بازی Star Ocean: The Divine Force اخیراً عرضه شد و در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force - Star Ocean: The Divine Force
نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force - Star Ocean: The Divine Force

بازی Star Ocean: The Divine Force به عنوان یک بازی JRPG توسط شرکت اسکوئر انیکس منتشر شد و در دسترس قرار گرفت. این بازی پر از شخصیت‌های جذاب است و داستان غنی را به همراه دارد. اما آیا باقی موارد بازی می‌توانند سرگرم کننده باشند؟ استودیوی توسعه‌دهنده‌ی این بازی یعنی Tri-Ace به وضوح قصد دارد تا نقاط ضعف خود را پوشش دهد و این بازی جدید را با بهترین حالت ممکن عرضه کند.

The Divine Force از یک سیستم دوگانه استفاده می کند و از شما می‌خواهد تا در هنگام شروع بازی یک شخصیت را انتخاب کنید. در حالی که روایت کلی بین این دو انتخاب تفاوت چشمگیری ندارد، اما برخی از رویدادها و مکان‌هایی که به سراغ آن‌ها می‌روید متفاوت هستند و حال و هوای کلی داستان بسته به این که شما چه گزینه‌ای را انتخاب کنید به سمت یک داستان علمی تخیلی یا فانتزی متمایل می‌شود. ریموند لارنس به عنوان یک کاپیتان یک کشتی فضایی تجاری به نام Ydas در این بازی نقش آفرینی می‌کند که پس از حمله به کشتی او در سیاره Aster IV سقوط می‌کند. قهرمان دیگر داستان این بازی لاتیشیا اوسریاس، شاهزاده یکی از بزرگترین پادشاهی‌های Aster IV است که پس از سقوط از آسمان داستانش آغاز می‌شود.

The Divine Force به هر دو قهرمان سهم یکسانی در داستان می‌دهد و آن‌ها نفس تازه‌ای از قهرمانان انیمه‌ها در بازی‌های قبلی Star Ocean هستند. ریموند ممکن است در ابتدا شبیه یک گوشتخوار به نظر برسد، اما او یک کاپیتان سفینه فضایی شگفت‌آور باهوش است که فراتر از سال‌های عمرش عاقل شده است. در همین حال، Laeticia یک رهبر صادق اما ساده لوح است که می‌خواهد به خاطر مردمش درست عمل کند، اما همیشه بهترین راه را برای انجام آن انتخاب نمی‌کند.

از نظر داستانی، در بخش‌های اولیه بازی ریتم داستان به‌شدت تند است و به مرور به شرایط پایداری رسیده و حس جذاب بودن را القا می‌کند. قلب داستان شخصیت‌های التقاطی است. میداس فلگرید یک مخترع باهوش اما متقلب است، النا یک اندروید رواقی با لایه‌ای شگفت‌انگیز انسانی در زیر آن و آلبایرد یک خدمتکار رواقی شاهزاده است که شخصیتی احمق را پنهان می‌کند.

 - نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force
- نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force

سیستم Private Action عمق فوق العاده‌ای به شخصیت ها می‌بخشد، اما متأسفانه برای دستیابی به این عمق به آزمون و خطاهای متعددی نیاز خواهید داشت. بازی‌های قبلی مجموعه‌ی Star Ocean زمانی که Private Actions در دسترس هستند، یک اعلان نشان می‌دهند. اما The Divine Force به طرز عجیبی این ویژگی را حذف کرده است و مجبور خواهید بود تا زمان زیادی را صرف تلاش برای یافتن Private Actions کنید.

دنیای The Divine Force با در نظر گرفتن حالت عمودی طراحی شده است و در اینجا نسبت به هر بازی قبلی Star Ocean چیزهای بیشتری برای کاوش وجود دارد. محیط‌ها مملو از گنجینه‌هایی برای کشف و دشمنان ویژه برای به چالش کشیدن هستند. هر شهر در نیروی الهی متمایز و متفاوت است. شما نمی توانید مستقیماً با اکثر NPC ها صحبت کنید، اما همانطور که در اطراف خود پرسه می زنید به سرعت متوجه می شوید که تعداد زیادی مکالمه کوچک وجود دارد که می توانید به سادگی با ایستادن در نزدیکی گروه ها بشنوید. دنیا و محیط‌ها فوق‌العاده به نظر می‌رسند، و اگرچه The Divine Force از نظر گرافیکی چشمگیرترین بازی نیست، برخی از طراحی‌های هنری ستاره‌ای در اینجا معجزه می‌کنند. مانند بازی‌های قبلی Star Ocean، انیمیشن‌های شخصیت‌ها و همگام‌سازی لب‌ها گاهی اوقات ناخوشایند یا غیرفعال هستند.

از نظر محتوای جانبی، یک مینی گیم استراتژیک سرگرم‌کننده به نام Es’Owa در کل بازی اجرا می‌شود و به شما امکان می‌دهد NPC‌ها را در یک بازی رومیزی که از قطعاتی بر اساس شخصیت‌های گذشته مجموعه استفاده می‌کند، به چالش بکشید. به طرز جالبی، قطعات Es'Owa همچنین به عنوان لوازم جانبی اصلی شما برای افزایش آمار عمل می کنند و انگیزه بیشتری برای بازی ایجاد می کنند.

Star Ocean: The Divine Force - نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force
Star Ocean: The Divine Force - نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force

نبرد جایی است که The Divine Force واقعاً می درخشد، با یک سیستم اکشن سنگین که با شدت مبارزه Star Ocean: The Last Hope رقابت می کند. هر ترکیب حمله یا حمله از مقدار مشخصی از AP سنج شما استفاده می کند. می‌توانید با اجرای Blindsides با DUMA، این گیج را بالا ببرید، که مستلزم چرخیدن به پشت دشمن در حین مبارزه یا جاخالی‌های ویژه است. هر چه بیشتر از دشمن بهره ببرید، AP بیشتری برای حملات خواهید داشت. سرزندگی و حس عمیق‌تر درگیری را به برخوردهای معمولی می‌افزاید.

مکانیک‌های رزمی آزادی زیادی را برای شخصی‌سازی مهمانی‌تان فراهم می‌کنند، زیرا هر شخصیت دارای ترکیب‌های زنجیره‌ای متفاوت، مهارت‌های غیرفعال، توانایی‌های DUMA و موارد دیگر است. همه اعضای حزب در The Divine Force احساس متفاوتی دارند، از تمرکز سنگین ریموند گرفته تا مکانیک‌های درمانی دفاعی‌تر نینا. هر یک از اعضای حزب همچنین توانایی DUMA متفاوتی را دریافت می کند، علاوه بر حمله ویژه ای به نام "Vatting" که بعداً قفل آن را باز می کنید. حداقل از نظر مبارزه، تصور اینکه هر دو بازی کاملا شبیه هم باشند، دشوار است.

بخشی از چیزی که کل سیستم را قانع کننده می کند، سیستم پیشرفت فوق العاده است که به شما امکان می دهد هر شخصیت را تا حد نادری تخصصی کنید. ارتقاء سطح، SP را برای استفاده در شبکه مهارت خود به دست می آورد، که تا حدودی شبیه به هیئت مجوز Final Fantasy XII است. شما می‌توانید گره‌ها را به هر ترتیبی که می‌خواهید باز کنید، به این معنی که می‌توانید به یک کاراکتر افزایش شدید حمله بدهید یا به سادگی تمام حرکات او را ابتدا باز کنید. SP می تواند مهارت ها را از هر نوع، از توانایی های منفعل گرفته تا حرکات رزمی، تقویت کند.

ایجاد اقلام تنوع بیشتری را به ترکیب ارائه می کند. این سیستم، انتقالی از بازی های قبلی Star Ocean، به شما امکان می دهد از اعضای حزب خود برای ترکیب منابع و ایجاد سلاح، دارو، لوازم جانبی و موارد دیگر استفاده کنید. برای اینکه بفهمید چه چیزی می توانید ایجاد کنید نیاز به آزمایش های زیادی دارد، اما همچنین کاملا اختیاری است. شما می توانید فقط با خرید اقلام از مغازه ها به خوبی به دست آورید، اما در صورت تمایل می توانید در ساخت اقلام عمق زیادی پیدا کنید.

Star Ocean: The Divine Force - نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force
Star Ocean: The Divine Force - نقد و بررسی بازی Star Ocean: The Divine Force

در مجموع، بازی Star Ocean: The Divine Force را نه می‌توان گزینه‌ای عالی برای صرف وقت و سرگرمی نامید و نه می‌توان آن را نا امید کننده تلقی کرد. این بازی در کنار باگ‌ها و مشکلات فنی خود، طراحی بسیار زیبا، شخصیت پردازی و داستانی عالی و همچنین مبارزات بسیار عالی را در خود می‌بیند و ارزش تجربه کرد را دارد.

(نسخه PS5 این بازی برای نقد و بررسی در اختیار دیجی ارنج قرار گرفته است)

All in all, Star Ocean: The Divine Force cannot be called a great game for spending time and entertainment, nor can it be considered disappointing. In addition to its bugs and technical problems, this game has a very beautiful design, great characterization and story, as well as excellent combat system and is worth experiencing.

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • طراحی فوق‌العاده زیبا
  • داستان
  • شخصیت‌پردازی
  • برخی از بخش‌های گیم‌پلی
نقاط ضعف
  • مکانیک‌ها
  • باگ‌ها و مشکلات فنی
  • برخی از مراحل

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه