بازی Wo Long: Dynasty Fallen همانند بازی‌های سابق استودیوی سازنده‌ی خود یعنی Nioh، مبارزات را تا حد جنون چالش‌برانگیز و با عمق بخشیدن به آن لحظه لحظه‌ی این چالش شیرین را در اذهان گیمرهایش ماندگار می‌کند. با نقد و بررسی این بازی با دیجی‌اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty - Wo Long: Fallen Dynasty
نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty - Wo Long: Fallen Dynasty

بازی Wo Long: Fallen Dynasty با بهره‌گیری از میراث الدن رینگ سعی دارد تا شما را تشویق به یافتن رمز و راز دنیای پر از آشوب خود کند و به شما اجازه می‌دهد تا در این مسیر بارها و بارها با روبرو شدن با باس‌فایت‌های مختلف خود را به چالش بکشید. این رویکرد و به نوعی میراثی که الدن رینگ بر جای گذاشت، همانند هوای تازه در کالبد ژانر نقش آفرینی دمیده شده است و می‌بینیم که Wo Long: Fallen Dynasty به شکلی هوشمندانه پا در این مسیر می‌گذارد. البته، این بازی همانند یک ماه دو رو دارد و قسمت تاریک آن (همانطور که از تیم نینجا انتظار می‌رفت) داستان سطحی آن است. این بازی یکی از کلاسیک‌ترین داستان‌های ادبیات جهان یعنی عاشقانه‌ی سه پادشاهی را بازگو می‌کند و برخی از محتویات اهریمنی را هم به عنوان چاشنی برای این داستان در نظر می‌گیرد.

در حقیقت، این بازی شما را به مقابله با شورش Yellow Turban Rebellion و دونگ ژوو در میان شعله‌های یک لوویانگ در آتش دعوت می‌کند و همچنین درگیری‌های حماسی با افسانه‌ای به نام لو بو را مهمان Wo Long: Fallen Dynasty خواهید بود. با تمامی احترام برای تلاش سازندگان این اثر، داستان بازی تنها شامل برخی از ملودرام‌ها بوده و به طور واقع بینانه وسیله‌ای است که از طریق آن سناریوهای جنگ‌ها و مبارزات حماسی به یکدیگر متصل می‌شوند. کاراکتر اصلی بازی شخصیتی است صامت که در دوره‌ی تاریک سه پادشاهی چین متولد و رشد کرده است. در ابتدا هر محیطی Wo Long ساده به نظر می‌رسند، اما به سرعت متوجه خواهید شد که آن‌ها با برخوردهای پیچیده، تله‌ها، میانبرها، گنجینه‌‌های ارزشمند، NPC‌ها برای گپ زدن و کشف اسرار پر شده‌اند. اکتشاف در این بازی نه تنها پاداش دهنده است، بلکه به دلیل وجود سیستمی فوق‌العاده هوشمندانه به نام Battle Flag به بخشی ضروری از روند بازی تبدیل می‌شود.

همانطور که یک میدان نبرد را کشف می‌کنید، با شکاف‌هایی روبرو می‌شوید که مانند آتش‌سوزی یا پاسگاه‌ها در بازی‌های مشابه عمل می‌کنند. هنگامی که یک پرچم را در بلندی آن‌ها قرار می‌دهید، می‌توانید از برخی از ارتقاهای مهم و حیاتی بهره‌مند شوید. همچنین، Morale در واقع سطح قدرت شما است و به طور فعال شما را قوی‌تر می‌کند. شما با شکست دادن دشمنان، استفاده از آیتم‌های خاص و بالا بردن پرچم‌های نبرد (که در همه جای نقشه پنهان شده‌اند) می‌توانید این قدرت را افزایش دهید. هر دشمن سطح Morale خاص خود را دارد و می‌توانید با شکست دادن دشمنان خاص، آن را به طور چشمگیری کاهش دهید. همچنین، Morale خود شما هنگام مرگ کاراکتر بازی کاهش می‌یابد. این سیستم در عین پیچیدگی به غنا و عمق بیشتر سیستم مبارزه‌ی بازی کمک فراوانی می‌کند. در حقیت، عمق مبارزات در Wo Long: Fallen Dynasty به قدری است که کافی است تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید حملات را خنثی کنید، Parry کنید و یک ضربه‌ی مهلک را وارد کنید، سپس متوجه خواهید شد که مبارزات این بازی چقدر لذت بخش هستند. 

Wo Long: Fallen Dynasty - نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty
Wo Long: Fallen Dynasty - نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty

مورد دیگری که به رسیدن این بازی به چنین سطح کیفی مبارزه‌ای می‌شود، سلاح‌های متنوع است، استودیوی تیم نینجا همانند بازی‌های دیگر مجموعه‌ی Nioh بیش از هر چیزی روی سلاح متمرکز شده است. در این بازی انبوهی از اسلحه‌های مختلف وجود دارد که هر کدام می‌توانند سبک و سیاق مبارزه‌ای خود را داشته باشند. حرکاتی که هر کدام از این اسلحه‌ها دارند به شما کمک می‌کنند تا آنطور که مایل هستید به تجربه‌ی بازی بپردازید. برای مثال استفاده از نیزه با نیزه بریده کاملاً حرکات متفاوتی دارد. در کنار اسلحه‌ها، تنوع زیادی که در سیستم پیشرفت Wo Long وجود دارد با هر ویژگی به یکی از عناصر کلاسیک چینی چوب، آتش، زمین، فلز و آب گره خورده است. علاوه بر این ، جادویی که در دسترس شما است به هر یک از این موارد گره خورده است.

ما روند بازی خودمان را با تمرکز سنگین روی چوب پیش گرفتیم که باعث افزایش سلامت شما می‌شود. در یک پیچ و تاب منحصر به فرد دیگر در فرمول آزمایش شده و واقعی، جادو به Spirit شما گره خورده است که به عنوان استقامت شما نیز عمل می‌کند و باید تصمیم بگیرید که برای یک مبارزه از کدام گزینه می‌توانید استفاده کنید. با پیشرفت در بازی، با چهره های افسانه‌ای مانند گوآن یو، ژانگ فی و لیو بی روبرو خواهید شد و دو نفر از این افراد می‌توانند همزمان در میدان نبرد به شما بپیوندند. هوش مصنوعی در این بازی به طرز حیرت‌انگیزی عمل می‌کند و هرچه دشمنان بیشتری را با هم شکست دهید، می‌توانید روابط خود را عمیق‌تر کنید و در نهایت سلاح‌های نمادین و زره‌های آن‌ها که برخی از بهترین‌ها در بازی هستند را به عنوان پاداش دریافت کنید.

البته، می‌توانید NPC‌ها را با اتصال به حالت آنلاین با گیمرهای دیگر جایگزین کنید. خوشبختانه ما در این زمینه موفق شدیم تا بخشی از بازی را به همراه دوستانمان تجربه کنیم که جز چندین مورد مشکل در اتصال و هماهنگی، مشکل خاص دیگری در مسیر تجربه‌ی آنلاین بازی وجود نداشت. البته، در آینده و پس از عرضه‌ی نسخه‌ی کامل بازی باید در مورد بخش آنلاین نتیجه گیری کرد اما در حال حاضر کافی است بگوییم که محیط‌های با مقیاس بزرگ و هیجان‌انگیز این بازی نیازمند گشت و گذار با دقت توسط گیمرها هستند و این موضوع نیازمند بهینه بودن سرورهای بازی در حالت آنلاین است. 

در نهایت، باس‌فایت‌ها در این بازی از جمله پیچیده‌ترین و چالش‌برانگیزترین باس‌فایت‌هایی است که در طول عمر خود تجربه کردم. در حقیقت، بازی به قدری توانایی شما را به چالش می‌کشد که پس از روبرو شدن با یک باس به وضوح دلهره را حس خواهید کرد. سطح دشواری در طول بازی همچنان بالا است و پیچیدگی‌های بسیاری در سیستم‌های اساسی آن وجود دارد. همچنان، در حالی که الدن رینگ ممکن است بتواند با هوای رمز و راز و طراحی دنیای باز خود گیمرهای کژوال را به خود جلب کند، Wo Long: Fallen Dynasty دقیقاً مخاطبان خاص خود را هدف قرار می‌دهد. در مجموع، اگر چنین بینشی دارید که نباید یک بازی سولز-لایک آسان ساخته شود، بنابراین این بازی احتمالاً بهترین بازی سال 2023 برای شما خواهد بود. بازی Wo Long: Fallen Dynasty فوق‌العاده جذاب، پیچیده، چالش‌برانگیز است و می‌تواند یک بخش نوآورانه و یک روح تازه را در کالبد سبک سولز-لایک بدمد. 

Wo Long: Fallen Dynasty - نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty
Wo Long: Fallen Dynasty - نقد و بررسی بازی Wo Long: Fallen Dynasty

در مجموع، بازی Wo Long: Fallen Dynasty عنوانی نقش آفرینی فوق‌العاده است که با مبارزات عمیق، سیستم ارتقا جذاب و عناصری که به ژانر سولز-لایک می‌افزاید می‌تواند به عنوان کاندید یکی از بهترین بازی‌های سال تبدیل شود. همانطور که اشاره شد، اگر از عاشقان این سبک و به طور کلی بازی‌های چالش برانگیزی هستید که نیاز به صرف وقت برای تسلط به مکانیک‌هایشان دارند، این بازی نه به عنوان یک کاندید، بلکه احتمالاً به بهترین بازی سال 2023 برای شما تبدیل خواهد شد.

(نسخه‌ی PS5 این بازی توسط ناشر آن برای نقد و بررسی در اختیار دیجی‌اُرَنج قرار گرفته است)

Wo Long: Fallen Dynasty is a great RPG that can become one of the best games of the year with deep combat system, the crazy variety of weapons and elements that add to the Souls-Like genre. If you like this style and in general the challenging games that need to spend time to master their mechanics, this game will not be a candidate, but probably the best game of 2023 for you.

امتیاز دیجی ارنج

9

نقاط قوت
  • مبارزات بسیار عمیق و چالش برانگیز
  • تنوع چشمگیر سلاح‌ها
  • باس‌فایت‌های نفس‌گیر
  • سیستم ارتقای جذاب
  • جهانی پر از محتوا و رمز و راز
نقاط ضعف
  • پیچیدگی سردرگم کننده
  • داستان سطحی

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه