بازی Overcooked! All You Can Eat، به عنوان مجموعه بازی‌های ریمستر شده‌ی Overcooked 1 و Overcooked 2 توسط استودیوی Ghost Town Games برای کنسول‌های نسل نهمی و هشتمی توسعه یافته و منتشر شده است. در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی این بازی بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat - Overcooked All You Can Eat
نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat - Overcooked All You Can Eat

هم‌اکنون، مدت زمانی حتی کوتاه‌تر از 6 سال از تاریخ تاسیس استودیوی مستقل بریتانیایی Ghost Town Games می‌گذرد اما، این استودیو در همین زمان اندک دو بار و به دلیل موفقیت بازی‌های مجموعه‌ی !Overcooked به مراسم بهترین بازی‌های سال دعوت شده و همواره از این دو بازی به عنوان دو بازی کاملاً سرگرم‌کننده برای هر رنج سنی و چالش‌زا که در آن واحد هم باعث قهقهه زدن گیمرها و هم باعث دست‌پاچه شدن آن‌ها می‌شود یاد شده است.

به هر ترتیب، هم‌اکنون دو بازی !Overcooked و Overcooked! 2 و تمامی بسته‌های الحاقی آن‌ها که شامل بیش از 200 مرحله مختلف می‌‌شود، در قالب یک بازی با نام Overcooked! All You Can Eat در دسترس گیمرها قرار گرفته است. همچنین، دارندگان کنسول‌های نسل نهمی می‌توانند تا این بازی را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و رزولوشن ۴K اجرا کنند.

نسخه‌ی اول این مجموعه توسط موتور بازی‌سازی قسمت دوم بازسازی شده است

البته، یکی از نقاط قوت این بازی و ارجعیت آن نسبت به بازی‌های اصلی، این است که نسخه‌ی اول این مجموعه در بازی Overcooked! All You Can Eat تماماً توسط موتور بازی‌سازی Overcooked! 2 بازسازی شده و علاوه بر ارتقای کیفیت بصری و فنی، دست گیمرها برای تجربه‌ی آنلاین مراحل بازی اول نیز باز شده است. از طرفی دیگر، این بازی از قابلیت کراس‌پلتفرم نیز پشتیبانی می‌کند تا فارغ از اینکه صاحب چه کنسولی و یا پلتفرمی هستید، بتوانید با دیگر گیمرها به تجربه‌ی این عنوان لذت بخش بپردازید. اما در این بین، به نظر می‌رسد که در مقطع فعلی، موضوع پشتیبانی از قابلیت‌های کنترلرهای دوال سنس و بخش آنلاین این بازی همچنان به ثبات خود نرسیده است و همین موضوع باعث می‌شود تا هنگام انجام بازی به صورت آنلاین با لگ‌ها و ایرادات دیگر روبرو شوید.

 به هر ترتیب، در بازی Overcooked All You Can Eat دوباره شاهد اتفاقاتی خواهیم بود که در دو بازی این مجموعه رخ داده بودند و با توجه به ریمستر بودن بازی، بخش داستانی بازی در حاشیه‌ی نقد و بررسی آن قرار می‌گیرد. 

Overcooked! All You Can Eat - نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat
Overcooked! All You Can Eat - نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat

گیم‌پلی لذت بخش، اعتیاد آور و چالش برانگیز

اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که هموراه شخصی دیگری برای انجام بازی‌های چند نفره در کنار شما وجود دارد، بدون شک و بدون توجه به علایق و سلایقتان باید بازی Overcooked All You Can Eat را تجربه کنید. در واقع، هدف از انجام این بازی دریافت رسید از مشتریان رستوران و یا هر محلی که طبخ غذا را بر عهده دارد است و شما به عنوان سرآشپز، باید به تهیه‌ی غذاهای مختلف بپرداید.  همان‌طور که اشاره شد، گیم‌پلی بازی به گونه‌ای طراحی شده که انجام آن به صورت چند نفره لذت و سرعت عمل بسیار بیشتری نسبت به حالت تک نفره داشته باشد.

همچنین، این بازی تنها به تهیه‌ی غذا و موارد ساده‌ی این چنینی ختم نمی‌شود و سراسر آن مملو از لحظات استرس زا است که باعث می‌شود گاهاً سر هم‌تیمی‌های خود داد بزنید و حتی به یک باره از شدت خنده بازی را نیمه کاره رها کنید. البته، لازم به ذکر است که کار تیمی حتی بیشتر از سایر بازی‌هایی که امروزه تولید می‌شوند در این بازی اولویت و اهمیت دارد. بر همین اساس، این بازی تمام سعی خود را می‌کند تا شما از هر پلتفرمی که بهره می‌برید، گزینه‌های مختلفی برای تجربه‌ی آن به صورت چند نفره داشته باشید که از جمله آن‌ها، می‌توان به قابلیت استفاده از یک کنترلر برای دو بازی کن به صورت Co-op اشاره نمود.

Overcooked! All You Can Eat - نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat
Overcooked! All You Can Eat - نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat

از طرفی دیگر، زمانی که برای اولین بار با مواردی به‌جز رسیدهای مشتری‌ها نظیر آتش‌سوزی، شستن ظروف، پیچیده بودن دستورهای غذایی، به‌هم ریخت آشپزخانه و... روبرو شوید، ناخودآگاه به این باور خواهید رسید که انجام بازی به صورت تک‌نفره از جذابیت‌های بازی به مقدار بسیار زیادی می‌کاهد.

در واقع، محیط‌های بازی که آتشفشان های سوزان، جزایر یخ زده در وسط قطب جنوب و حتی یک جفت آشپزخانه معلق روی یک بالن را شامل می‌شوند، به دلیل به خاطر فضای خود چالش‌های جدیدی را به بازی اضافه می‌کنند که انجام آن‌ها و برآمدن از پس آن‌ها در حالت تک نفره بسیار سخت‌تر از بخش چند نفره خواهد بود و حتی تاحدودی می‌توان عدم تعادل بین حالت‌های تک نفره و چند نفره را حس کرد. اما به هر حال، با اینکه نسخه‌ی اول بازی با پیشرفت‌های عظیمی روبرو شده و همچنان شاهد پویا بودن محیط‌های مختلف و تنوع بسیار بالا در طراحی مرحله‌های بازی هستیم، اما برخی از ایرادات نسخه‌ی ابتدایی بازی اول از جمله عدم توانایی پرتاب کردن اشیا بدون نیاز به رفتن به محل مورد نظر متاسفانه همچنان در این بازی وجود دارند.

Overcooked! All You Can Eat - نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat
Overcooked! All You Can Eat - نقد و بررسی بازی Overcooked! All You Can Eat

در پایان، بازی Overcooked! All You Can Eat با گردآوری دو بازی کامل و محتواهای الحاقی و گسترش دهنده‌ی این مجموعه، همچنان مفرح، لذت بخش و چالش‌برانگیز است که انجام آن به صورت چند نفره لذت دو چندان را برای مخاطبانش به ارمغان خواهد آورد. همچنین، کیفیت بصری و فنی بازی به لطف نسخه‌ی کنسول‌های نسل نهمی آن نیز دستخوش تغییراتی شده و دارندگان کنسول‌های اکس‌باکس سری ایکس و اس و پلی‌استینش 5 می‌توانند تا از رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه آن بهره‌مند شوند.

Overcooked! All You Can Eat is still fun and challenging with both games and all the add-ons and expansions. Also, the visual quality of the game has changed thanks to the 9th generation version and owners of Xbox Series X|S and PlayStation 5 can enjoy 4K resolution and 60 frames per second.

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • گیم‌پلی غنی و فوق‌العاده لذت بخش در حالت چند نفره
  • محتوای بسیار زیاد و ارزش خرید بسیار بالا
  • رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 در کنسول‌های نسل نهمی
  • بازسازی نسخه‌ی اول بر روی موتور بازی‌سازی Overcooked 2
نقاط ضعف
  • برخی از ایرادات نسخه‌ی ابتدایی بازی همچنان پابرجا هستند
  • سختی طاقت‌فرسای بازی در حالت تک‌نفره
  • بخش آنلاین بازی همچنان فاقد ثبات است

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه