بازی های استراتژیک از دیرباز جایگاه ویژه‌ای در بین گیمرهای ایرانی داشته‌اند و با پیشرفت سیستم‌عامل‌های گوشی‌‌های هوشمند، بار دیگر فرصت برای بازگشت این سبک قدیمی و فراموش شده فراهم شده است. در این مقاله نیز قصد داریم تا به بررسی یک بازی فارسی استراتژیک به نام پادشاهی آنلاین بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی موبایلی پادشاهی آنلاین - پادشاهی آنلاین
نقد و بررسی بازی موبایلی پادشاهی آنلاین - پادشاهی آنلاین

معمولاً بازی‌های استراتژیک جایگاه ویژه‌ای در بین ایرانی‌ها داشته‌اند و از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به عناوینی نظیر عصر امپراطوری‌ها، وارکرفت و جنگ‌های صلیبی اشاره نمود. البته، این بازی‌ها با سبک دوست‌داشتنی‌شان همچنان طرفداران بسیاری دارند و با پیشرفت صنعت گوشی‌های هوشمند، شاهد عرضه‌ی از این دست بازی‌ها برای این پلتفرم پر مخاطب بوده‌ایم که بعضی از آن‌ها همانند بازی  Clash of Clans به طرز عجیبی محبوب شده‌اند.

نسخهی بینالمللی بازی پادشاهی آنلاین بسیار محبوب و پرطرفدار است! 

اما پیش از پرداخت به اِلمان‌های مختلف بازی پادشاهی آنلاین، بد نیست بدانید که این بازی همان نسخه‌ی بومی شده‌ی یک عنوان بین‌المللی است و فارغ از این‌که نسخه‌ی فارسی و یا انگلیسی را دانلود کرده‌اید، همچنان قادر خواهید بود تا بازیکنانی دیگر از سایر نقاط جهان به تجربه‌ی آن بپردازید.

داستان بازی

کاربران و گیمرها در این بازی، باید در نقش شاهزاده‌ی جوان قبیله‌ای که در یک صحرای وسیع قرار دارند ایفای نقش کنند. هدف از بازی نیز هدایت نیروها، سعی در گسترش قلمرو و همچنین دفاع از مردم قبیله در برابر حملات دشمنان است. داستان بازی پادشاهی آنلاین نیز به دوران شاهان قدیم ایرانی و عربی برمی‌گردد و بازی نیز حال و هوای آن زمان را القا می‌کند. در نهایت، پادشاهی آنلاین با شبیه سازی جنگ های سرد زمان‌های قدیم و روایت داستان‌های آن دوره توانسته است تا مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

این بازی تمامی پارامترهای استراتژیکی را دارد، حتی بیشتر!

گیم‌پلی بازی، اهداف متنوعی را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد تا همیشه بهانه‌ای برای پی‌گیری آن داشته باشند. برای مثال، برای بالا بردن امتیاز خود در پادشاهی آنلاین و همچنین تهیه‌ی منابع مورد نیاز برای حمله به دشمنان، بایستی فعالیت‌های مختلفی از قبیل کشاورزی و کاشت غلات انجام دهید. همچنین، این محصولات نقش مهمی در حفظ قلعه و ساخت پادگان‌های جدید ایفا خواهند کرد تا به وسیله‌ی مکانیزم‌های مختلف، در نهایت و در هنگام حمله به دشمنان با دست پر به میدان نبرد وارد شوید.

پادشاهی آنلاین - نقد و بررسی بازی موبایلی پادشاهی آنلاین
پادشاهی آنلاین - نقد و بررسی بازی موبایلی پادشاهی آنلاین

اما در مورد نبرها و جنگ‌های بازی لازم به ذکر است که نیروهایی با خصوصیات منحصر به فرد در پادشاهی آنلاین وجود دارند تا به جذاب شدن هرچه بیشتر این بازی کمک کنند. نیروهایی که در این بازی وجود دارند متشکل از پیاده نظام، کماندار و سواره نظام هستند که برای حمله به یک مکان بازیکنان باید روی آن محل در نقشه کلیک نمایند تا نیروهایشان به آن محل یورش ببرند. 

اما یکی دیگر از راه‌هایی که می تواند روند پیشرفت و افزایش منابع بازیکنان را در این بازی سریعتر کند، از بین بردن هیولاهای صحرایی است که با از بین بردن این هیولاها منابع بیشتری برای شما درنظر گرفته خواهد شد. با این‌که قطعاً گیم‌پلی این بازی عاری از اشکال نیست، اما در مجموع آن را می‌تواند نقطه قوت اصلی بازی باشد. همچنین، محدود بودن منابع برای ساخت و ساز و کند شدن این روند را می‌توان بزرگ‌ترین ایراد بازی قلمداد کرد.

گرافیک بازی

به عنوان یک بازی موبایلی، می‌توان ادعا کرد که سازندگان پادشاهی آنلاین در طراحی گرافیک بصری آن چیزی کم نگذاشته‌اند. در حقیقت، یکی از نقاط قوت بازی را می‌توان گرافیک فانتزی آن نامید که حالتی جذاب به پادشاهی آنلاین بخشیده است. اما درکنار این نقاط قوت، بازی چندین و چند نقاط ضعف ریز و درشت را در بخش گرافیک فنی به خود می‌بیند. هنگ کردن بازی در مواردی محدود، مصرف اینترنت غیر معمول، اشکال در برخی از ترجمه‌های بازی از جمله ایرادات فنی بازی هستند که می‌توانند به وسیله بروزرسانی‌هایی در آینده مرتفع شوند.

در پایان باید اعتراف کرد که پادشاهی آنلاین با همه اشکالات ریز و درشت خود، یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک فارسی زبان است. علاوه بر این، پادشاهی آنلاین از جمله بازی‌های استراتژیکی است که با توجه به اصل بازی‌های این ژانر یعنی نیاز به صبر و حوصله، چندان خسته کننده نیست و به وسیله هدایایی که به گیمرها می‌دهد، سرعت پیشرفت و انجام ماموریت‌های گوناگون آن‌ها را افزایش داده تا روند انجام بازی بیش از پیش جذاب‌تر شود.

اگر شما هم عاشق بازی‌های استراتژیک هستید و جزئیات را دوست دارید، بازی انتقام سلاطین می‌تواند یکی از گزینه‌های ایرانی برای شما باشد.

 

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
نقاط ضعف

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه