Seed of Life نام بازی جدید استودیوی مَدلایت است که اخیراً برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شده است. با نقد و بررسی این بازی با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Seed of Life - Seed of Life
نقد و بررسی بازی Seed of Life - Seed of Life

شنیدن داستان‌هایی که سرگذشت یک قهرمان برای جلوگیری از پایان جهان تلاش می‌کنند، چند سالی است که از دستور کار استودیوهای بازی‌سازی خارج شده است. در واقع، این دست از داستان‌ها به قدری در کتاب‌ها، فیلم‌ها و حتی بازی‌های متعدد دیگر وجود دارند که به نوعی جذابیت خود را از دست داده است. البته، اگر استودیویی بتواند همچنان همین مسیر را پیش بگیرد، می‌تواند با افزودن چاشنی خلاقیت و نوآوری در آن به موفقیت دست پیدا کند.

دست بر قضا، بازی Seed of Life نیز چنین قصدی دارد و می‌خواهد تا با ارائه‌ی یک بازی اکشن-ماجراجویی آمیخته شده با پازل، رنگ و لعاب دوباره‌ای به این داستان کلیشه‌ای ببخشد. البته، شرایط همواره برای گیم‌پلی بازی خوب پیش نمی‌رود و گاهی اوقات ممکن است تا احساس خستگی را به شما القا کند. 

داستان بازی در سیاره‌ای در حال مرگ به نام Lumia روایت می‌شود که به معنای واقعی کلمه از طراحی زیبایی بهره‌مند است. شما نیز به عنوان گیمر در نقش یک دختر جوان به نام Cora در این بازی ایفای نقش خواهید کرد. او که به لطف یافتن یادداشت پدر بزرگ خود در تلاش است تا خویشاوندان خود را بیابد، ناگهان با داستانی پیچیده‌تر روبرو شده و سعی می‌کند تا جهان را از فروپاشی نجات دهد.

Seed of Life - نقد و بررسی بازی Seed of Life
Seed of Life - نقد و بررسی بازی Seed of Life

علاوه بر این، ماهیت این سیاره نیز پشت ظاهر زیبایش، شدیداً خصمانه است و موانعی در آن وجود دارد که باعث خواهد شد که سفر Cora در این سیاره، به سفری پر مخاطره و حادثه تبدیل شود. در واقع، سیاره‌ی Lumia پر از معماهای و پازل‌هایی است که بخش اعظمی از زمان تجربه‌ی بازی را باید صرف آن‌ها کنید تا در نهایت، توانایی بقا در این سیاره خطرناک را بدست آورید.

همچنین، در این مسیر با متحدان خود نیز روبرو خواهید شد و می‌توانید از آن‌ها نیز برای رسیدن به هدفتان کمک بگیرید. علاوه بر این، با جمع آوری طلسم‌ها، Cora مهارت‌های مهمی مانند توانایی دیدن مسیرها و اشیاء‌های پنهان یا توانایی دستکاری گرانش یا دفع بیگانگان خطرناک را به دست خواهد آورد. همچنین، جز طلسم ها یک ماده به نام Lumium نیز در دل بازی جای داده شده‌اند و می‌توان از آن‌ها در جهت ارتقای مهارت Cora استفاده کرد.

در مجموع، بازی Seed of Life عملکرد بسیار خوبی در معرفی توانایی‌ها و قدرت‌های شخصیت بازی دارد و از این نظر باعث ایجاد سردرگمی نخواهد شد. اما بخش آموزشی بازی می‌توانست عملکرد بسیار بهتری در آشناکردن گیمرها با بازی داشته باشد.

علی‌رغم باز شدن مسیرهای جدید پس از انجام برخی از پازل‌ها و دستیابی به برخی از مهارت‌ها، همچنان ساختار بازی خطی است . همچنین، شما اغلب اهداف متعددی در طول انجام بازی خواهید داشت، اما مسیر اصلی بازی همواره یکسان است.

Seed of Life - نقد و بررسی بازی Seed of Life
Seed of Life - نقد و بررسی بازی Seed of Life

اما در حالی که یافتن راه حل برای معماهای محیطی یا سایر معماها و پازل‌ها در این بازی به ندرت دچار اشکال و ایراد و حتی سختی بیش از اندازه می‌شود، گاهی اوقات مکانیزم‌های پولیش نشده باعث می‌شوند تا حل کردن برخی از آن‌ها جز سر درد آورده‌ی دیگری نداشته باشند. علاوه بر این، حین تجربه‌ی بازی بارها نقص مکانیزم‌های بازی باعث شدند تا مقداری از Lumiumهای خود را از دست بدهم و مجبور به باز گرداندن آن به چک پوینت‌های پیشین شوم. همچنین، کاهش مداوم میزان سلامتی Cora باعث می‌شود تا مقاطعی از بازی، نتوانید از چک پوینت‌ها فاصله‌ی زیادی بگیرید و با خیالی آسوده به کاوش بپردازید. همچنین، محدودیت زمانی در انجام برخی از پازل‌ها نیز به شدت به چالش بازی افزوده‌اند.

در مجموع، تنها دو نوع بازی پلتفرمر وجود دارد که اولی با مکانیزم‌های صیقل داده شده تجربه‌ای مفرح را فراهم می‌کند و دومی همانند Seed of Life، به دلیل عملکرد ضعیف فنی همواره منجر به مرگ شخصیت اصلی و باعث خرد شدن اعصاب گیمر‌هایش می‌شود. متاسفانه این بازی از نظر فنی شرایط خوبی ندارد و دائماً با باگ‌های متعددی در آن روبرو خواهید شد. همچنین، مکانیزم‌های حرکتی و کاوش Seed of Life به تنهایی می‌تواند گیمرها را از آن فراری دهند و امیدواریم طی به‌روزرسانی‌های آتی این مشکلات برطرف شود.

اما در نقطه‌ی مقابل، این بازی مملو از طراحی‌های هنری فوق‌العاده زیبا است که تنوع بالایی را در خود جای داده است. موجودات، پوشش گیاهی، سازه‌ها و سایر موارد بازی از نظر طراحی بصری شرایط ایده‌آل و چشم‌نوازی در این بازی دارند. البته، موسیقی‌های بازی قالباً در تضاد با گرافیک بصری آن هستند و به نظر نمی‌رسد که بتوانند توجه گیمرها را به خود جلب کنند.

Seed of Life - نقد و بررسی بازی Seed of Life
Seed of Life - نقد و بررسی بازی Seed of Life

Seed of Life، به عنوان یک بازی اکشن-پلتفرمر گاهی جذاب و گاهی خسته کننده است. البته، هرچقدر که این بازی از نظر بصری زیبا و چشم نواز است، از نظر فنی وضعیت آشفته‌ای دارد.

Seed of Life, as an action-platformer game, is sometimes fascinating and sometimes boring. Of course, as visually beautiful and eye-catching as this game is, it is technically chaotic.

امتیاز دیجی ارنج

7

نقاط قوت
  • طراحی زیبای بصری
  • تنوع در قابلیت‌ها و مکانیزم‌ها
  • روایت داستانی قابل قبول
نقاط ضعف
  • گرافیک فنی پر اشکال
  • کیفیت پایین سیستم پلتفرمینگ

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه