بازی Evil West اخیراً منتشر شد و با توجه به سبک هنری خاص و گیم‌پلی نوستالژی‌اش مورد توجه بسیاری از گیمرها قرار گرفت. با نقد و بررسی این بازی با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Evil West - بازی Evil West
نقد و بررسی بازی Evil West - بازی Evil West

بازی Evil West به وضوح بازی از دهه‌ی گذشته است. این بازی به راحتی ما را به یاد عناوینی می‌اندازد که در دهه‌ی گذشته تجربه کرده بودیم. این بازی اکشن سوم شخص با طراحی خاص، مراحل خطی و مبارزه‌های شلوغ و پر هیاهو می‌تواند گزینه‌ای فوق‌العاده برای تجربه توسط علاقه‌مندان به عناوین اکشن باشد. البته، با تمامی این اوصاف نمی‌توان از ایرادات Evil West چشم پوشی کرد.

داستان بازی به پایان قرن نوزدهم ارتباط دارد. کابوی‌ها بخش عمده‌ای از جامعه را تشکیل می‌دهند و سالن‌ها همواره می‌توانند پر از درگیری باشند. خیابان‌های میزبان‌های دوئل‌های سریع هستند اما موضوعی در این بین تفاوت دارد و آن حضور خون‌آشام‌ها در میان جامعه است. در Evil West گیمرها نقش شخصیتی به نام جسی رنتیر را برعهده خواهند گرفت و بخشی از سازمان رنتیر خواهند بود. این مؤسسه وظیفه‌ی حفاظت از مردم در برابر موجودات خون‌خوار را برعهده دارند.

داستان این بازی از دو نظر می‌تواند مورد بررسی قرار بگیرد. در وهله‌ی اول، قهرمانی داریم که به وضوح از دل داستان‌های دهه‌های گذشته برآمده است، قابلیت‌های دیوانه‌واری دارد و یک تنه قرار است تا ناجی دنیا شود. او شخصیت شوخ طبعی دارد و به سرعت در دل گیمرها جا باز می‌کند، اما متاسفانه قالب کلی داستان بازی یک ماجرای بسیار کلیشه‌ای و تکراری است و همانند همیشه قرار است تا با از بین بردن دشمنان دنیا را نجات دهیم. در این بین، شخصیت‌پردازی کاراکترها هم چندان عمیق نیست و اصلاً با داستانی چند لایه و پیچیده روبرو نیستیم.

اما به هر جهت باید انصاف را رعایت کنیم و این بازی بیش از هرچیزی به گیم پلی خود تکیه می‌کند. با این حال، داستان این بازی واقعاً طولانی است و کات سین‌های فراوانی دارد. همچنین، در دل جهان بازی دیالوگ‌ها و نوشته‌های فراوانی نهفته شده‌اند و می‌توان بیش از پیش در مورد آن اطلاعات کسب کرد و در جهان بازی غرق شد.

بازی Evil West - نقد و بررسی بازی Evil West
بازی Evil West - نقد و بررسی بازی Evil West

با گذر از بخش داستانی به هسته‌ی اصلی بازی می‌رسیم، جایی که استودیوی Flying Wild Hogs هنر خود را به بهترین شکل ممکن به کار گرفته است تا گیم‌پلی ای سراسر هیجان و جذابیت را خلق کند. طراحی مراحل این بازی چیزی است که محیط‌های زیبای آن را به خوبی به تصویر می‌کشد. در طول این بازی حرکت بین یک میدان نفتی به یک شهر سنتی غربی و سپس پیاده‌روی در تاریکی خفقان در یک جنگل را تجربه خواهید کرد. در حقیقت، این موارد ماموریت‌های بازی را تازه و جذاب نگه می‌دارند. در نقطه‌ی مقابل، منفعل بودن جهان بازی و سکوت در جایی که باید سرشار از زندگی باشد چیزی است که آن را نا امید کننده نشان می‌دهد.

از طرفی دیگر، Evil West مطمئناً در بخش اسلحه‌ها و مواردی از این قبیل هیچگاه ناامیدتان نمی‌کند. شخصیت اصلی بازی یعنی جسی یک دستکش به بازوی راستش وصل کرده است که می‌تواند ترکیب‌های اصلی مبارزه را انجام دهد. این دستکش پس از ارتقا می‌تواند دشمنان را به دام شما بیندازد و بتوانید چندین و چند حرکت جذاب و خشن را برای از بین بردن آن‌ها انجام دهید. البته، تنوع اسلحه ها هم دیگر موردی است که عمق بیشتری به گیم پلی بازی می‌دهد. 

در این بازی سیستم اتو جنریت سلامتی وجود دارد و همچنین همه تجهیزات و سلاح‌ها دارای سیستم کولینگ هستند. پس از شروع بازی، Evil West مجموعه‌ای از سلاح‌ها، ابزارها، قدرت‌ها و حملات را در دسترس شما قرار می‌دهد که باید دائماً با هم ترکیب کنید. مبارزه‌ها سریع، دیوانه وار و هیجان انگیز هستند. جدا از لحظات ناامیدکننده گاه و بیگاهی که به دلیل تعداد زیاد دشمن در گوشه‌ای بدون هیچ وسیله‌ای برای فرار محبوس می‌شوید، نبردها تا حد زیادی رضایت بخش به نظر می‌رسند. البته تعدادی از هیت‌باکس‌های دشمن به‌طور ناعادلانه تعبیه شده است و به‌ویژه در طول مبارزات طولانی‌تر نمایان می‌شود. 

بخشی از ضعف در هیت‌باکس‌های این بازی به دلیل تنوع بسیار بالای دشمنان صورت گرفته است. همچنین، انیمیشن تکه تکه شدن دشمنان در Evil West هم بسیار جذاب به نظر می‌رسد و می‌تواند جذابیت بی حد و اندازه‌ای داشته باشد.

بازی Evil West - نقد و بررسی بازی Evil West
بازی Evil West - نقد و بررسی بازی Evil West

Evil West تعداد زیادی باس دارد که به طور همزمان بهترین مکانیک‌های بازی را به نمایش می‌گذارند و در عین حال برخی از ایرادات طراحی ذاتی بازی را نیز به طور ماهرانه‌‌ای نمایان می‌کنند. این باس‌ها از نظر بصری حماسی و ترسناک هستند و تنوع در الگوهای حمله آن‌ها باعث می‌شود که به فکر استفاده استراتژیک از ابزارهای جنگی خود باشید.

در این بازی تعداد زیادی ارتقاء برای هر سلاح و تجهیزات منحصر به فرد وجود دارد که باعث می‌شود کاوش کردن جهان بازی ارزش وقت شما را داشته باشد. ارتقاء سطح به شما این امکان را می‌دهد تا امتیازات خود را در مبارزات اصلی یا توانایی‌های دستکش الکتریکی خود خرج کنید که مجدداً تعداد زیادی از حرکات منحصر به فرد، ترکیب‌های ترکیبی بهبود یافته و پیشرفت‌های اساسی را ارائه می‌دهد. باز کردن توانایی کوبیدن دشمنان به داخل زمین پس از نابودی آنها هرگز قدیمی نمی‌شود.

با توجه به ماهیت بازی و محتوایی که دارد، چنین استنباط می‌شود که می‌توان ارزش تکرار بالایی را برای آن متصور شد. این بازی مملو از نبردهای خونین و هیجان‌انگیز است و از نظر گرافیکی جذابیت بسیار بالایی دارد. همچنین، ایده آل بودن شرایط فنی بازی هم از دیگر ویژگی‌های آن هستند که ارزش تکرار بالایی به آن می‌بخشد. علاوه بر این، تعدد مسیرها در جریان انجام بازی هم باعث می‌شود تا کامپلشنیست‌ها نتوانند دست از تکرار مجدد آن بکشند. 

بازی Evil West در طول تجربه با نرخ فریم ایده آلی اجرا شد و تنها در چند نقطه افت فریم بسیار زیادی را تجربه کردیم. این چند نقطه عمدتاً به باس فایت‌ها مربوط می‌شدند. در کنار آن دیگر موارد فنی بازی ما را به یاد دورانی انداخت که عرضه‌ی ناقص بازی و اصلاح آن حرکتی مرسوم قلمداد نمی‌شد. این بازی به طور کلی حدود ده ساعت میزبان گیمرها خواهد بود و پس از اتمام آن می‌توانید برای به دست آوردن آیتم‌های کلکسیونی مجدداً به تجربه‌ی آن بپردازید. 

بازی Evil West - نقد و بررسی بازی Evil West
بازی Evil West - نقد و بررسی بازی Evil West

بازی Evil West یک بازی اکشن سوم شخص نوستالژی است که به وضوح ما را به یاد عناوین دهه‌ی 2000 می‌اندازد. این بازی اگر در دو دهه‌ی پیش تجربه می‌شد بدون هیچ تردیدی مورد ستایش قرار می‌گرفت، اما امروزه نمی‌توان از چند ایراد آن چشم پوشی کرد. با این حال، با عنوانی بسیار جذاب روبرو هستیم که می‌توان از تک تک مبارزاتش لذت برد و آن را به دوستان خود پیشنهاد کرد.

(نسخه PS5 این بازی برای نقد و بررسی در اختیار دیجی‌اُرَنج قرار گرفته است)

Evil West is a nostalgic third-person action game that clearly reminds us of games from the 2000s. If this game was played two decades ago, it would have been praised without any doubt, but today, some issues of it cannot be ignored. However, we have a nice stuff in our hands that we can enjoy every single fight and recommend it to our friends.

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • اسلحه‌ها و تجهیزات متنوع
  • دشمنان و انیمیشن‌های متفاوت آن‌ها
  • گیم‌پلی سریع، دیوانه‌وار و هیجان انگیز
  • تنوع در طراحی مراحل
  • گرافیک فنی و بصری
نقاط ضعف
  • داستان بسیار کلیشه‌ای
  • تهی بودن جهان بازی از NPCها
  • هیت باکس

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه