اخیراً نسخه‌ی نسل نهمی بازی Deliver Us The Moon برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری اکس و اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شد که در ادامه به نقد و بررسی آن خواهیم پرداخت. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon - Deliver Us The Moon
نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon - Deliver Us The Moon

بازی Deliver Us The Moon، یکی از عناوین جالب توجه‌ای قلمداد می‌شود که با داستان و اتمسفر جذاب و گیرای خود می‌تواند تا در بین گیمرها و منتقدین علاقه‌مند به ژانر علمی تخیلی به محبوبیت فراوانی دست پیدا کند. همچنین، با ورود به سال 2021 و عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی، استودیوی سازنده‌ی این بازی یعنی KeokeN  تصمیم به عرضه‌ی یک نسخه‌ی ارتقا یافته از نظر گرافیکی برای بازی Deliver Us The Moon کرده است که در ادامه به نقد آن خواهیم پرداخت.

داستان بازی

قطعاً یکی از نقاط قوت این بازی را می‌توان داستان آن نامید که صد البته نسخه‌ی مورد نظر ما هیچ تفاوتی با نسخه‌ی عرضه شده در سال 2018 از نظر داستانی ندارد. در واقع، این بازی که در جهانی آخرالزمانی روایت می‌شود، گیمرها را در نقش یک فضانورد و در زمانی که منابع طبیعی زمین به نابودی کشیده شده‌اند، برای نجات بشریت از نابودی به ماه می‌فرستد. همچنین، داستان این بازی چه از نظر روایی و چه از نظر کیفیت، در سطح بسیار خوبی قرار دارد و Deliver Us The Moon موفق به دریافت چندین جایزه در این زمینه شده است.

Deliver Us The Moon - نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon
Deliver Us The Moon - نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon

گیم‌پلی

صحبت در مورد گیم‌پلی عناوین اتمسفریک نظیر این بازی، همواره امری دشوار تلقی می‌شود و نبود مکانیزم‌های مختلف در بازی و تکیه‌ی کلیت آن بر قدم زدن در محیط‌ها و نهایتاً حل چند پازل و جمع‌آوری آیتم‌های مختلف، به ما این اجازه را نمی‌دهند تا بتوانیم منصفانه گیم‌پلی بازی را بسنجیم. در واقع، طبعاً به واسطه‌ی ماهیت بازی Deliver Us The Moon، گیمرها بخش اعظمی از زمان خود را صرف اکتشاف و قدم زدن در محیط‌های به شدت جذاب بازی می‌کنند اما، همین موضوع ممکن است که بخش عمده‌ای از سلایق گیمرها با آن سازگار نباشد و در کمترین زمان ممکن آن را ترک کنند.

البته، لازم به ذکر است که علاوه بر در نظر گرفتن مکانیزم‌هایی نظیر ربات ASE، لیزرها و موارد مختلف که به شدت ما را به یاد بازی No Man's Sky می‌اندازند، تکیه‌ی بیش از اندازه‌ی بازی به قدم زدن در بازی نیز خود یک نقص تلقی می‌شود و همانند نسخه‌ی اصلی بازی، در این نسخه نیز مجدداً شاهد کمبود مکانیزم‌ها در بازی هستیم.

Deliver Us The Moon - نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon
Deliver Us The Moon - نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon

در نقطه‌ی مقابل، دیگر ایراد اساسی بازی که همچنان در آن به چشم می‌خورد، سیستم کنترل کاراکتر است که تا حدودی همانند سابق کمی زجرآور خواهد بود. همچنین، مشکل دیگری که این بازی با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما می‌توان آن را نادیده گرفت، فیزیک و انیمیشن خشک شخصیت اصلی است که می‌توانست مکملی برای جهان و اتمسفر زیبای این بازی باشد.

گرافیک و موسیقی

اما نقطه‌ی عطف بازی Deliver Us The Moon، گرافیک بصری و موسیقی آن قلمداد می‌شود. در واقع، هم‌اکنون و در نسخه‌ی نسل نهمی این بازی قادر خواهید بود تا از فناوری‌هایی نظیر Ray Tracing برای زیباتر شدن بازی استفاده کنید و جلوه‌های چشم‌نوازتری به محیط‌های آن ببخشید. از طرفی دیگر، موسیقی بازی نیز همچنان جذاب هستند و به خودی خود یکی از اساسی‌ترین نقاط قوت آن تلقی می‌شود.

Deliver Us The Moon - نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon
Deliver Us The Moon - نقد و بررسی بازی Deliver Us The Moon

در نهایت Deliver Us The Moon را می‌توان یک بازی به شدت چشم‌نواز از نظر بصری به همراه داستانی بسیار زیبا قلمداد کرد که البته به دلیل سبک خاصش، مورد پسند تمامی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی قرار نخواهد گرفت.

Deliver Us The Moon is visually very eye-catching and has a great story. Of course, this game will not be liked by all video game enthusiasts due to its some kind of walking sim and it has a special style.

امتیاز دیجی ارنج

7

نقاط قوت
  • گرافیک بصری فوق‌العاده
  • موسیقی عالی
  • داستان گیرا
  • فضاسازی
نقاط ضعف
  • انیمیشن خشک شخصیت اصلی
  • سیستم کنترل ضعیف
  • فقر مکانیزم

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه