بازی Moving Out به عنوان جدیدترین ساخته‌ی استودیوی مستقل SMG در اواسط سال گذشته‌ی میلادی عرضه شد و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Moving Out - Moving Out
نقد و بررسی بازی Moving Out - Moving Out

بازی Moving Out را می‌توان یکی از موفق‌ترین بازی‌های مستقل سال گذشته‌ی میلادی قلمداد کرد که به‌واسطه‌ی گیم‌پلی سرگرم‌کننده‌اش در مدتی کوتاه توانست تا طرفداران بسیاری پیدا کند. در واقع، این بازی با شبیه‌سازی شرکت‌های خدماتی حمل و نقل اسباب خانه، گیمرها را در نقش آن‌ها قرار می‌دهد تا با انجام مراحل مختلف در کنار یکدیگر لذت ببرند و لحظات مفرحی را تجربه کنند. 

همان‌طور که اشاره شد، این بازی با توجه به ماهیتش به هیچ عنوان در حالت تک‌نفره نمی‌تواند جذابیتی به اندازه حالت چند نفره‌اش داشته باشد. در واقع، چالش‌های پیش روی شما در این بازی به قدری مختلف خواهند بود که نمی‌توان به تنهایی از پسشان برآمد. از طرفی دیگر، این بازی را می‌توان به نوعی یک کلنی از عناوین Overcooked قلمداد کرد که تنها ماهیت انجام فعالیت‌هایشان با یکدیگر متفاوت است اما در هر صورت، تجربه‌ای تقریباً مشابه‌ای را ارائه می‌کنند.

بازی Moving Out فاقد داستان است و همان ابتدای بازی، شما به عنوان مسئول جابه‌جا کردن اسباب و اثاثیه‌ی دیگران واردش خواهید شد. در واقع، همانند بازی Overcooked در این بازی نیز باید به وسیله‌ی یک کامیون در نقشه‌ی بازی جابه‌جا شده و پس از انتخاب مراحل به انجام آن‌ها بپردازید. اما همانطور که اشاره شد، انجام این بازی حتی به‌صورت چند نفره نیز می‌تواند چالش برانگیز باشد و در نتیجه، انجام دادن آن به صورت تک نفره لذت بسیار کمتری دارد. در مجموع، چندین مکانیزم خاص از جمله برداشتن اجسام، پرت کردنشان و جابه‌جایی آن‌ها به داخل کامیون در این بازی جای داده شده‌اند و در صورت انجام آن به صورت چند نفره، آیتم‌های سنگین حتماً باید به‌وسیله‌ی چندین گیمر جابه‌جا شوند.

moving out - نقد و بررسی بازی Moving Out
moving out - نقد و بررسی بازی Moving Out

البته، چالش در انجام مراحل بازی به هیچ عنوان به محدودیت‌های زمانی خلاصه نمی‌شود و موارد مختلفی از جمله اجسام شکستنی، کوچک بودن درب خروجی خانه‌ها، اجسام مزاحم و حتی حیواناتی که سعی در سخت کردن مسیرتان برای انجام مراحل دارند در بازی گنجانده شده‌اند تا از یکنواخت شدن آن جلوگیری شود. از طرفی دیگر، ماهیت سرگرم‌کننده و فان بازی از همان ابتدای انتخاب شخصیت برای آن شروع می‌شود و مهم‌ترین نقطه‌ی قوت آن نیز همین وجه مفرح و خنده‌دار بودن آن تلقی می‌شود. علاوه بر این، دیگر نقطه‌ی قوت اصلی بازی بخش آموزشی مفصل آن است که پیش از شروع آن به کلی تمامی مکانیزم‌های بازی را به گیمرها آموزش می‌دهد. 

اما پس از گیم‌پلی بازی، نوبت به گرافیک آن می‌رسد که بیش از همه چیز، ذات فان بودن در انیمیشن‌ها و طراحی محیطی آن گنجانده شده است. در واقع، از طراحی لباس‌ها، نقشه و حرکت در آن گرفته تا طراحی حیوانات و حتی نحوه‌ی دویدن شخصیت‌های بازی، همگی به فان بودن آن اشاره دارند. از طرفی دیگر، رنگ‌بندی شاد محیط بازی در کنار محیط‌های جالب آن جلوه‌ی زیبایی به بازی می‌بخشند و از این نظر با یک بازی کاملاً با کیفیت روبرو خواهیم رود.  در نقطه‌ی مقابل گرافیک فنی بازی نیز از ثبات بالایی برخوردار است اما این موضوع در مورد صداگذاری آن که می‌توانست از جمله نقاط قوت اساسی چنین عنوانی تلقی شود صدق نمی‌کند و بخش موسیقی آن نسبتاً ضعیف قلمداد می‌شود.

اما دیگر ایراد مهم بازی که شاید اصلی‌ترین نقطه‌ی ضعف آن نیز  محسوب شود، به عدم پشتیبانی از تجربه‌ی چندنفره‌ی بازی به صورت آنلاین مربوط است. در واقع، تجربه‌ی این بازی به صورت تک نفره اصلاً و ابداً پیشنهاد نمی‌شود و متاسفانه بخش آنلاینی برای انجام بازی به صورت چند نفره نیز در آن وجود ندارد. در نهایت، برای لذت بردن از این بازی ناچار به انجام آن به صورت کوآپ محلی خواهید بود.

Moving Out - نقد و بررسی بازی Moving Out
Moving Out - نقد و بررسی بازی Moving Out

بازی Moving Out را می‌توان یکی از بهترین و مفرح‌ترین عناوین مستقلی نامید که اخیراً عرضه شده است و اگر از چند ایراد اساسی آن از جمله عدم دسترسی به حالت چندنفره‌ی آنلاین گذر کنیم، با یک بازی شاد و لذت بخش چند نفره برای خانواده‌ها روبرو خواهیم شد.

Moving Out can be called one of the best and most fun indi titles that has been released recently, and if we skip some of its main drawbacks, including the lack of access to online multiplayer mode, we will face a happy and enjoyable co-op game for families. .

امتیاز دیجی ارنج

7.5

نقاط قوت
  • گیم‌پلی بسیار مفرح در حالت چند نفره
  • چالش‌های مختلف که از تکراری شدن روند آن جلوگیری می‌کنند
  • گرافیک و طراحی بصری متناسب با محتوای بازی
نقاط ضعف
  • نبود بخش آنلاین علی‌رغم نیاز شدید بازی به آن
  • خالی از لطف بودن تجربه‌ی بازی در حالت تک نفره
  • صداگذاری ضعیف

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه