بازی Final Fantasy VII Remake پس از گذشت مدتی نسبتاً کوتاه با پسوند Intergrade برای کنسول پلی استیشن 5 و اکنون برای رایانه‌های شخصی عرضه شد. با نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade - Final Fantasy VII: Remake Intergrade
نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade - Final Fantasy VII: Remake Intergrade

اگر نگاهی به درآمدهای مالی هنگفت مجموعه‌ی Final Fantasy بیندازیم، متوجه دلیل اصرار شرکت اسکوئر اینکس (Square Enix) برای انتشار نسخه‌های مختلفی از این مجموعه برای پلتفرم‌های متعدد خواهیم شد. در واقع، این مجموعه محبوب‌ترین فرنچایز این شرکت قلمداد می‌شود که در سراسر دنیا مشتاقان و علاقه‌مندان دست به نقد فراوانی دارد. این گیمرها دهه‌ها است که شیفته‌ی جهان این بازی هستند و در هر نسل عناوین متعددی از آن را تجربه کرده‌اند. 

نسل هشتم بازی‌های ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نبود و طرفداران این مجموعه موفق شدند تا به نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Final Fantasy VII دسترسی پیدا کنند. این بازی که به صورت انحصاری زمانی برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد، پس از گذشت مدتی میزبان یک نسخه‌ی ارتقا یافته با نام Final Fantasy VII: Remake Intergrade برای کنسول پلی استیشن 5 بود و اکنون نیز علاقه‌مندان آن می‌توانند این بازی را در پلتفرم رایانه‌های شخصی تجربه کنند.

عملکرد Final Fantasy VII: Remake Intergrade در PC

نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی پورت مستقیمی از نسخه‌ی پلی استیشن 5 این بازی است که آن نسخه نیز به عنوان نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی این بازی در کنسول پلی استیشن 4 قلمداد می‌شود. بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade از نظر بصری فوق‌العاده زیبا است و شباهت بسیار زیادی به نسخه‌ی پلی استیشن 5 آن دارد. در واقع، به لطف آنلاک بودن نرخ فریم در رایانه‌های شخصی، می‌توانید متناسب با قدرت سخت افزار خود فریم بیشتری از این بازی بگیرید.

Final Fantasy VII: Remake Intergrade - نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade
Final Fantasy VII: Remake Intergrade - نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade

البته، این موضوع از نظر تئوری صحیح است و تا حدود زیادی در مورد این بازی صدق نمی‌کند. در واقع، مشکل اصلی این بازی زمانی برای شما نمایان خواهد شد که با سخت افزارهای قدرتمند روز نیز از شر افت فریم در امان نخواهید بود. در واقع، با برترین کارت‌های گرافیکی روز و پردازنده‌های مرکزی در وضوح 1080p نیز شاهد افت فریم‌های شدید هستیم. این موضوع، به روشنی عدم بهینه‌سازی مناسب این بازی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی را نمایان می‌کند و امیدواریم در آینده این مشکل به وسیله‌ی به‌روزرسان‌های مختلف مرتفع شود.

همانطور که از حجم بسیار زیاد این بازی در کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 شکایت داشتیم، این موضوع در قبال نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن نیز صدق می‌کند و برای نصب این عنوان به حداقل 100 گیگابایت فضای خالی نیاز خواهید داشت. البته، با توجه به وضوح بسیار بالای بافت‌ها و سایه‌ها انتظار اشغال شدن حجم کمی از این بازی نداشتیم، اما 100 گیگابایت نیز اندکی نامعقول به نظر می‌رسد.

دیگر ایراد اساسی که در همه‌ی نسخه‌های این بازی وجود داشت، کیفیت دوبله‌های انگلیسی آن است که در مقایسه با دوبله‌ی ژاپنی نمی‌تواند حس و حال جدی بازی را به گیمرها القا کند. در واقع، نحوه‌ی صحبت کردن صداپیشگان بازی با کات‌سین‌های تماماً ژاپنی بازی در تضاد هستند و ترجیح می‌دهیم که آن را با دوبله‌ی ژاپنی و با زیرنویس انگلیسی تجربه کنیم.

Final Fantasy VII: Remake Intergrade - نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade
Final Fantasy VII: Remake Intergrade - نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade

همانطور که اشاره شد، این بازی نسخه‌ای پورت شده از کنسول پلی استیشن 5 است که خود شامل بسته‌ی الحاقی Yuffie Intermission نیز می‌شود و در رایانه‌های شخصی نیز با خرید این بازی می‌توانید به این بسته‌ی الحاقی دسترسی پیدا کنید.

داستان و گیم‌پلی، دو اصل اساسی FF

حتی فارغ از علاقه‌مندی‌های شخصی و ایرادات فنی وارده به این بازی، Final Fantasy VII: Remake Intergrade از نظر گیم‌پلی و داستان عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و کافی است که یکی از طرفداران این مجموعه باشید تا در جهان بی‌نهایت زیبا و هیجان‌انگیز آن غرق شوید. این بازی به معنای واقعی کلمه نسخه‌ای ارزشمند برای عنوان اصلی آن که در سال 1997 عرضه شده بود تلقی می‌شود.

پرداختن به داستان و محتوای داستانی بازی Final Fantasy VII Remake Intergrade با توجه به این که یک نسخه‌ی ارتقا یافته از این بازی که در سال 2019 منتشر شده بود، بی‌ثمر خواهد بود و قطعاً تاکنون بارها از زبان افراد زیادی تمجیدها از این بخش از بازی را شنیده‌اید. از طرفی دیگر، شخصیت‌پردازی این بازی نیز در شرایط مشابهی دارد و بدون هیچ تردیدی با یکی از بهترین عناوین تاریخ این مجموعه روبرو هستیم.

از نظر محتوا، این بازی با اینکه قسمت اول Final Fantasy VII محسوب می‌شود، اما حدود 40 ساعت محتوا دارد و این عدد با تجربه‌ی بسته‌ی الحاقی آن نیز افزایش خواهد یافت. از طرفی دیگر، بهره گیری از قدرت نامحدود پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز باعث خواهند شد که این محتوای فراوان با جذابیت بصری فوق‌العاده‌ای هم‌سو باشد.

البته، همان نقدی که پیش‌تر به نسخه‌ی ریمیک این برای برای کنسول پلی استیشن 4 وارد بود، به این نسخه نیز وارد است و شاید یکی از دلایلی که تجربه‌ی این بازی اینقدر به طول می‌انجامد نیز همان نقطه‌ی ضعف همیشگی باشد. در واقع، گیم‌پلی این بازی علی‌رغم این که سراسر هیجان، جذابیت و لذت است، در دام روند کند بازی گرفتار می‌شود. این موضوع مزایای خاص خودش را دارد، اما در نهایت باعث می‌شود تا به پایان رساندن بازی بیش از اندازه به طول انجامد.

Final Fantasy VII: Remake Intergrade - نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade
Final Fantasy VII: Remake Intergrade - نقد و بررسی نسخه‌ی PC بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade

در مجموع، سنجش کیفیت بازی Final Fantasy VII: Remake Intergrade به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال، هیچ تردیدی در سطح کیفی بصری و گیم‌پلی این بازی وجود ندارد و این دو مورد با داستان و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای همراه شده است. اما در نقطه‌ی مقابل، عملکرد فنی بازی در رایانه‌های شخصی وضعیت مناسبی ندارد و افت فریم موضوعی است که دائماً با آن دست و پنجه نرم خواهید کرد.

(نسخه‌ی PC این بازی برای نقد و بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است)

Evaluation of Final Fantasy VII: Remake Intergrade depends on several factors. For example, there is no doubt about the visual quality and gameplay of it, and these two cases are accompanied by an extraordinary story and characterization. On the other hand, the technical performance of the game on PC is not good, and frame drop is an issue that you will constantly grapple with.

امتیاز دیجی ارنج

8.5

نقاط قوت
  • گرافیک بصری خیره کننده
  • گیم‌پلی‌ای سراسر هیجان
  • داستان و شخصیت‌پردازی عالی
  • محتوای بسیار زیاد
نقاط ضعف
  • دوبله‌های نه چندان دلچسب انگلیسی
  • کند بودن روند بازی
  • حجم بسیار زیاد
  • بهینه‌سازی ضعیف و افت‌فریم‌های مکرر (PC)

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه