رویداد Summer Game Fest با سورپرایز یوبیسافت آغاز شد و بازی Prince of Persia: The Lost Crown در قالب یک بازی پلتفرمر اکشن به سبک مترویدوانیا به ریشه‌های دوبعدی خود بازمی‌گردد. اما به نظر می‌رسد که بسیاری از این بازی ناراضی بودند و این موضوع در حالی رخ داده است که نمایش این بازی کاملاً راضی کننده به نظر می‌رسید. حال، در این مقاله به چرایی این موضوع که باید به این بازی امیدوار بود خواهیم پرداخت.

نسبت به Prince of Persia: The Lost Crown خوش‌بین باشید - Prince of Persia: The Lost Crown
نسبت به Prince of Persia: The Lost Crown خوش‌بین باشید - Prince of Persia: The Lost Crown

اعتقاد من بر این است که گیمرها می‌توانند هر چقدر که بخواهند نسبت به بازی‌ها خوش‌بین یا بدبین باشند، اما حقیقتاً جای تاسف دارد که این بازی جدید از مجموعه شاهزاده ایرانی هم از گزند انتقادات گسترده در امان نیست. بازی Prince of Persia: The Lost Crownبا استناد به تریلر، سیستم مبارزه‌ی سریع و با عمق شگفت‌انگیزی که در سبک متروید به کار می‌گیرد، فوق‌‌العاده جذاب به نظر می‌رسد. خوشبختانه دمویی از این بازی در دسترس بسیاری قرار گرفته است که با مطالعه آن‌ها متوجه شدم که بسیاری از آن‌ها از کیفیت این بازی راضی بودند. ترفندها و ویژگی‌هایی که این بازی دارد، جذاب به نظر می‌رسد.

چیزی که بسیاری در مورد آن ادعا می‌کردند، سیستم مبارزه‌ی عالی این بازی است و عمیق‌تر از چیزی خواهد بود که با تماشای تریلرها متوجه شدیم. قهرمان اصلی بازی یعنی سارگون، می‌تواند برخی از حملات با شمشیر را با یک دکمه انجام دهد و با دیگری تیرها را شلیک کند. در ابتدا این مکانیک ساده به نظر می‌رسد، اما این دو عملکرد طبق ادعای برخی از کسانی که دموی بازی را تجربه کرده‌اند به طرز فریبنده‌ای پیچیده هستند. اگر هنگام حمله از یکی از آن‌ها استفاده شود، سارگون می‌تواند دشمن زمین گیر شده را به هوا پرتاب کند. از آنجا، می‌توان با دنبال کردن دشمنان چند تیر را روی هوا به سمت آن‌ها شلیک کند. 

مبارزه‌ها تنها نیمی از معادله‌ی این بازی هستند. بر اساس آنچه که گزارش رسیده است، به نظر می‌رسد که The Lost Crown یک بازی مترویدوانیا کامل و پر از مسیرها و مناطق مخفی است که برای عبور از آن‌ها نیاز به قدرت خاصی وجود دارد. وقتی به طور روان دنیای دوبعدی بازی را کاوش کنید، انبوه مناطق و شکاف‌های اضافی را پیدا خواهید کرد. برخی از مکانیک‌های پیمایش قوی نیز به این کاوش کمک می‌کنند که به منشأ این مجموعه بازمی‌گردد. دیوار بین تله‌های میخی که باید روی آن‌ها راه بروید، مراقب تله‌های مرگبار دیگر باشد و از میله‌ای به میله یا شی‌ای دیگر بپرید و تاب بخورید تا به مقصد خود برسید. اصول اولیه در این بازی کاملاً به ریشه‌های این مجموعه وفادار است و باعث می‌شود که سارگون هم همانند چند کاراکتر دیگر این مجموعه به اجداد خلف Assassin's تبدیل شود. سرعت و دقت عناصر مهم این بازی هستند و کنترل کاملی که در اختیار قرار می‌دهند چیزی جذاب به نظر می‌رسد.

به هر حال، کسانی که دموی بازی را تجربه کرده‌اند همواره از اعتیار آور بودن گیم‌پلی بازی صحبت کرده‌اند و همگی منتظر آن هستیم که ببینیم این بازی چه چیزهایی برای عرضه دارد. به عنوان مثال، فعلاً چیزی در مورد قدرت کنترل زمان در این بازی نمایش داه نشده است، اما گفته‌ها حاکی از آن است که این مکانیک می‌تواند نقش مهمی در این بازی داشته باشد. پتانسیل دیگری که در این بازی وجود دارد آن است که ماهیت بازی به خوبی می‌تواند ایده‌ی توام با پازل مجموعه شاهزاده پارسی را پیاده کند. به شخصه مشتاق هستم که بیشتر با شخصی‌سازی شخصیت این بازی آشنا شوم، زیرا بازیکنان می‌توانند آیتم‌هایی را تجهیز کنند که تأثیر زیادی بر توانایی‌های سارگون دارند. 

اگر قبلاً Prince of Persia: The Lost Crown را به عنوان یک بازی ناامید کننده تصور کرده‌اید، باید در مورد آن تجدید نظر کنید، مگر این که به کلی علاقه‌ای به بازی‌های دو بعدی متروید علاقه‌ای نداشته باشید. آثاری نظیر Dead Cells یا Metroid Prime هم از عناوین متروید هستند و همچنین واقعاً باید در مورد سلایق خود بازنگری داشته باشید و به معنای واقعی کلمه حیف است تا تجربه‌ای چنین عناوینی را از دست دهید. در مجموع، این بازی یک پلتفرمر اکشن بسیار مدرن است و به نظر من باید نسبت به آن خوشبین باشیم.

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه