شرکت اپل در کنفرانس خبری اخیر خود اعلام کرد که دستیار صوتی این شرکت یعنی Siri، در سیستم عامل iOS 15 بدون نیاز به اتصال دائمی به اینترنت نیز عمل خواهد کرد.

عدم نیاز Siri به اتصال دائمی به اینترنت در آینده‌ای نزدیک - Siri for iOS 15 and iPadOS 15
عدم نیاز Siri به اتصال دائمی به اینترنت در آینده‌ای نزدیک - Siri for iOS 15 and iPadOS 15

دستیار صوتی اپل که از دیرباز مورد استقبال دارندگان گوشی‌های و تبلت‌های اپل قرار گرفته است، بالاخره در سیستم عامل iOS 15 قادر خواهد بود تا بدون نیاز به اتصال اینترنت، به دستورهای صوتی کاربرانش پاسخ داده و آن‌ها را عملی کند. همچنین، شرکت اپل چنین ادعا می‌کند که این موضوع، باعث افزایش سرعت چشمگیر عملکرد Siri خواهد شد.

از طرفی دیگر، قابلیت استفاده از Siri در حالت آفلاین، جزئیات و اطلاعات کاربران را در هنگام ارسال و دریافت دستور و پاسخ به این دستیار صوتی بیش از پیش امن‌تر و خصوصی‌تر می‌کند. در واقع، پس از به‌روزرسانی گوشی‌های آیپد و آیفون به سیستم عامل iOS 15، به جای اینکه دستورهای صوتی کاربران به مرکز داده‌های شرکت اپل ارسال شود، توسط فناوری یادگیری ماشین مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

همچنین، این شرکت با استقبال از افزوده‌شدن این ساز و کار امیدوار است تا اتهام‌ها مبنی بر ضبط خودکار صدا توسط Siri و سرقت اطلاعات سازمان‌های مختلف از این طریق، به اتمام برسند. البته، بدون اتصال به اینترنت کاربران قادر نخواهند بود از تمامی قابلیت‌های Siri نظیر مواردی که به جست و جو در اینترنت وابسته است بهره ببرند. اما از این پس، این افراد می‌توانند بدون داشتن اتصال اینترنت به انجام کارهای ساده از جمله کنترل پخش موسیقی، باز کردن برنامه‌های مختلف، تنظیم زنگ هشدار و موارد این‌چنینی بپردازند.

اما موضوع قابل توجه در این بین، این است که این ویژگی تنها در دسترس آیپد و آیفون‌هایی خواهد بود که از تراشه‌های A12 Bionic یا جدیدتر بهره میبرند. در واقع، iPhone XS، XS Max، XR و iPhone 11، 11 Pro، 11 Pro Max و iPhone SE نسل دوم، iPhone 12، 12 Mini، 12 Pro، 12 Pro Max و iPad Mini نسل پنجم، iPad Air نسل سوم و چهارم، iPad نسل هشتم از این ویژگی بهره مند خواهند بود.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه