در حالی که دارندگان کنسول‌های اکس‌باکس بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی بازی‌های محبوب خود هستند، بازی Lawn Mowing Simulator که یک شبیه‌ساز چمن‌زنی است می‌تواند آن‌ها را تاحدودی غافلگیر کند. با نقد و بررسی این بازی با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator - Lawn Mowing Simulator
نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator - Lawn Mowing Simulator

بدون تردید، اکثر دارندگان کنسول‌های اکس‌باکس بی صبرانه منتظر فرا رسیدن تاریخ عرضه‌ی بازی‌هایی نظیر Forza Horizon 5 یا Starfield هستند و در این زمان، ناگهان سر و کله‌ی یک بازی شبیه‌ساز عجیب به نام Lawn Mowing Simulator پیدا می‌شود تا آن‌ها را غافلگیر کند. البته، شبیه‌ساز چمن‌زنی به عنوان عجیب‌ترین بازی این ژانر شناخته نمی‌شود و پیش‌تر شاهد عرضه‌ی بازی نظیر شبیه‌ساز بُز نیز بوده‌ایم.

صادقانه باید اعتراف کنیم که اکثر ما در ابتدا ایده‌ی این بازی را به تمسخر گرفته‌ایم و آن را از پیش قضاوت کرده‌ایم. البته، با وجود عناوینی نظیر شبیه‌ساز قطار، حمل‌ونقل و حتی کشاورزی، عرضه‌ی شبیه‌ساز چمن‌زنی بسیار عجیب و مسخره به نظر می‌رسید اما Lawn Mowing Simulator تا حدود زیادی می‌تواند دیدگاه شما را به این عنوان تغییر دهد. البته، بهترین شبیه‌سازها نیز ممکن است تا مخاطبان خاصی را هدف قراردهند و لزوماً قرار نیست که همه جذب آن‌ها شوند و این بازی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

Lawn Mowing Simulator - نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator
Lawn Mowing Simulator - نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator

واقعیت امر این است که ابتدا تصور می‌کردم که با بارگیری این بازی تنها اینترنت خود را هدر خواهم داد و به یک ساعت نکشیده Lawn Mowing Simulator را حذف خواهم کرد. اما در کمال تعجب ناخوداگاه متوجه شدم که ساعت‌ها در حال تجربه‌ی آن بوده‌ام و همچنان قصد دارم تا آن را ادامه دهم. البته، اگر همواره در حال تجربه‌ی عناوین بزرگ و مطرح بوده‌اید، تجربه‌ی این بازی آرامش بخش می‌تواند برای شما دلچسب باشد.

از جمله نقاط قوت اصلی این بازی، سر راست نبودن آن است و برای تجربه‌ی آن به بخش کریر هدایت خواهد شد. در این بخش باید فعالیت‌های خود را به عنوان یک تازه‌کار در حرفه‌ی چمن‌زنی آغاز کنید و به ترتیب به دستگاه‌های بهتر و دفتر کار بزرگ‌تر دسترسی پیدا کنید. در نهایت، می‌توانید با موفقیت در این عرصه به بالاترین جایگاه‌های ممکن برسید و هزینه‌های گزافی برای تبلیغات، استخدام چمن‌زن‌های دیگر و مدیریت شغل خود بپردازید.

Lawn Mowing Simulator - نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator
Lawn Mowing Simulator - نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator

در این بازی ابتدا باید شخصیت خود را بسازید که البته تعداد گزینه‌های شما برای شخصی‌سازی او به انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد. سپس، نوبت به طراحی لوگو برای کسب و کارتان خواهد رسید که در این بخش نیز گزینه‌های چندانی در دسترستان قرار ندارد. در نهایت، نوبت به بستن قراردادها، کسب درآمد و گسترش فعالیتتان می‌رسد. در حقیقت، گیم‌پلی بازی در اکثر اوقات به چمن زنی خلاصه می‌شود اما در نهایت تعجب، مدیریت کسب و کار، سرمایه‌گذاری برای گسترش حوزه‌ی فعالیت و موارد این چنینی در این بازی بسیار لذت‌بخش‌تر و اعتیاد آورتر از چمن‌زنی است.

در سطوح بالا، نوبت به استخدام کارگرها می‌رسد و دیگر مجبور نیستید تا شخصاً به انجام کار چمن‌زنی بپردازید و می‌توانید در ازای پرداخت حقوق به کارکنانتان، به کسب درآمد و مدیریت حرفه‌ی خود بپردازید. همچنین، مدیریت متقاضیان برای پیوستن به تیم شما و انجام کارهایی نظیر تبلیغات و حسابداری حتی بیش از گیم‌پلی بازی لذت‌بخش هستند و می‌توانید ساعت‌ها به انجامشان بپردازید. همچنین، حرفه‌ی هر فرد تعیین کننده‌ی میزان حقوقشان خواهد بود و از این نظر نیز سازندگان Lawn Mowing Simulator تمامی جنبه‌های بازی را سنجیده‌اند. 

Lawn Mowing Simulator - نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator
Lawn Mowing Simulator - نقد و بررسی بازی Lawn Mowing Simulator

البته، هنگامی که شخصی دیگر برای شما کار می‌کند، شما نیز می‌توانید قرارداد دیگری بسته و به انجام فعالیت خودتان مشغول باشید. البته، علی‌رغم درنظر گرفتن حرفه‌ها و حقوق‌های درخواستی مختلف، تفاوت خاصی بین نحوه‌ی فعالیت افراد مختلف دیده نمی‌شود. علاوه بر این، مورد عجیب دیگری که در بازی دیده می‌شود، محدودیت تعداد کارگرهای استخدام شده در عدد دو است. جالب است که یک کامیون بزرگ در حیاط شرکتتان وجود دارد و با احتساب شما تنها سه کارگر در این شرکت در حال فعالیت هستند. 

به هر ترتیب، گیم‌پلی بازی نیز به آن سادگی که تصور می‌شود نیست و پیش از بستن قرارداد، چندین و چند نکته‌ی مختلف دخیل هستند. برای مثال، تمیز بودن سطح چمن برای عدم آسیب رسانی به دستگاه یکی از مواردی هستند که باید سنجیده شود. همچنین، بررسی میزان بلندی چمن درخواستی از سوی مشتری‌ها نیز موضوع دیگری است که باید سنجیده شود. در نهایت و زمانی که حالت کریر بازی به اتمام برسد، حالت‌های دیگری نظیر Challenge یا Free Roam در بازی می‌توانند میزبان گیمرها باشند.

گرافیک بازی در مواردی از جمله طراحی شخصیت و انیمیشن‌های او چندان جالب نیستند اما چمن‌زارها و محیط‌های بازی بسیار چشم‌نواز طراحی شده‌اند. البته، با توجه به پتانسیل و نیاز بازی به موسیقی، متاسفانه بازی از این نظر نیز چندان خوب عمل نمی‌کند و ممکن است ساعت‌ها مجبور به تحمل صدای گوش خراش ماشین چمن زنی باشید.

Lawn Mowing Simulator یا شبیه‌ساز چمن‌زنی یکی از عجیب‌ترین ایده‌ها و بازی‌هایی است که در چند سال گذشته شاهدش بوده‌ایم. ممکن است که بسیاری از ما این ایده را به تمسخر گرفته باشیم اما در کمال تعجب، این بازی نیز به نوبه‌ی خود می‌تواند هم سرگرم‌کننده و هم اعتیاد آور باشد.

این بازی توسط ناشر آن برای بررسی در اختیار دیجی اُرَنج قرار گرفته است

Lawn Mowing Simulator is one of the strangest ideas and games we have seen in the last few years. Many of us may have mocked this game, but surprisingly, this game can be both entertaining and addictive.

امتیاز دیجی ارنج

8

نقاط قوت
  • بخش مدیریت اعتیاد آور و سرگرم کننده
  • طراحی بصری خوب محیط‌ها
  • وجود چالش‌های مختلف در گیم‌پلی
نقاط ضعف
  • صداگذاری ضعیف
  • گزینه‌های محدود برای شخصی‌سازی

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه