بازی Atlas Fallen به عنوان بازی جدید استودیوی Deck13 Interactive اخیراً منتشر شده و قصد داریم تا در ادامه به نقد و بررسی این بازی بپردازیم.

نقد و بررسی بازی Atlas Fallen - Atlas Fallen
نقد و بررسی بازی Atlas Fallen - Atlas Fallen

بازی Atlas Fallen با تغییر ساختار عناوین گذشته‌اش برای یک ماجراجویی سنتی‌تر در جهانی آزاد و چالش‌های بیشتر، پیمایش عالی و سیستم مبارزه‌ای سرگرم‌کننده در یک محیط مملو از شن که توسط یک خدای شیطانی اداره می‌شود، ساخته شده است. اگرچه این بازی بودجه‌ی عناوین بزرگ و پر زرق و برق را ندارد، اما جایگاه خود را در میان بازی‌های پرطرفدار سال حفظ می‌کند.

بخشی از بازی‌های گذشته‌ی این استودیو همچنان در این بازی وجود دارند، به ویژه در سیستم مبارزه‌ای. پس از ایجاد یک شخصیت، پس از یافتن یک دستکش با قدرت یک خدا که در داخل آن محبوس شده است، باید به سراغ بازی بروید. قدرت‌های بازی همان چیزهایی هستند که به شما قدرت جادویی می‌دهند تا روی ماسه‌ها سر بخورید و Wraiths را از بین ببرید. گشت زنی در تپه‌های شنی در حالی که حرکت به طور باورنکردنی روان است، از جمله توانایی‌هایی است که Gauntlet به شما می‌دهد. در کنار هم، این دو ویژگی تعادل عالی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود گیم پلی در Atlas Fallen واقعا جذاب باشد.

این بازی عناصر مختلفی از بازی‌هایی دارد که احتمالاً در همان ساعات ابتدایی متوجه آن‌ها خواهید شد. دبل جامپ‌ها و دش و داج از جمله ویژگی‌هایی هستند که باعث می‌شود پیمایش این بازی جذاب و لذت بخش باشد. سپس، نوبت به مبارزه می‌رسد و همه چیز در مورد هدف قرار دادن دشمنان و کسب جوایز مختلف است.

چیزی که زمان بازی شما را افزایش می‌دهد، فعالیت‌های جانبی، کارهای عجیب و غریب و فعالیت‌های سرگرم‌کننده جهان باز بازی است که همگی مهارت‌های شما را در دو نقطه کانونی اصلی آن یعنی حرکت و مبارزه آزمایش می‌کنند. اولی عمدتاً با استفاده بیشتر از هر توانایی ساخته شده است، که منبع آن ارتقاءهایی است که در سراسر جهان مدفون شده است. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند از شکاف‌های بزرگ‌تر عبور کنید، سریع‌تر حرکت کنید و به مناطق پنهان قبلی دسترسی پیدا کنید. اما دومی بسیار تجربی تر است.

بازی Atlas Fallen - نقد و بررسی بازی Atlas Fallen
بازی Atlas Fallen - نقد و بررسی بازی Atlas Fallen

علیرغم تصورها، هیچ دشمن انسانی در Atlas Fallen وجود ندارد. فقط Wraithها یعنی جانوران افسانه‌ای که به شکل مارهای در حال نقب، پرندگان و سایر موجودات بزرگ در این بازی هستند به عنوان دشمن شناخته می‌شوند. براش شکست دادن این موجودات، باید هر یک از اندام‌های آن‌ها را قبل از اینکه برای همیشه از بین بروند هدف قرار داده و نابود کنید. بدون هیچ گونه نوار استقامتی برای مدیریت، مبارزات بسیار بیشتر از بازی قبلی این استودیو یعنی The Surge متمرکز هستند.

با بهره‌گیری از ماهیت هوشمندانه خود، می‌توانید در میدان نبرد به سرعت دشمنان را با ضربات شمشیر و ضربه‌های قدرتمند از پا درآورید. این بازی با توانایی‌هایی شما سخت‌گیرانه برخورد نمی‌کند، تا جایی که به سادگی ضربه زدن به دشمن و استفاده از داشبورد شما را به خوبی در بازی غرق می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که برای مدت طولانی مبارزه کنید و از آن لذت ببرید.

سپس، در سه سطح مختلف که در مجموع 9 اسلات را تشکیل می‌دهند، می‌توانید شخصیت خود را با حملات و توانایی‌های جدید شخصی‌سازی کنید. برخی از آیتم‌های بازی که "اسنس استون" نام دارند، با پر کردن نوار مومنتوم گیج با ضربه زدن به دشمنان، فعال می‌شوند. از طوفان‌های قابل احضار و تبرهای جادویی بزرگ گرفته تا آسیب و ارتقاء دفاعی، تنوع زیادی وجود دارد که به سبک بازی پایه شما جذابیت می‌بخشد. 

بیش از سی قدرت مختلف برای تجهیز وجود دارد که همراه با آیدولز که توانایی‌های پایه‌ای شما را تغییر می‌دهند، فضای زیادی برای آزمون و خطا در اختیار شما خواهد بود. بازی Atlas Fallen به شما امکان می‌دهد تا به سرعت بین سه حالت مختلف جابجا شوید و به شما امکان می‌دهد شخصیت خود را برای موقعیت‌های خاص آماده کنید. این موضوع یک سطح چشمگیر از شخصی‌سازی کاراکتر است که باعث می‌شود شخصیت شما متمایز از یک شخصیت دیگر باشد، چیزی که در یک بازی کو-آپ فوق‌العاده جذاب خواهد بود.

بازی Atlas Fallen - نقد و بررسی بازی Atlas Fallen
بازی Atlas Fallen - نقد و بررسی بازی Atlas Fallen

نتیجه نهایی بازی، تجربه‌ای است دلچسب که در آن همیشه احساس می‌کنید در حال پیشرفت هستید. این حتی در مورد توانایی‌های اصلی شخصیت شما نیز صدق می‌کند. در واقع، شما هنوز چند ساعت قبل از پایان بازی در حال باز کردن قدرت‌های جدید هستید. این دلیلی برای عقب نشینی و حل معماهایی می‌دهد که قبلاً نمی‌توانستید با آنها تعامل داشته باشید.

متأسفانه، تعریف و تمجید ما از اهداف اصلی روایت و داستان بازی، چندان مثبت نیست. به خصوص در نیمه دوم داستان، برخی از کارها شبیه به امور تکراری می‌شوند. شما باید اقدامات مشابه‌ای را در چندین نقطه در سراسر نقشه انجام دهید یا به طور مداوم بین شهرها و زمین های بایر گرد و غبار عقب بروید. این موضوع سرعت بازی را به شکل ناامیدکننده کاهش می‌دهد، تا جایی که نبرد و پیمایش نمی‌تواند کاملاً روی شکاف‌ها ثابت شود. بیشتر گیم‌پلی Atlas Fallen یک نکته برجسته است، اما شما باید چند دره عمیق‌تر را همراه با اوج‌ها تحمل کنید.

با این حال، همیشه فعالیت‌های اختیاری در دنیای باز بازی وجود دارد که می‌تواند سرگرم کننده باشد. چالش‌های پلتفرمینگ برای تسلط، Wraithهای چالش‌برانگیز برای شکست دادن و وظایف زمان بندی شده برای غلبه بر وجود دارد. این چیزی نیست که قبلاً ندیده باشید، اما در پایان از تداخل با پاداش‌ها، آیتم‌ها و پول درون بازی تضمین شده خواهد بود.

به احتمال زیاد ایرادات فنی بازی در نقطه‌ای مانع لذت بردن شما از آن خواهد شد، زیرا این بازی قطعاً لایه‌ی نهایی پولیش فنی را در خود نمی‌بیند. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که بخش بصری بازی هم چندان جذاب به نظر نمی‌رسد محیط‌ها عموماً تکراری هستند. همچنین ایرادات عجیبی نظیر اشتباه‌های املایی در منوها وجود دارد و انتقال بین کات سین‌ها و سپس به گیم پلی می‌تواند کاملاً عجیب باشد.

بازی Atlas Fallen - نقد و بررسی بازی Atlas Fallen
بازی Atlas Fallen - نقد و بررسی بازی Atlas Fallen

علاوه بر این، زمان بارگذاری در پلی‌استیشن 5 هم می‌توانست بسیار کمتر از چیزی باشد که شاهد آن هستیم. زمان بارگذاری در فست تراول‌ها قابل قبول هستند، اما هنگام بازگشت پس از مرگ، کمی بیشتر از آنچه می‌خواهید منتظر خواهید بود. حداقل نرخ فریم در کل ثابت می‌ماند و در حالت پیش فرض شصت فریم بر ثانیه در وضوح 1440p را هدف قرار می‌دهد. گزینه دیگر رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه است، اما با توجه به اهمیت سرعت حرکت Atlas Fallen، بهتر است این گزینه را فراموش کنید. در مجموع، با مشکلات نسبتاً رایج در این بازی، Atlas Fallen آنقدر که می‌توانست منسجم و یکدست نیست. در حالی که گیم پلی بازی بسیار عالی است، اما بافتی برای پیوست دادن آن به سایر بخش‌های بازی وجود ندارد.

در مجموع، بازی Atlas Fallen یک تلاش شجاعانه از استودیوی سازنده‌اش یعنی Deck13 Interactive است که به عنوان بهترین بازی خود تا کنون شناخته خواهد شد. این بازی سیستم پیمایش عالی و مبارزه‌ای سرگرم‌کننده و درگیرکننده دارد و در این دو زمینه فوق‌العاده عمل می‌کند. از طرفی دیگر، فقدان عملکرد فنی با ثبات و مشکلات فنی و زمان بارگذاری طولانی در کنار روایت نامنسجم و بالانس نبودن سرعت در روند بازی می‌توانند از لذت آن بکاهند.

(نسخه PS5 این بازی برای نقد و بررسی در اختیار دیجی‌اُرَنج قرار گرفته است)

Atlas Fallen is a valiant effort from its developer, Deck13 Interactive. It has a great navigation system and fun and engaging combat, and it excels in both areas. On the other hand, the lack of stable technical performance and technical problems and long loading time along with the incoherent narrative and some familiar issues can make its enjoyment less than it could have.

امتیاز دیجی ارنج

7

نقاط قوت
  • سیستم پیمایش عالی و سرگرم‌کننده
  • سیستم مبارزه‌ای فوق‌العاده
  • سیستم ارتقا جذاب
  • شخصی‌سازی عمق و گسترده
  • فعالیت‌های سرگرم‌کننده فرعی در جهان بازی
نقاط ضعف
  • مشکلات فنی متعدد و بسیار زیاد
  • برخی از ماموریت‌های تکراری و خسته کننده
  • محیط‌های مشابه
  • روایت گسسته
  • عدم وجود بالانس در سرعت پیش‌برد بازی

امتیاز کاربران

1
0
0
0
0
1

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه