بالاخره روز موعود فرا رسید و یکی از ده‌ها بازی عالی که تنها طرفداران نینتندو اجازه‌ی لذت بردن از آن داشتند نیز در دسترس گیمرهای بیشتر یعنی دارندگان کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن قرار گرفت. در ادامه با نقد و بررسی این بازی با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise - بازی Monster Hunter Rise
نقد و بررسی نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise - بازی Monster Hunter Rise

احتمالاً تا به امروز صحبت‌های فراوانی را پیرامون بازی Monster Hunter Rise شنیده‌اید و در نتیجه مستقیماً به سراغ نقد بازی خواهیم رفت. روند بازی با خلق یک شخصیت شروع می‌شود و می‌توانید شکارچی هیولای مورد علاقه‌ی خود را بسازید. البته، پس از کلنجار رفتن‌های پیاپی به این موضوع پی بردم که همچنان طرح‌های پیش فرض خلاقانه‌تر از طرح‌های عجیب و غریب من هستند. به هر حال، با یکی از شخصیت‌های پیش فرض کار خودم را شروع کردم و پس از مدتی کوتاه به این نتیجه رسیدم که دو تن از همراهان خودم را هم می‌توانم شخصی‌سازی کنم. این موضوع یک نقطه‌ی عطف در بازی است.

پس از طراحی شخصیت‌های همراه نوبت به پیشروی در بخش داستانی بازی می‌رسد که البته همانند سایر بازی‌های این مجموعه چندان هم داستان کامل و شگفت انگیزی به نظر نمی‌رسد. در حقیقت بازی‌های این مجموعه در نهایت به از بین بردن هیولاها ختم می‌شوند و در این بازی هم داستان بازی ماجرای هیولاهایی که قصد نابود کردن دهکده کامورا را دارند را روایت می‌کند. به عبارتی دیگر، داستان در این بازی جرقه‌ی آمیخته شدن شما با گیم‌پلی را می‌زند و شما را غرق در خود می‌کند.

گیم‌پلی بازی به خودی خود بسیار لذت بخش بوده و سراسر آن با مینی‌باس‌ها و باس‌های مختلف فرا گرفته شده است. همچنین، شرکت کپکام که به خودی خود استاد طراحی گیم‌پلی لذت بخش است هم همانند تمامی مجموعه‌های Monster Hunter در این بازی هم سنگ تمام گذاشته است. در حقیقت، بدون هیچ اغراقی می‌توان ادعا کرد که مبارزه و شکار هیولاها به جرات ما را یاد گرالت و مبارزه او با هیولاها می‌اندازد. البته، ناگفته نماند که هر زمان که فکر می‌کردم که الگوهای حرکتی دشمنان به سمت تکراری شدن سوق پیدا می‌کند، بازی هیولای جدیدی را سر راهم قرار می‌داد.

یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این بازی، مملو بودن آن از دشمنان مختلف است و از نظر طراحی دشمنان با بازی کاملاً خلاقانه و غنی‌ای روبرو هستیم. در این بازی از خرگوش‌های قاتل غول‌پیکر گرفته تا میمون‌های پرنده‌ای که شباهت‌هایی به مار دارند به چشم می‌خورد. به دنبال این موضوع، با مجموعه‌ای از الگوهای حرکتی مختلف روبرو خواهید شد که سرتاسر بازی شما را به چالش می‌کشند. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، برخی از هیولاها در این بازی چالش‌برانگیز خواهند بود و به راحتی نمی‌توان آن‌ها را از پای درآورد. علاوه‌بر این، مجموعه‌ای عظیم از اسلحه‌های مختلف در این بازی وجود دارد که با توجه به سبک بازی خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. هر سلاح الگوهای حمله، حملات اولیه، حملات ثانویه و ویژگی‌های خاص خود را دارد. یکی از بزرگ‌ترین توصیه‌ها برای جلوگیری از تکراری شدن بازی تغییر مداوم اسلحه‌ها است.

بازی Monster Hunter Rise - نقد و بررسی نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise
بازی Monster Hunter Rise - نقد و بررسی نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise

شکار هیولاها در این بازی به صورت سطح به سطح ادامه می‌یابد و شما پس از آنکه شکار را از یک سطح آغاز می‌کنید باید با انجام دادن ماموریت‌های کافی در هر سطح، به سطوح بالاتر و هیولاهای سخت‌تری برسید. تکمیل ماموریت‌های‌کلیدی کافی در هر سطح، یک ماموریت اصلی را باز می‌کند که همچنین به عنوان یک وسیله‌ی برای روایت داستان در نظر گرفته می‌شود. ماموریت‌ها معمولاً بین 10 تا 30 دقیقه زمان می‌بردند که این میزان مناسب به نظر می‌رسد. کاملاً باید توجه داشت که بخش تک‌نفره و چندنفره در Rise دارای مراحل پیشروی  جداگانه هستند و اگر در حالت تک‌نفره به مرحله پنج برسید، به این معنی نیست که در بخش چند نفره در سطح پنج هستید. این دو مستقل از یکدیگر پیش می‌روند. خوشبختانه، تجهیزات و سلاح های شما بین این دو مشترک است. موضوعی که در مورد Rise آزاردهنده است، سردرگم کننده بودن منو است و در واقع انبوهی از آیتم‌ها و سیستم‌های جانبی هستند که یک منوی پیچیده را تشکیل می‌دهند. همچنین، اخت شدن با سیستم‌ها و مکانیک‌های بازی هم نیازمند آزمون و خطاهای پیاپی است و تنها کمکی که بازی در این زمینه می‌کند، متون آموزشی طولانی و ناکارآمد هاست.

علاوه بر این، تجربه‌ی این بازی هم در حالت تک نفره و هم در حالت چند نفره لذت بخش است، اما تجربه‌ی چند نفره بازی لطف دیگری دارد و می‌تواند برای ساعت‌های طولانی گیمرها را پای خود بنشاند. ما با تلاش‌های فراوان به همراه دوستان خود این بازی را در حالت چند نفره تجربه کردیم و از شکار هیولاها لذت فراوانی بردیم. همانطور که قبلاً اشاره کردم، پیشرفت در حالت تک نفره و چند نفره کاملاً جدا هستند، اما به یک شکل عمل می‌کنند. اگر نمی‌خواهید در بخش چند نفره آنقدر بازی کنید تا سطح خود را بالا ببرید، می‌توانید برخی از مراحل را به صورت تک‌نفره انجام دهید. این ماموریت‌های خاص معمولاً شامل مبارزه با هیولاهای متعدد در یک مبارزه می‌شوند و اگر شکارچیانی دارید که مهارت قابل اتکایی دارند، می‌توانید به سراغ انجام آن بروید. سطح دشواری بازی به صورت پویا در چند نفره بسته به اندازه‌ی سطح پارتی شما بالا یا پایین خواهد شد و این موضوع می‌تواند جذابیت بازی را دو چندان کند.

علاوه بر این، تجربه‌ی Monster Hunter Rise در کنسول پلی استیشن 5 یک آپگرید چشمگیر نسبت به تجربه‌ی آن در کنسول نینتندو سوییچ است. با استفاده از این کنسول موفق به تجربه‌ی این بازی با تقریباً تمام تنظیمات گرافیکی موجود در نسخه PC خواهید د. این نسخه از بازی شامل 3 پیش تنظیم گرافیکی است. از نظر کیفیت تصویر، بالاترین کیفیت تصویر حتی از وضوح 4K (3840×2160) هم بیشتر می‌شود و می‌توان آن را با وضوح 4800×2700 اجرا کرد. همچنین، می‌توان این بازی را با نرخ فریم 120 یا 60 به دلخواه اجرا کرد. تنظیمات گرافیکی نسخه PS5 جز یک مورد در باقی موارد در بالاترین حد ممکن هستند. 

بازی Monster Hunter Rise - نقد و بررسی نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise
بازی Monster Hunter Rise - نقد و بررسی نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise

نسخه PS5 بازی Monster Hunter Rise همان تجربه‌ی دلچسب و لذت بخش از شکار هیولاها را با نرخ فریم و وضوح تصویر بالاتر (بسیار بالاتر!) ارائه می‌کند. همچنان می‌توان از تنوع بالای دشمنان، اسلحه‌ها و سایر ویژگی‌های این بازی لذت برد و ساعت‌ها با دوستان خود به تجربه‌ی آن پرداخت. علاوه بر این، تجربه‌ی این بازی در حالت تک نفره هم بسیار لذت بخش است و از این نظر هم با بازی کاملی روبرو هستیم. در مجموع، این بازی هم همانند سایر بازی‌های مجموعه‌ی خود نگاه ویژه‌ی کپکام را به خود معطوف کرده است.

(نسخه PS5 این بازی توسط ناشر آن برای نقد و بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است)

The PS5 version of Monster Hunter Rise offers the same enjoyable monster hunting experience at a higher (much higher!) frame rate and resolution. You can still enjoy the high variety of enemies, weapons and other features of this game and play it for hours with your friends. In addition, the experience of this game in single player mode is also very enjoyable and in this sense we are facing a complete game. All in all, this game, like other games in its series, has received the special attention of Capcom and gamers.

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • گیم‌پلی همواره جذاب
  • تنوع بسیار بالای دشمنان
  • تنوع بالای اسلحه‌ها
  • سطح دشواری پویا
  • تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم بالا
نقاط ضعف
  • پیچیده بودن مکانیک‌ها و عدم کمک بازی در راهنمایی گیمرها
  • داستان سطحی

امتیاز کاربران

5
1
0
0
0
0

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه