی که جهان قدیم را در بر می گیرد و ارتباط خوبی بین محتوای جدید و موجود ایجاد می کند.

چیزی که شاید برای ارائه روایت موثرتر باشد این است که چگونه Blizzard تغییرات موضعی را در دنیای بازی بسته به اقدامات شما اعمال می کند. این می تواند به همان اندازه ظریف باشد که یک تخت گل در اطراف یک NPC ظاهر می شود، پس از اینکه شما در یک جستجو قرار می گیرید، به تغییرات در مقیاس بزرگتر. به عنوان مثال، پس از رویداد Wrath Gate، منظره جلوی در ورودی توسط آتش احاطه شده است و شهروندان فریاد می زنند که به هر طرف می دوند و پس از آن به همان شکل باقی می ماند. در سناریوی افتتاحیه Death Knight، شما بین خشکی و یک گورستان شناور به این سو و آن سو سفر خواهید کرد، و بین هر سفر به این طرف و آن طرف، زمان بارگذاری وجود ندارد، اما منظره زیر از شهر انسان نشینی به یک میدان جنگ خروشان تغییر خواهد کرد. که بر فراز آن یخبندان اوج می گیرند. این نوع انتقال‌ها، اگرچه گاهی اوقات ظریف هستند، اما واقعاً این تصور را تقویت می‌کنند که شما به شیوه‌ای معنادار بر دنیای بازی تأثیر می‌گذارید. همراه با کات سکانس های درون بازی، شما یک World of Warcraft با جهت روایی بسیار بیشتری دارید که قبلا دیده شده بود.

با این حال، شما هنوز باید به این نکته توجه کنید که این یک داستان خوب است... برای یک MMO. این چیزی است که کسانی که در Azeroth حضور دارند کاملاً آن را می‌پرستند، اما بر کسانی که سال‌ها پیش بازی را کنار گذاشته‌اند یا کسانی که از ابتدا هیچ علاقه‌ای به این ژانر نداشته‌اند، پیروز نمی‌شوند.

یکی دیگر از گام های رو به جلو برای بلیزارد، طراحی کلی منطقه آنهاست. Northrend نه تنها بسیار جذاب‌تر از هر محتوای دنیای قدیمی به نظر می‌رسد، بلکه شامل طیف گسترده‌تری از ماموریت‌ها است. این یک پیشرفت مهم است زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند از اینکه چگونه ماموریت‌ها برای کشتن تعداد X از اوباش، انتخاب Y تکه‌های نامرتب تصادفی از روی زمین، یا جمع‌آوری کلکسیون‌های Z از روی اجساد می‌توانند باعث شوند که شما بخواهید موهایتان را از بین ببرید، شکایت می‌کنند. . این نوع ماموریت‌ها کسل‌کننده هستند و در بازی Wrath of the Lich King Blizzard نه تنها داستان سرایی را تقویت کرده است، بلکه ساختارهای جستجو را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

شما هنوز زمان خود را صرف کشتن و جمع آوری خواهید کرد، اما زنجیره های جستجو با ماموریت های وسیله نقلیه مخلوط می شوند، مانند اجرای ماموریت های روزانه نبرد اژدها در معبد Wyrrmrest که در آن توپ های آتشین را به سمت خزندگان بالدار دیگر منفجر می کنید. سکانس‌هایی وجود دارد که در آن‌ها در میدان‌های جنگ می‌چرخید تا بازماندگان را ربوده و همچنین موارد متعددی وجود دارد که برای نفوذ به تأسیسات دشمن و جست‌وجوی هیولاها لباس‌های مبدل می‌پوشید، که همگی برای کاهش بی‌حوصلگی آب دهانی که ممکن است پس از ساعت‌ها انجام همان تلاش‌ها به آن دچار شوید، کار می‌کنند. در پایان. اگرچه برخی از این سکانس‌ها به خوبی کار نمی‌کنند، مانند یک بخش غول‌سواری در Zul'Drak و یک سکانس دفاعی در دامنه کوه در Icecrown، اما اشکالات به سختی بر تجربه کلی تأثیر می‌گذارند.

World of Warcraft: Wrath of the Lich King - نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King
World of Warcraft: Wrath of the Lich King - نقد و بررسی World of Warcraft: Wrath of the Lich King

با Wrath of the Lich King، سبک بازی World of Warcraft به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است که در دسترس‌تر، اعتیادآورتر و عمیق‌تر باشد. هر گیمر قدیمی این بازی مطمئناً از کاری که بلیزارد در رابطه با این بسته‌ی الحاقی کرده است راضی خواهد بود، زیرا به جمعیت سطح بالاتر محتوای جدیدی برای بازی اجازه دسترسی می‌دهد و همچنین ظاهر کلی جهان بازی را بهبود می بخشد. اگر قرار است صدها ساعت را در یک فضای مجازی بگذرانید، زیبا بودن جهان بازی موثر خواهد بود. این بازی به ما ثابت می‌کند که چگونه مکانیزم‌های MMO همچنان موفق هستند.

این بازی توسط ناشر آن جهت نقد و بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است.

the World of Warcraft gameplay is better and much rich with Wrath of the Lich King. It is more user-friendly and creative. Everyone will be pleased of this DLC as it allows for a higher population level to access and also improves the overall look of the game world. This game proves to us how MMO mechanics are still successful.

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • محتوای قابل توجه بیشتر
  • سیستم کاوش جدید
  • گیم‌پلی غنی‌تر
نقاط ضعف
  • بخش‌های ابتدایی خسته کننده به نظر می‌رسد

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه