Pile Up! Box by Box، نام بازی جدید استودیوی Seed by Seed است که اخیراً عرضه شده و در این مقاله قصد داریم تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با دیجی اُرَنج همراه باشید.

نقد و بررسی بازی Pile Up! Box by Box - Pile Up! Box by Box
نقد و بررسی بازی Pile Up! Box by Box - Pile Up! Box by Box

بازی Pile Up! Box by Box، از جمله عناوین مستقلی است که تجربه‌ی آن بیش از همه به خانواده‌ها توصیه می‌شود. در واقع، عناوینی نظیر این بازی که توسط ناشری به نام هَندی گیمز بارها و بارها منتشر شده‌اند، ماهیتی مشابه دارند و با تمرکز بر روی گیم‌پلی خود، سعی دارند تا تجربه‌ای مفرح را در اختیار گیمرها قرار دهند و Pile Up! Box by Box نیز از این قاعده مستثنی نیست.

گیم‌پلی

همانطور که قابل حدس است، ماهیت این بازی به گونه‌ای است که داستان در آن نقشی ندارد و از آن گذشته، گیم‌پلی آن نیز در حالت تک نفره حرف چندانی برای گفتن ندارد. در این بازی، گیمرها نقش جعبه‌هایی را برعهده خواهند داشت که در مسیر خود با معماها و پازل‌های مختلفی روبرو می‌شوند. البته، این معماها و پازل‌ها برخلاف ایده‌ی کلی بازی چندان جالب توجه نیستند و متاسفانه عمده‌ی آن‌ها بدون هیچ چالشی قابل حل شدن هستند.

Pile Up! Box by Box - نقد و بررسی بازی Pile Up! Box by Box
Pile Up! Box by Box - نقد و بررسی بازی Pile Up! Box by Box

علاوه بر این، مراحل مختلف بازی نیز هر کدام اهداف مختلفی را پیش روی گیمرها قرار می‌دهند که باید برای رسیدن به آن‌ها تلاش نمود و به حل کردن پازل‌ها پرداخت. اما همانطور که اشاره شد، کار تیمی، لذت تجربه‌ی بازی و حس موفقیتی که پس از گذراندن هر مرحله در قالب یک تیم چند نفره به گیمرها القا می‌شود، با حالت تک نفره قابل مقایسه نیست. در نتیجه، این موضوع به همراه عدم وجود چالش در پازل‌ها و تعریف نشدن هدفی مشخص باعث می‌شوند که ارزش تکرار بازی به خصوص در حالت تک نفره به شدت کاهش پیدا کند.

البته، ناگفته نماند که گیم‌پلی این بازی همچنان در حالت چند نفره بسیار لذت بخش است و در کنار اهداف اصلی هر مراحل، مینی گیم‌ها و معماهای فرعی چالش برانگیز نیز قرار دارند تا دایره‌ی فعالیت گیمرها در مراحل مختلف را گسترش دهند.

Pile Up! Box by Box - نقد و بررسی بازی Pile Up! Box by Box
Pile Up! Box by Box - نقد و بررسی بازی Pile Up! Box by Box

گرافیک و صداگذاری

گرافیک بصری و طراحی از جمله نقاط قوت اصلی Pile Up! Box by Box محسوب می‌شوند. در واقع، همانند ایده‌ی کلی بازی که خاص و منحصر به فرد است، طراحی بصری آن نیز قابل تحسین است و می‌توانند چشم‌اندازهای زیبایی را در اختیار گیمرها قرار دهد. اما در نقطه‌ی مقابل، صداگذاری بازی موردی است که جز چندین مورد در حالت متوسط قرار دارد.

در مجموع، Pile Up! Box by Box را می‌توان یک بازی مفرح چند نفره برای اعضای خانواده یا دوستان در کنار یکدیگر قلمداد کرد و نه بیشتر. این بازی به دلایلی مختلف عاری از هرگونه چالش و ارزش تکرار در حالت تک نفره است اما به واسطه‌ی گیم‌پلی خود می‌تواند چند ساعتی را میزبان گیمرها و دوستانشان باشد.

Pile Up! Box by Box is a fun multiplayer game for family members or friends but nothing more. We can see the lack of challenges and joy in single player mode, but due to its gameplay, it can host gamers and their friends for several hours.

امتیاز دیجی ارنج

6

نقاط قوت
  • گیم‌پلی لذت بخش در حالت چند نفره
  • مینی گیم‌های جذاب
  • طراحی هنری زیبا
نقاط ضعف
  • عدم وجود چالش در معماها و پازل‌ها
  • ارزش تکرار بسیار پایین
  • حالت تک نفره‌ی خسته کننده
  • صداگذاری ضعیف

نقد و بررسی من

  • 1

  • 2

  • 3

  • 4

  • 5

ثبت امتیاز

ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه