مدتی پیش، بازی El Hijo - A Wild West Tale به عنوان یک بازی مستقل توسط شرکت THQ منتشر شد و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی El Hijo - A Wild West Tale - El Hijo - A Wild West Tale
نقد و بررسی بازی El Hijo - A Wild West Tale - El Hijo - A Wild West Tale

بازی El Hijo - A Wild West Tale، عنوانی است در سبک مخفی کاری بدون خشونت که داستان یک کودک که برای ادامه‌ی زندگی توسط مادرش به یک صومعه سپرده شده است را روایت می‌کند. در واقع، تمامی مکانیزم‌ها و نقاط قوت و ضعف بازی در همین بخش مخفی کاری و مکانیزم استفاده از آیتم‌های مختلف برای فرار کردن از دست افراد مختلف در این صومعه خلاصه شده است و قرار نیست شاهد چیز عجیبی در آن باشیم. البته، طراحی‌های هنری و انیمیشن‌های بازی در کنار موسیقی آن می‌توانند در القا کردن حال و هوای آن محیط به ما خوب عمل کنند.

داستان بازی

اما شخصیت اصلی داستان بازی کودکی به نام El Hijo است که به دلیل حمله‌ی راهزنان مجبور به ترک خانه‌ی خود شده و به توسط مادرش به یک صومعه برای نگهداری سپرده می‌شود. البته، پس از سپرده شدن او به این صومعه ال هیهو متوجه می‌شود که مادر در نهایت توسط این راه‌زنان گرفتار شده و به فکر فرار از این محل و نجات مادرش می‌افتد.

همچنین، روایت داستان بازی بدون استفاده از دیالوگ و تنها به وسیله‌ی کات‌سین‌های زیبای دو بعدی صورت می‌گیرد و حتی می‌توان با گشت و گذار در محیط بازی نیز نشانه‌های از داستان بازی را یافت. البته این موضوع که استفاده از دیالوگ و یا حتی یک راوی برای روایت داستان بازی می‌توانست بسیار بهتر باشد غیر قابل انکار است اما کلیت داستان بازی ساده است و با توجه به مستقل بودن بازی می‌توان آن را تا حدودی نادیده گرفت.

El Hijo - A Wild West Tale - نقد و بررسی بازی El Hijo - A Wild West Tale
El Hijo - A Wild West Tale - نقد و بررسی بازی El Hijo - A Wild West Tale

گیم‌پلی

همانطور که اشاره شد، گیم‌پلی بازی در مخفی کاری و فراراز دست افراد صومعه خلاصه می‌شود و اگر راستش را بخواهید با اینکه El Hijo بازی پیچیده‌ای نیست اما برای اتمام مراحل پایانی آن با بازی آسانی طرف نیستید. در واقع شما تنها با استفاده از برخی آیتم‌ها نظیر سنگ مجبور به گمراه کردن افراد حاضر در بخش‌های مختلف صومعه هستید تا از دست آن ها فرار کرده و وارد بخش دیگری شوید. این روند با پیشروی در مراحل به مراتب سخت و سخت تر می‌شود و البته آیتم‌های جدیدی نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین، در صورت رویت شدن شما به وسیله‌ی این افراد، به چک پوینت‌های پیشین در بازی باز خواهید گشت که البته به وفور پیش پای شما قرار میگیرند تا از خسته کننده شدن بازی جلوگیری کنند.

از طرفی دیگر، بازی تنها در مخفی کاری و فرار خلاصه نمیشود و در مواقعی پازل‌هایی نیز پیش پای شما قرار می‌گیرد که باید برای تکمیل روند فرار خود آن ها را حل کنید. البته این پازل‌ها با استفاده از نورپردازی و محل قرارگیری سایه‌ها و استراتژی شما برای پرت کردن حواس دشمنانتان عمل خواهند کرد و به مرور زمان نیز پیشرفته خواهد شد. همچنین، محل‌هایی نظیر کمد لباس نیز در بازی وجود دارند که می‌توان با مخفی شدن در آن‌ها روند بازی را پیش گرفت و مسیر خود را طی کرد.

البته لازم به ذکر است که تمامی مراحل بازی بی اشکال نیستند و برخی از مکانیزم‌های بازی و مراحل آن یا بسیار ساده هستند و یا استفاده از مکانیزم‌های عجیب و غریب و سردرگم کننده‌ای را به شما پیشنهاد می‌کند. 

El Hijo - A Wild West Tale - نقد و بررسی بازی El Hijo - A Wild West Tale
El Hijo - A Wild West Tale - نقد و بررسی بازی El Hijo - A Wild West Tale

از نظر گرافیکی می‌توان طراحی بصری و گرافیک بصری بازی را از جمله نقاط قوت El Hijo قلمداد کرد و گرافیک فنی نیز در اکثر اوقات قابل قبول عمل می‌کند. موسیقی بازی نیز از جمله نقاط قوت بازی بوده و به خوبی می‌توان حس و حال غرب وحشی و مراحلی که باید آن ها را طی کنید را لمس نمود.

در پایان، بازی El Hijo - A Wild West Tale را می‌توان یک عنوان سرگرم‌کننده و قابل قبول مستقل قلمداد کرد که به واسطه‌ی نقاط قوتی نظیر سبک مخفی کاری آمیخته با پازل، موسیقی و طراحی بصری خود می‌تواند ساعاتی بازیکنانش را سرگرم کند.

 

امتیاز دیجی ارنج

7

نقاط قوت
  • صداگذاری و موسیقی
  • طراحی بصری و گرافیک فنی
  • پازل‌های خلاقانه
نقاط ضعف
  • ساده‌بودن بیش از حد مکانیزم‌های بازی
  • گیم‌پلی خشک
  • نبود چالش در روند گیم‌پلی
  • کوتاه بودن و روایت نه‌چندان مطلوب داستان
  • عدم تکرارپذیری

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه