Call of Duty: Modern Warfare III
7.5
سازنده
تاریخ عرضه
- دیجیاُرَنج
- بازی
- بازی ویدیویی
- نقد و بررسی Call of Duty: Modern Warfare III، بالاخره خوب یا بد؟
جامعه کال آف دیوتی هرگز به این اندازه دوپارچه نبوده است. با وجود آمار فروش عالی و استقبال خوب منتقدان، Modern Warfare 2 سال گذشته برای این جامعه یک نقطه شکست بود و گمان میشود که Call of Duty: Modern Warfare III هم مسیری مشابه را طی خواهد کرد.
مجموعه Call of Duty به آرامی به سمت گیم پلی آهستهتر، تاکتیکیتر، حرکات متنوعتر، تکنیکهای پیشرفته و به طور کلی به سمت جذابیتهای بیشتر حرکت میکند. در حالی که سال گذشته بسیاری از این سیستمها را در نسخه قبلی شاهد نبودیم و موارد مختلفی حذف شده بودند، به سرعت شاهد شکست ایدههای اکتیویژین بودیم، نام تجاری وارزون 2 به زبالهدانی رفت و مشکلات اصلی همچنان پابرجا بودند. علاوه بر این، حالتهای چندنفره سنتی به نفع محتوای وارزون جذابیت چندانی نداشتند.
در حالی که نسخه پیشین این مجموعه موفقیت آمیز بود، واضح بود که درک عمومی به آرامی شروع به منفی شدن درباره آن کرد. با دیدن انتقادها، اکتیویژن رویکردی پیشگیرانه در پیش گرفت و به استودیوی اسلج همر اجازه داد تا ساخت Modern Warfare 3 را رهبری کند. با استعدادهایی که اینفینیتی وارد در زمینه گرافیک و افکتهای صوتی دارد، تخصص تریآرک در زمینه بخش زامبی و مکانیکهای خلاقانه و استادانهای که Sledgehammer میتواند خلق کند، Modern Warfare 3 میتواند بازگشتی به عصر طلایی کال آف دیوتی باشد.
در حالی که حالت کمپین همیشه کوچکترین ستون از هر عنوان Call of Duty بوده است، اما ماجراجویی تکنفره مادرن 3 به تنهایی یکی از بدترین بازیهایی است که این سری تا به حال دیده است. اولین دنباله مستقیم مجموعه، یک داستان مختصر و دردناک در میان تعداد کمی از ماموریت های بدون مفهوم است.
در این بخش، یکی از نمادینترین شخصیتهای شرور فرنچایز و یکی از غمانگیزترین لحظات سهگانه اصلی را به دلیل ادامه دادن داستان خود هدر میدهد و تاریخ را تغییر میدهد. MW3 در ابتدا به عنوان یک دنباله برای MW2 ارائه شد و اگر این کمپین به همین ترتیب به پایان میرسید، مدت زمان و عدم وجود دنباله هم قابل قبولتر بود.
این بازی برای تکمیل فهرست ماموریتهای کوتاه خود، بازیکن را در مناطق سندباکس قرار میدهد تا در نقشهای فاقد طراحی و محتوا به دنبال انجام ماموریت خود باشند. تزریق سبک مخفیکاری و پنهان کردن ابزارهای منحصربهفرد مانند دوربین دید در شب در این سطوح را میتوان عملی بسیار مثبت تلقی کرد، اما اسلج همر در نهایت این محتوا را به قدری ساده در دل بازی جای داده است که با اندکی تفکر میتوان در بالاترین سطح موفقیت آن را انجام داد. یک ویژگی برجسته در این حالت وجود دارد، بالا رفتن از یک مجتمع آپارتمانی چند طبقه که به شما امکان میدهد در اتاقها شیرجه بزنید و از پنجرهها بیرون بروید، اما بقیه ماموریتهای بازی تنها وظیفه پر کردن زمان شما را دارند و غیر خطی بودن آنها بیشتر بهانهای برای فقدان طراحی سطح به نظر میرسد تا فرصتی برای آزادی عمل گیمرها.
در طرف مقابل، Call of Duty: Modern Warfare 3 یکی از بهترین مجموعههای چندنفره را در کل مجموعه دارد. این بهترین بازی چند نفره ای است که این فرنچایز از زمان بلک آپس سه به خود دیده است. به طور کلی، این بازی میزبان بهترین بخش آنلاینی است که تاکنون شاهدش بودیم.
اسلج همر تمام محدودیتهای اعمال شده در حرکات را حذف کرده است، سقف مهارتها را باز کرده و به بازیکنان اجازه میدهد بدون هیچ مانعی سرگرم شوند. سر خوردن، غواصی و پریدن با واکنش بیشتر باعث میشود که احساس کنم در طول جنگهای خونین کنترل را در دست دارم.
به لطف سیستم کری فوروارد، کل زرادخانه نسخه پیشین خود را میتوانید به این نسخه منتقل کنید. رای گیری برای انتخاب نقشه، بازنگری زرادخانه و موارد دیگر نشان میدهد که اسلج همر به چه اندازه پذیرای انتقادات است و تلاش میکند تا آنها را برطرف کند.
طراحی گیم پلی اسلج همر در این بازی شبیه این است که این استودیو با افتخار از پشت بامها اعلام میکند که کال آف دیوتی بازگشته است. امسال بیستمین سالگرد خلق شدن این مجموعه است و به همین دلیل است که این بازی میزبان هر شانزده نقشه اصلی این سری است.
به همان اندازه که میزبانی از تمامی نقشههای گذشته یک نقطه عطف برای MWIII محسوب میشود، اما ناامیدکننده است که این بازی بدون یک نقشه اصلی راه اندازی شده است. حتی در گذشته تعداد معدودی از نقشههای جدید در زمان عرضه در دسترس قرار میگرفتند و به مرور نقشههای جدید به آن اضافه میشدند، اما MW3 در حال حاضر به تنهایی هویت چندانی در این زمینه ندارد.
خوشبختانه، حالت زامبی برای گروههای دوستانی که میخواهند سرگرم بشوند، وجود دارد. این حالت امسال که توسط تریآرک طراحی شده است و ترکیبی از حالت اوتبریک جهان باز از بلک آپس کلد وار و DMZ است. در این حالت شما وارد منطقه ارزیکستان میشوید، ماموریتها را انجام میدهید و به آرامی منابع را جمع آوری میکنید، همانطور که به سمت داخل به سمت مناطق با تهدید بالاتر حرکت میکنید.
اگر بخواهیم واقعبین باشیم، حالت زامبی دقیقاً چیزی نیست که طرفداران میخواستند. با این حال، این حالت همچنان یکی از بهترین تجربیات زامبیها برای مدت زمان طولانی تلقی میشود. با این حال، این حالت بدون مشکل نیست. اسلج همر قبلاً برخی تغییرات بسیار مثبت را برای این بخش اعمال کرده بود، مانند آسیب رساندن به دشمنان هوش مصنوعی، اما زامبیها میتوانستند چالش برانگیزتر باشند تا تجربهی این بخش اعتیاد آورتر شود.
در حال حاضر دلیل چندان قانعکنندهای برای ورود به مناطق خطرناکتر نقشه وجود ندارد، زیرا ماموریتها بدون توجه به میزان سختی، پاداشهای مشابهی را ارائه میکنند و رسیدن به مناطق پر خطر به اندازه کافی سخت است.
از آنجایی که مراحل MWZ کمتر از یک ساعت به طول میانجامند، به راحتی میتوان زمان زیادی را برای آماده شدن برای بخش سرگرم کننده صرف کرد و زمانی که زمان شروع سرگرمی فرا میرسد، زمان بسیار کمی باقی میماند. با این حال، MWZ یک نقطه شروع است و قطعاً با محتوای اضافی پس از راه اندازی بهتر میشود.
اما نقطه عطف همیشگی اکتیویژن، کیفیت بصری، بهینهسازی، کیفیت فنی و کیفیت صوتی محصولاتش است. MWIII این مسیر را ادامه میدهد و در هر مرحله، هر نقشه میتوان محو تماشای محیط و جزئیات شد. طراحیها به زیبایی هر چه تمامتر شکل گرفتهاند و جای هیچ بحثی باقی نمیگذارند. از آن گذشته، طراحی انیمیشنها هم هر چه واقعگرایانه است و به خوبی وزن سلاحها و لگد آنها را حس خواهید کرد. این موراد را در کنار دقت به جزئیات انیمیشن اسلحهها و همچنین صداگذاری اضافه کنید تا بپذیرید با یکی از بهترین بازیهای ساخته شده از نظر گرافیکی روبرو هستیم.
بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 هم میتواند یکی از بهترین بازیهای Call of Duty در سالهای اخیر برای شما باشد و هم یکی از بدترینها. با وجود یک کمپین تکنفره بسیار ضعیف، طرفداران این بخش به کلی نباید روی آن حساب کنند، اما بخش چند نفره و تا حدود زیادی بخش زامبی این بازی، با قدرت شما را دعوت به ماجراجویی جدید میکنند. یکی از نکات ویژهی این بازی، واکنش بسیار مثبت استودیوی Sledgehammer به بازخوردها است و این موضوع میتواند ما را به پوشیده شدن ضعفهای این بازی در آینده امیدوار کند.
(نسخه PS5 این بازی توسط ناشر آن برای نقد و بررسی در اختیار دیجیاُرَنج قرار گرفته است)
Call of Duty: Modern Warfare 3 can be one of the best Call of Duty games in recent years for you, or one of the worst. Despite a very weak single-player campaign, fans of campaign should not count on it at all, but multiplayer and zombies in this game will forcefully invite you to a new adventure. One of the special points of this game is the very positive reaction of the Sledgammer to the feedback, and this issue can give us hope for fixing the weaknesses in future.
امتیاز دیجی ارنج
7.5
نقاط قوت
- بخش آنلاین فوقالعاده سرگرم کننده
- میزبانی از تمامی نقشههای این مجموعه
- حالت زامبی میتواند سرگرم کننده باشد
- گرافیک بصری و افکتهای صوتی
نقاط ضعف
- بخش کمپین بسیار سطحی و ناامید کننده
- طراحی مراحل پیش پا افتاده و ضعیف
- نبود نقشه جدید
نقد و بررسی من
دیجی ارنج | تمام حقوق محفوظ است © 1403
ثبت دیدگاه