هم‌اکنون مدت زمانی تقریباً کوتاه از تولد نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌‌-تبلت‌ها که هیبریدی نامیده می‌شوند می‌گذرد. به همین منظور شرکت لنوو به عنوان یکی از شرکت‌های پرطرفدار در تولید لپ‌تاپ‌‌ها و تبلت‌های روز و با کاربری‌های متفاوت، لپ‌تاپ هیبریدی جدید خود به نام Yoga 910 را معرفی نموده است که در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 910 لنوو -
نقد و بررسی لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 910 لنوو -

تبلت‌هایی که بیش‌تر از نامشان کارایی دارند

شاید بهترین مثالی را که بتوان برای مفهوم کردن این جمله که " تبلت‌ها پایشان را از گلیمشان درازتر کرده‌اند" استفاده کرد، محصولات سرفیس شرکت مایکروسافت است. شرکتی که قصد داشت تا با ارتقاء سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تبلت‌ها، آن‌ها را به جنگ با لپ‌تاپ‌هایی بفرستد که اغلباً به دلیل وزن، ابعاد و ... حمل و نقلشان سخت تر از تبلت‌هایی بوده است که به راحتی در هر مکان و زمانی قابل استفاده هستند. بالاخره این ایده عملی شد و سال‌هاست که شاهد محبوبیت بسیار بالای محصولات سرفیس هستیم. اما چندی نگذشت که پای دیگر شرکت‌ها نظیر لنوو نیز به این عرصه باز شد و حالا شاهد عرضه یکی از قوی‌ترین تبلت‌های هیبریدی که بهتر است از پیشوند لپ‌تاپ برایش استفاده کنیم هستیم.

 

Yoga 910، بهترین و شاید گرانترین در محصولات یوگا از لنوو

قطعاً نام یوگا برای کسانی که همواره به دنبال شنیدن اخبار مختلف در زمینه تکنولوژی هستند، آشنا است. این سری از محصولات توسط شرکت لنوو تبلت‌هایی هستند که با سخت افزارهایی قوی و در کالبدی لپ‌تاپ مانند تولید و عرضه می‌شوند. پیش از این پرچمدار محصولات یوگا لنوو را می‌توانستیم Yoga 3 Pro بدانیم اما امروز نوبت به یوگا 910 رسیده است. قطعاً با مشخصاتی که لپ‌تاپ یوگا 910 دارد، قوی‌ترین و بهترین لپ‌تاپ سری یوگا لنوو خواهد بود که البته برای خرید آن نیز باید هزینه‌ای بیش از دو برابر پرچمدار پیشین سری یوگا را پرداخت کرد.

 

طراحی ظاهری

شاید اولین نکته‌ی جذاب برای طرفداران این سری از محصولات لنوو را بتوان بدنه‌ی Yoga 910 نامید. بدنه‌ای کاملاً زیبا، لوکس و باریک که از ترکیب فلز مات و در برخی از نقاط همانند اطراف کیبورد که لاستیکی هستند، در وهله اول خود نمایی خواهد کرد. به علاوه این بدنه از استحکام بسیار خوبی برخوردار است و لازم به ذکر است که همچنان در آن همانند Yoga 3 Pro شاهد وجود لولای بند ساعتی هستیم که جذابیتی وصف ناپذیر را به آن بخشیده است.

لازم به ذکر است که این لپ‌تاپ باریک وزنی معادل 300 گرم و تنها ضخامتی معادل 14,3 میلی‌متر را دارست و صفحه نمایش این لپ‌تاپ تا لبه‌های‌ آن کشیده شده که زیبایی منحصر به فردی را به آن بخشیده‌اند.

 - نقد و بررسی لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 910 لنوو
- نقد و بررسی لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 910 لنوو

صفحه نمایش، کیبورد و تاچ‌پد

شرکت لنوو برای صفحه نمایش جدیدترین پرچمدار خود در محصولات یوگا، از صفحه‌‌نمايشی لمسي با قابلیت دریافت چندین لمس همزمان و با ابعاد 13.9 اينچ، پنل IPS و كيفيت QHD 3200 x 1800 استفاده کرده است. این صفحه نمایش مجهز به روكشی براق است که می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار نامید. به لطف وجود چنین صفحه نمایشی، استفاده از یوگا 910 در هر مکانی با نور کم و زیاد به راحتی ممکن خواهد بود. 

لنوو برای این لپ‌تاپ از صفحه کلید و تاچ‌پدی نسبتاً معمولی استفاده کرده است که بنظر آن را از دیگر قسمت‌های این لپ‌تاپ لوکس ضعیف‌تر نشان می‌دهد. تاچ پدی نسبتاً کوچک و کیبوردی جزیره‌ای که مجهز به نور پس زمینه بوده و چندین کلید مالتی‌مدیا و دسترسی سریع نیز برای آن درنظر گرفته شده است. 

 

پورت‌ها و صوت

یوگا 910 از نظر پورت و اتصالات به جز یک مورد شرایطی خوب را دارد. قطعاً وجود پورت HDMI روی لپ‌تاپ‌ها یک مزیت خاص به شمار می‌آید که یوگا 910 در کمال تعجب از وجود آن بهره‌مند نیست. علاوه بر پورت HDMI این لپ‌تاپ فاقد درایور نوری بوده که نمی‌توان آن را ضعف به شمار آورد. شرکت لنوو در این لپ‌تاپ پورت mini HDMI را با پورت نسل جدید USB Type C جابه‌جا کرده که هرچند قابلیت ارائه خروجی تصویر را دارد، اما پورت HDMI می‌توانست بسیار کاربردی‌تر باشد. در مجموع این لپ‌تاپ مجهز به چهار پورت جک هدفون، پورت USB Type C، USB 3.0 و USB 2.0 است که شارژ و خروجی تصویر توسط آن‌ها انجام خواهد شد.

از دیگر امکانات جانبی این لپ‌تاپ می‌توان به وبکم با مشخصات HD (720p) Web Camera، حسگر اثر انگشت، کارت خوان، شبکه بی‌سيم Wi-Fi و بلوتوث داخلی اشاره کرد.

یکی دیگر از نقاط قوت این لپ‌تاپ قدرت و کیفیت صدای خروجی آن است که توسط دو بلندگوی قدرتمندی که توسط شرکت JBL ساخته شده‌اند ارائه می‌شود. این بلندگوها از تکنولوژی دالبی بهره می‌برند که این لپ‌تاپ را حتی برای پخش صوتی در یک اتاق بزرگ و سالن نیز مناسب می‌کنند. 

 

سخت ‌افزار

شاید مهم‌ترین شاخصه سخت‌افزاری یوگا 910 را بتوان قلب تپنده‌ی آن یعنی پردازنده Core i7 7500U از نسل Skylake شرکت اینتل نامید که از محدوده سرعت پردازنده‌ای معادل 2.5 تا 2.8 گيگاهرتز، فرکانس پردازنده‌‌ای معادل 2.70GHz تا 3.50GHz و حافظه Cache 4 مگابایتی بهره‌میبرد. به علاوه این لپ‌تاپ مجهز به 8 گیگابایت رم از نوع DDR4 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD است که سرعتی بسیار بالا را در انجام امور مربوطه ارائه می‌کنند. پردازنده گرافيکی یوگا 910 نیز یک پردازنده داخلی ساخته شرکت Intel و از نوع Intel HD Graphics 620 است و همانطور که مشخص است این لپ‌تاپ از حافظه‌‌ی گرافيکی مجزا بهره نمی‌برد.

 - نقد و بررسی لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 910 لنوو
- نقد و بررسی لپ‌تاپ هیبریدی Yoga 910 لنوو

باتری

به لطف وجود چنین پردازنده‌ای در یوگا 910، ميزان نگهداری شارژ باتری این لپ‌تاپ نیز بهبود یافته و تا حدود چشم‌گیری افزایش خواهد یافت. یوگا 910 مجهز به یک باتری ليتيوم-پليمر با ظرفيت 78 وات‌ساعت است که 4 سلولی بوده و شارژدهی تقریبی 15 ساعت را دارد. لازم به ذکر است که این باتری توان ارائه 9 ساعت شارژ در حال تماشای ویدئو را خواهد داشت.

در پایان می‌توان ادعا کرد که Yoga 910 لوکس‌ترین و قوی‌ترین عضو خانواده یوگا لنوو است و شاید یکی از بهتری لپ‌تاپ‌های هیبریدی که اصطلاحاً تبدیل پذیر است.

 

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • صفحه نمایش با رزولوشن بالا
  • پردازنده قوی
  • پورت‌های کافی و به‌روز
  • اسپیکرهای JBL و کیفیت صدای بالا
  • حافظه‌ی SSD
  • باتری با ظرفیت بالا
نقاط ضعف
  • نبود رابط HDMI
  • نبود حافظه گرافیکی مجزا
  • تاچ‌پد ناکارآمد

امتیاز کاربران

5
1
0
0
0
0

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه